fr
door freewilly Feb 19, 2004 om 17:35
Geldzaken & recht

Inkasso-Unie

Beste Mensen,

Ik heb een probleem. Het gaat over het bedrijf inkasso-unie. Ik heb een tijdje geleden wat besteld bij bol.com. Nadat ik dit heb betaald, krijg ik 5 dagen later de eerste betalingsherinnering. Ik heb toen een email gestuurd naar bol.com en hun verteld dat ik al betaald had. Hierop werdt gereageerd dat ze de betaling niet hadden ontvangen, terwijl dit wel op mijn bankafschrift stond vermeld. Ik heb hun toen een copie van betaling gestuurd maar heb hierop geen andwoord gekregen. Toen kwam aanmaning2 en vervolgens nummer 3. En ik bleef hun maar uitleggen dat ik al had betaald. Maar het wordt nog gekker. Tot mijn verbazing krijg ik een brief van jawel inkasso-unie. Deze brief was zeer grof, veel grote letters en bijna de gehele brief was ondersteept. Ze maakte me uit voor leugenaar omdat het volstrekt onjuist was dat ik had betaald. Nu heb ik inkasso-unie een copie gestuurd van mijn betaling, dus ik dacht nu zal het goed komen, maar nee, dit was niet goed. Ik moest een officeel document, ondertekent en gestempeld enz... opsturen.
Terwijl de inkasso kosten nu al aardig aan het oplopen zijn en ze mij geen uitstel van betaling geven (wat ik ook niet nodig heb) willen ze er een zaak van maken zoals ik het lees.
Jullie begrijpen, beste mensen, dat ik hier nu een beetje gek van wordt.

Wat kan het inkasso-unie nu wel en niet.??

1289 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:45
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Als je je betaling op een afschrift hebt staan, moet dit voldoende bewijs zijn. Laat het dan maar gewoon tot een zaak komen, want zolang jij het bewijs hebt dat alles is voldaan, hebben hun geen poot om op te staan. Ook kan je je probleem voorleggen bij www.thuiswinkel.org (thuiswinkel waarborg) Bol is hierbij aangesloten. Succes, Gery.

cl
door clemens_1 - Apr 16, 2004 om 12:45
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

inderdaad, laat de zaak maar voorkomen, u heeft u best gedaan en gereageerd bij de Inkasso-Unie en u kunt bewijzen dat het geleverde is betaald. Overigens kunt u tegen de behandeling door de Inkasso-Unie een klacht indien bij de geschillencommissie van de Nederlandse Vereniging van incasso-ondernemingen. (NVIO)

NVIO
t.a.v. de Raad van Toezicht
postbus 65707
2506 EA Den Haag

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer