ko
door kotabandung Dec 8, 2008 om 14:54
Geldzaken & recht

Internet Winkel

Goedemiddag,


Ongeveer een maand geleden heb ik een Harde schijf van 150 euro  besteld bij een internet winkel en direct betaald met Ideal, Helaas kwam  ik pas later achter dat de betreffende internet winkel alleen via e-mail te benaderen is. geen adres en geen telefoonnummer. na 14 dagen heb ik het bestelde artikel nog steeds niet binnen. na diverse e-mails werd mijn bestelling (op verzoek) geannuleerd en zou mijn geld terug gestort worden. maar tot heden is het geld nog niet terug op mijn bankrekening. mijn e-mails wordt ook niet meer beantwoord. Mijn bank (Fortis) kan verder niets voor mij doen. Wat kan ik verder doen om mijn geld terug te krijgen?

910 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hutch
door hutch - Dec 10, 2008 om 11:38
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Dag Kotabandung,


veel internetbedrijfjes worden gerund door particulieren, die geen bedrijfsvoorraad hebben en al helemaal niet op gebied van computergebied vanwege de enorme prijsdalingen. Hiermee wil ik zeggen, dat ook dergelijke bedrijfjes afhankelijk zijn van derden.


Maar als ik uw verhaal zo lees dat dit 'bedrijf' geen telefoonnummer heeft op haar site en/of geen adres, heb ik, heel erg netjes gezegd, zo mijn twijfels.


Mogelijk (!!!) dat u hier met een bedrijf te maken heeft, die het niet zo nauw neemt met de regeltjes. Ik wil hier absoluut niet suggereren dat dit soort bedrijfjes er allemaal een puinhoop van maken....!!! Echter zit echter een hoop 'rommel' (beunhazen) tussen, die het weer verprutsen voor andere, wel goedwillende en werkende, bedrijfjes.


Maar...... indien is afgesproken dat het geld terug geboekt wordt, heeft een internet bedrijf 30 dagen de tijd, na ontbinding, om dit ook daadwerkelijk te doen (zie: artikel 46d Burgerlijk Wetboek, boek 7). U dient het gehele bedrag terug te krijgen, ZONDER aftrek van enige kosten (in dit geval)...... welke dan ook.


Uw bank kan inderdaad niets doen, omdat uzelf opdracht hebt gegeven.


Bestaat de mogelijkheid om hier de naam van die website te plaatsen? Misschien kunnen wij wat verder 'graven'.


Gr. Hutch

ko
door kotabandung - Dec 10, 2008 om 11:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Goedemorgen Hutch,


De betreffende winkel heet Mirolin en is gevestigd in Bodegraven,


Intussen heb ik een mailtje naar mirolin gestuurd met een eis dat het bedrag voor de 15e teruggestort moet worden en met de mededeling dat indien het niet overgemaakt is, ik dan naar de politie zal gaan om aangifte te doen.


Ik hoop dat u hiermee voldoende informatie heeft.


Met vriendelijke groet,


J.H. Bartelings


 

hutch
door hutch - Dec 12, 2008 om 12:30
4521 Antwoorden / 29 Vragen
0

Hallo,


misschien heeft u hier nog wat aan:


bedrijfsgegevens Mirolin


(onder aan de pagina)


Succes, gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer