ra
door rapido123 Feb 12, 2013 om 16:59
Geldzaken & recht

Inkomensdiefstal

Wij hebben in Nederland geen Tahirplein en ook geen massa's schreeuwende mensen om te demonstreren.
Niettemin leeft er in Nederland een grote afschuw van hetgeen de overheid de AOW-ers en pensionada heeft aangedaan.

Alle berichtgeving hierover is ondergesneeuwd door het debacle met de SNS-Bank en dus ook niet meer in het nieuws.

Dus denkt men in Den Haag: gewoon doorgaan met uitzuigen zolang het nog kan.

Om deze ellende weer onder de aandacht te brengen heb ik het volgende voorstel:

Mobiliseer de getroffen ouderen en ga met ontelbare touringcars naar Den Haag en het Binnenhof.

Het zal niet lukken deze bevolkingsgroep met hun scootmobiel en rollator zelf deze reis te laten ondernemen.
Dus zal een organisatie met voldoende financiële middelen uit de belastingpot en de nodige netwerken dit moeten organiseren.
Wat zou het fijn zijn, dat als gevolg van zo'n demonstratie het verstand bij de betrokken volksvertegenwoordigers weer gaat werken en deze ronduit schandalige maatregel wordt teruggedraaid.
Graag verneem ik van u of dit idee haalbaar en ook uitvoerbaar is.

593 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 12, 2013 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welke getroffen ouderen? De rijken of de armen? En dan uit de belastingpot? Dat moeten wij allemaal dus weer betalen. Onzin.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 12, 2013 om 19:00
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja geef het voorbeld, zou ik zeggen over deze onzin. In verhoudin met wat u als verlijk ziet. Daar is de situatie op een heel ander gebied. Als u daar zulke berichten de wereld in zou zenden was het gauw met u afgelopen hier mag dat dus wel. U vergelij nu zoete aardappels met zure citroenen.

eu
door eup1955 - May 6, 2013 om 09:26
42 Antwoorden / 20 Vragen

Ze pakken alleen de zwakste in deze samenleving,ik zie mijn moeder al in Den Haag demonstereren 86 jaar.
Invaliden en ouderen moeten ze hebben,sorry hoor maar ik ben dit hele zooitje in den haag meer dan zat,maar wij NL durven onze mening niet te uiten.
Je moet eens kijken wat er nu weer in de Transport sector gebeurd,op vliegveld Eindhoven staan de taxibusjes,de Polen en Bulgaren en nog meer van die Oostblokkers op te halen,en worden hier op een vrachtauto gezet,de huidige chauffeur schoppen ze in de WW en die oostblok figuren doen het voor 1500€ minder in de maand,de papieren die ze nodig hebben voor gevaarlijke stoffen enz.. kunnen ze in der eigen land voor 50€ kopen,en dat gaat nog steeds door,je moet eens kijken als de transportsector is een weekje staakt,wat er dan gebeurd in dit kikkerlandje,dan ligt ook alles maar dan ook alles stil,en ik vind dat ze het maar eens moeten doen ook,laat ze het maar eens voelen,dat stelletje klojoos in den haag,het mag allemaal maar zo,chauffeurs met meer dan 35 jaar ervaring worden de laan in gestuurd,voor een Pool of Bulgaar,en we pikken het maar.
WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

valerius-2
door valerius-2 - May 6, 2013 om 16:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=eup1955 schreef op maandag 6 mei 2013, 09:26]Ze pakken alleen de zwakste in deze samenleving,ik zie mijn moeder al in Den Haag demonstereren 86 jaar.
Invaliden en ouderen moeten ze hebben,sorry hoor maar ik ben dit hele zooitje in den haag meer dan zat,maar wij NL durven onze mening niet te uiten.
Je moet eens kijken wat er nu weer in de Transport sector gebeurd,op vliegveld Eindhoven staan de taxibusjes,de Polen en Bulgaren en nog meer van die Oostblokkers op te halen,en worden hier op een vrachtauto gezet,de huidige chauffeur schoppen ze in de WW en die oostblok figuren doen het voor 1500€ minder in de maand,de papieren die ze nodig hebben voor gevaarlijke stoffen enz.. kunnen ze in der eigen land voor 50€ kopen,en dat gaat nog steeds door,je moet eens kijken als de transportsector is een weekje staakt,wat er dan gebeurd in dit kikkerlandje,dan ligt ook alles maar dan ook alles stil,en ik vind dat ze het maar eens moeten doen ook,laat ze het maar eens voelen,dat stelletje klojoos in den haag,het mag allemaal maar zo,chauffeurs met meer dan 35 jaar ervaring worden de laan in gestuurd,voor een Pool of Bulgaar,en we pikken het maar.
WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ophitsing?

moeder56
door moeder56 - May 7, 2013 om 09:24
483 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn heel veel ouderen met een eigen huis, ooit gekocht voor een scheet en drie knikkers.
Nu vele malen meer waard en daar hebben zij NIETS voor hoeven doen.

En dan zijn er nog mensen met AOW en klein pensioen die huren. Zoals mijn moeder. Ze is van 1925. Krijgt huur -en zorgtoeslag en PGB huishoudelijke hulp, tegemoetkoming chronisch zieken en WTCG. Heeft een scootmobiel die ze heel veel gebruikt. Ze heeft het nog nooit ZO GOED gehad. En dat zijn haar woorden.

Zelfs de mensen met alleen AOW hoeven niet op een houtje te bijten.

Maar ja, als jij vindt dat wij voor iedere AOW-er ook nog luxe moeten financieren - auto, vakantie enz.- dan denk ik dat je je demonstratie maar alleen moet houden.

Dus als al die ouderen de tweeverdieners willen bedanken (die uiteindelijk de prijzen van de koopwoningen hebben opgedreven) dan verkopen zij hun huis. En niet met de redenatie, ´met meer verlies´ maar ´met minder winst´.
Vervolgens kan een deel van de nog werkenden, die nu bezig zijn om HUN AOW te verdienen, misschien ook wel een eigen huis kopen.

De AOW-er gaat huren (zonder subsidie natuurlijk want ze hebben voorlopig zat geld) waardoor de corporaties meer moeten bouwen en vervolgens meer geld hebben voor woningen in de sociale sector.

eu
door eup1955 - May 7, 2013 om 09:32
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 6 mei 2013, 16:24][quote=eup1955 schreef op maandag 6 mei 2013, 09:26]Ze pakken alleen de zwakste in deze samenleving,ik zie mijn moeder al in Den Haag demonstereren 86 jaar.
Invaliden en ouderen moeten ze hebben,sorry hoor maar ik ben dit hele zooitje in den haag meer dan zat,maar wij NL durven onze mening niet te uiten.
Je moet eens kijken wat er nu weer in de Transport sector gebeurd,op vliegveld Eindhoven staan de taxibusjes,de Polen en Bulgaren en nog meer van die Oostblokkers op te halen,en worden hier op een vrachtauto gezet,de huidige chauffeur schoppen ze in de WW en die oostblok figuren doen het voor 1500€ minder in de maand,de papieren die ze nodig hebben voor gevaarlijke stoffen enz.. kunnen ze in der eigen land voor 50€ kopen,en dat gaat nog steeds door,je moet eens kijken als de transportsector is een weekje staakt,wat er dan gebeurd in dit kikkerlandje,dan ligt ook alles maar dan ook alles stil,en ik vind dat ze het maar eens moeten doen ook,laat ze het maar eens voelen,dat stelletje klojoos in den haag,het mag allemaal maar zo,chauffeurs met meer dan 35 jaar ervaring worden de laan in gestuurd,voor een Pool of Bulgaar,en we pikken het maar.
WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ophitsing?

tijger1
door tijger1 - May 7, 2013 om 09:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@moeder56

Die koophuizen van toen, naar uw idee gekocht voor een scheet en drie knikkers, kostten voor de kopers toen ook goud.

Benodigd was 20% eigen geld plus de kosten. En dan niet te vergeten de torenhoge rente die betaald moest worden.

moeder56
door moeder56 - May 7, 2013 om 09:41
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 09:33]@moeder56

Die koophuizen van toen, naar uw idee gekocht voor een scheet en drie knikkers, kostten voor de kopers toen ook goud.

Benodigd was 20% eigen geld plus de kosten. En dan niet te vergeten de torenhoge rente die betaald moest worden.

En helemaal vergeten, ze werden gekocht voor de oude dag !!! En als die is aangebroken gaan we zeuren. Een ander krijgt het allemaal en wij zijn zo zuinig geweest. Maar die ander heeft door niet zuinig te zijn waarschijnlijk meer voor de economie gedaan en vervolgens dus ook voor de zuinigerts.
Tijger, veel mensen leven hun leven en als ze oud zijn dan komen ze erachter dat ze vergeten zijn `te leven`. Als je eenmaal in die kist ligt (voor mijn part de groene bak) ben je te laat.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2013 om 09:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@moeder56

Ze werden niet gekocht voor de oude dag, maar om prettig te kunnen wonen. Kijk ik naar mijzelf, ik woon al 38 heel prettig in mijn eigen afbetaalde huis en ben van plan dat nog lang te doen.

eu
door eup1955 - May 7, 2013 om 09:51
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 6 mei 2013, 16:24][quote=eup1955 schreef op maandag 6 mei 2013, 09:26]Ze pakken alleen de zwakste in deze samenleving,ik zie mijn moeder al in Den Haag demonstereren 86 jaar.
Invaliden en ouderen moeten ze hebben,sorry hoor maar ik ben dit hele zooitje in den haag meer dan zat,maar wij NL durven onze mening niet te uiten.
Je moet eens kijken wat er nu weer in de Transport sector gebeurd,op vliegveld Eindhoven staan de taxibusjes,de Polen en Bulgaren en nog meer van die Oostblokkers op te halen,en worden hier op een vrachtauto gezet,de huidige chauffeur schoppen ze in de WW en die oostblok figuren doen het voor 1500€ minder in de maand,de papieren die ze nodig hebben voor gevaarlijke stoffen enz.. kunnen ze in der eigen land voor 50€ kopen,en dat gaat nog steeds door,je moet eens kijken als de transportsector is een weekje staakt,wat er dan gebeurd in dit kikkerlandje,dan ligt ook alles maar dan ook alles stil,en ik vind dat ze het maar eens moeten doen ook,laat ze het maar eens voelen,dat stelletje klojoos in den haag,het mag allemaal maar zo,chauffeurs met meer dan 35 jaar ervaring worden de laan in gestuurd,voor een Pool of Bulgaar,en we pikken het maar.
WAAR ZIJN WE MEE BEZIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ophitsing?
Beste valerius-2

U ziet dit als ophitsing,laat ik u vertellen dat sommige landen waar onder NL er al heel veel word over gepraat,en geloof mij dat het gebeurd als de toestand niet veranderd zoals het er nu aan toe gaat,en die stakingen komen er echt,we spreken elkaar wel nader als het zover is,misschien dat u dan zeg,ja ze hebben eigenlijk wel gelijk die jongens (meisjes) !!!

Groet @eup

moeder56
door moeder56 - May 7, 2013 om 13:53
483 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 09:44]@moeder56

Ze werden niet gekocht voor de oude dag, maar om prettig te kunnen wonen. Kijk ik naar mijzelf, ik woon al 38 heel prettig in mijn eigen afbetaalde huis en ben van plan dat nog lang te doen.

Ik heb het hier over de ouderen die (voor hen vervelend) van alles gaan mankeren en maar verwachten dat alle aanpassingen en hulp worden betaald uit de grote pot. Dat u prettig woont en dat wil blijven doen is niet meer dan logisch, maar als het niet meer kan moet je keuzes maken en niet verwachten dat een ander het allemaal maar oplost.Apeels en peren vergelijken werkt niet en deze tijd met vroeger ook niet.

jo
door jorisw - May 7, 2013 om 18:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ouderen moeten eens wat minder zeuren. Ze hebben volop kunnen profiteren van alle voorzieningen die er zijn geweest in de afgelopen decennia, allemaal dingen waar de jongeren van nu alleen maar van kunnen dromen.

tijger1
door tijger1 - May 7, 2013 om 18:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jorisw

Ik heb in mijn jeugd anders niet kunnen profiteren van internet, mobieltjes en ga maar door :-)

valerius-2
door valerius-2 - May 7, 2013 om 19:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 7 mei 2013, 09:33]@moeder56

Die koophuizen van toen, naar uw idee gekocht voor een scheet en drie knikkers, kostten voor de kopers toen ook goud.

Benodigd was 20% eigen geld plus de kosten. En dan niet te vergeten de torenhoge rente die betaald moest worden.

Dat klopt ik betaalde bijna 10 % en ben daar dus accoord mee gegaan en heb nog geen spijt hiervan. Het was n.l. met de terug betaling van de belasting dienst best wel te doen.

fe
door festinger - May 8, 2013 om 03:37
410 Antwoorden / 18 Vragen

Tja je voorstel is heel begrijpbaar, maar helpt helemaal; niets, want er zijn duizend andere voorstellen die allemaal een zekere vorm van eigen belang bezigen. Het is elke dag nieuws haast per minuut. Maar zolang niemand durft op te staan tegen geboorterecht en sprookjes en we massaal hebben genoten van abdicatie heb je als mens helemaal niets te klagen. Ook al protesteer je met alle ouderen voor je zaak. Niemand zal het begrijpen en niets veranderen enkel steeds meer ellende voor de doelgroep.

ww
door wwwillem - May 16, 2013 om 16:54
5 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen moeten eens ophouden met zeuren! Als je geld hebt, dan is het de bedoeling dat je dat in deze tijden laat rollen. Dat er veel oost-europeanen deze kant op komen komt puur door het feit dat nederlanders alles te duur vinden. Het moet altijd goedkoper en dan krijg je dit soort taferelen. De vooroorlogse generatie en zeker de babyboomers hebben het tij ontzettend mee gehad in hun leven. De mensen die altijd gehuurd hebben, hebben dus zelf niks opgebouwd. De mensen die wel iets hebben opgebouwd door te kopen, hebben de waardesteiging van hun woning cadeau gekregen en het is helemaal niet zeker dat dit in de toekomst ook nog zo'n vanzelfsprekendheid zal zijn.

74% van de ouderen is niet bereid mee te betalen aan de buitenschoolose opvang van kinderen.... Waarom zou de rest van NL dan bereid moeten zijn om mee te betalen aan hun zorg? Opname in een verzorgingshuis kost gemiddels € 8000,= per maand per persoon. Voor dat bedrag kun je bijvoorbeeld ook met gemak 4 werkloze gezinnen aan het eten houden!

Er is niemand die de oudere tegenhoudt in het uitgeven van de spaarcenten. Als je hebt gespaard voor een leuke oude dag en die oude dag is gekomen, geef het dan ook uit. Ga op cruise, koop een nieuwe auto en caravan, doe de kinderen geld cadeau, koop nieuwe meubelen o.i.d. En als het dan nog niet op is had je ook teveel gespaard en heb je dus in het verleden óf een hele dikke baan gehad óf de economie onvoldoende geholpen door op je geld te blijven zitten.

Het is opvallend dat mensen altijd zo hard schreeuwen om solidariteit als ze zelf de begunstigde zijn...

Cookies
door Cookies - May 16, 2013 om 17:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Als je hebt gespaard voor een leuke oude dag en die oude dag is gekomen.......

Vreemd is dat dit niet blijkt door te dringen tot ze. Mensen van 75+ hoor ik nog steeds zeggen 'is voor mijn oude dag'. Dan zeg ik ook: dat is dus NU.

eu
door eup1955 - May 17, 2013 om 10:20
42 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=wwwillem schreef op donderdag 16 mei 2013, 16:54]Mensen moeten eens ophouden met zeuren! Als je geld hebt, dan is het de bedoeling dat je dat in deze tijden laat rollen. Dat er veel oost-europeanen deze kant op komen komt puur door het feit dat nederlanders alles te duur vinden. Het moet altijd goedkoper en dan krijg je dit soort taferelen. De vooroorlogse generatie en zeker de babyboomers hebben het tij ontzettend mee gehad in hun leven. De mensen die altijd gehuurd hebben, hebben dus zelf niks opgebouwd. De mensen die wel iets hebben opgebouwd door te kopen, hebben de waardesteiging van hun woning cadeau gekregen en het is helemaal niet zeker dat dit in de toekomst ook nog zo'n vanzelfsprekendheid zal zijn.

74% van de ouderen is niet bereid mee te betalen aan de buitenschoolose opvang van kinderen.... Waarom zou de rest van NL dan bereid moeten zijn om mee te betalen aan hun zorg? Opname in een verzorgingshuis kost gemiddels € 8000,= per maand per persoon. Voor dat bedrag kun je bijvoorbeeld ook met gemak 4 werkloze gezinnen aan het eten houden!

Er is niemand die de oudere tegenhoudt in het uitgeven van de spaarcenten. Als je hebt gespaard voor een leuke oude dag en die oude dag is gekomen, geef het dan ook uit. Ga op cruise, koop een nieuwe auto en caravan, doe de kinderen geld cadeau, koop nieuwe meubelen o.i.d. En als het dan nog niet op is had je ook teveel gespaard en heb je dus in het verleden óf een hele dikke baan gehad óf de economie onvoldoende geholpen door op je geld te blijven zitten.

Het is opvallend dat mensen altijd zo hard schreeuwen om solidariteit als ze zelf de begunstigde zijn...

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 10:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eup1955

Ja, en?