Bl
door Bloempje1996 Mar 26, 2005 om 21:43
Geldzaken & recht

Inkasso en toch allang betaald

een vraagje, ik heb al mijn rekeningen op orde... ik kreeg aanmaningen binnen, daar moest ik zelf achteraan gaan, bank afschriften ingeleverd met de bewijze van betalingen enzo....was in orde zei het VGZ, ik had inderdaad gewoon alles betaald.ze zouden het afhandelen...nu 4 maanden later krijg ik brieven van het inkassobureau binnen over desbetreffende rekening, ik weer naar het VGZ,was in orde werd allemaal geregeld, ik hoefde me geen zorgen te maken (dat was 15 maart)...vandaag weer een brief van het inkassobureau, of ik binnen 2 dagen wil betalen...anders volgen er gerechtelijke stappen....WAT MOET IK HIER NU MEE...ik maak me dus wel zorgen!!!! waar kan ik hier voor terecht zodat het VGZ hun klanten niet in de kou laten staan...en met flink wat inkassokosten en wat er nog allemaal bij komt kijken...

440 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2005 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag jeanny38,

Schrijf aangetekend met bewijs van ontvangst een brief naar het incassobureau dat je het VGZ niets  verschuldigd bent. Schrijf erbij dat het VGZ volledig hiervan op de hoogte is. Nodig het incassobureau uit om met hun opdrachtgever (het VGZ) overleg te voeren over deze zaak. Stuur een kopie van deze brief naar VGZ en hou zelf ook een kopie. Handel vanaf nu alles schriftelijk af zodat je als dat nodig is in een latere fase kunt bewijzen dat de incassoopdracht onrechtmatig is. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2005 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook al is het feitelijk te gek voor woorden maar u zult moeten reageren. Zorgen maken hoeft u zich niet want u staat in uw recht. Laat u niet van de wijs brengen door zo'n intimiderend incassobureau. Stuur gewoon alle bewijsstukken naar dat bureau en vraag om een bevestiging. Doe zelf ook wat zo'n bureau doet. Na 3dagen belt u hen en vraagt wat de status is. Met gelijke munt terugpakken. Geloof me, dat werkt want dat zijn ze niet gewend.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2005 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

jeanny 36.

heb jij van vgz een schriftelijke bevestigijng dat alles betaald is dan hoef jij je geen zorgen te maken.

je hoeft geen verantwoording af te leggen aan dat incasso buro.

als je weer een brief krijgt,schrijf dan gewoon terug dat ze maar meteen naar de rechter moeten stappen en dat jij daar je bewijzen wel op tafel legt.

het is wel aan te raden om dit aangetekend te doen want het schijnt zo te zijn dat er bij incasso buro-s moeilijk post te bezorgen is.

 ik denk dat je dan niets meer hoort van dit buro want de kosten komen dan voor hun rekening

maar nogmaals je moet dan wel schriftelijk bewijs van vgz hebben dat alles betaald is.

grt netty