je
door jeroenn Dec 7, 2013 om 19:45
Geldzaken & recht

Intrekken belastingaangifte

Ik heb voor een kennis aangifte in komstenbelasting gedaan, omdat de uitkomst zou leiden tot een teruggave. De kennis was niet verplicht om aangifte te doen. Nu heb ik ontdekt dat de kennis volgens mijn aangifte zou moeten gaan betalen in plaats van terugkrijgen. Fout van mij. Ik schaam mij diep. Hoe kan ik de aangifte intrekken? Er is nog geen aanslag opgelegd.

14199 30 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 7, 2013 om 19:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als die kennis moet betalen, dan moet die betalen. Er valt niets terug te trekken. Dat de kennis niet verplicht is om aangifte te doen, wil niet zeggen dat hij niet hoeft te betalen.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2013 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar toen u die aangifte deed, kwam toch al in beeld dat die kennis zou moeten betalen? Maar u hebt hem toch ingezonden?

Afgezien daarvan, doet het er verder niet toe. De aangifte is nu gedaan. Als u die niet gedaan zou hebben, had de belastingdienst na verloop van tijd wel een aangiftebiljet gestuurd en had alsnog aangifte gedaan moeten worden.

Een een,aal ingediende aangifte kan uiteraard niet teruggetrokken worden.

ph
door philip36 - Dec 7, 2013 om 21:42
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt altijd een gewijzigde aangifte inkomstenbelasting insturen.
Alleen de eerder ingediende kunt u niet intrekken.
Het kan zijn dat de eerste al in behandeling is genomen en hij zal dan moeten betalen volgens de vermelde gegevens maar dat wordt weer gecorrigeerd met de gewijzigde aangifte.
Zie de website van de belastingdienst.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2013 om 22:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@philip36

En dan gegevens niet vermelden, zodat er niet betaald zou hoeven worden? Dat gelooft u toch zelf niet.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2013 om 22:35
16844 Antwoorden / 108 Vragen

jeroenn, je kan je best schuldig voelen maar dat heeft weinig zin. Als het inderdaad een fout was kan het volgend jaar recht gebreid worden. Echter, als ik mijn accountant opdracht geef tot het invullen van mijn belastingen, ik blijf zelf verantwoordelijk. U heeft het alleen gedaan omdat u een teruggave verwachtte voor uw kennis?

ph
door philip36 - Dec 7, 2013 om 22:40
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Was in de veronderstelling dat hij foutieve gegevens had ingevuld maar blijkbaar heeft hij het fout ingeschat en moet de kennis gaan betalen i.p.v. terugkrijgen.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2013 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Als de aangifte fout is ingevuld, hoeft niet tot volgend jaar gewacht te worden, maar kan nu een verbeterde aangifte ingezonden worden. Volgens mij heeft de Ts alleen de uitkomst verkeerd ingeschat. Wonderlijk, want als de aangifte klaar is, staat de uitkomst op het scherm.

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2013 om 23:26
16844 Antwoorden / 108 Vragen

ja tijger1, ik denk alleen nu maar praktisch: over 3 weken is het 2014, de TS kan verbeterde aangifte invullen etc. maar...de kennis zal toch echt tot volgend jaar moeten wachten.

Cookies
door Cookies - Dec 7, 2013 om 23:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 7 dec 2013, 23:26]ja tijger1, ik denk alleen nu maar praktisch: over 3 weken is het 2014, de TS kan verbeterde aangifte invullen etc. maar...de kennis zal toch echt tot volgend jaar moeten wachten.

Er VALT niks te verbeteren! En waarop moet die kennis dan wachten?

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2013 om 23:57
16844 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Er VALT niks te verbeteren! En waarop moet die kennis dan wachten?

Gelukkig dan maar. Welterusten :-|

c.
door c.bonte - Dec 9, 2013 om 13:03
22 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook wel eens ontdekt, dat ik iets vergeten was en toen heb ik gewoon een nieuwe aangifte gemaakt, die wel goed was. Dat kan volgens mij zolang je nog geen definitieve aanslag hebt . De belastingdienst gaat dan uit van de laatste aangifte. Bij mij was het in ieder geval geen enkel probleem en accepteerden ze de verbeterde aangifte. Gewoon doen.

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2013 om 13:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=c.bonte schreef op maandag 9 dec 2013, 13:03]Ik heb ook wel eens ontdekt, dat ik iets vergeten was en toen heb ik gewoon een nieuwe aangifte gemaakt, die wel goed was. Dat kan volgens mij zolang je nog geen definitieve aanslag hebt . De belastingdienst gaat dan uit van de laatste aangifte. Bij mij was het in ieder geval geen enkel probleem en accepteerden ze de verbeterde aangifte. Gewoon doen.

Er is NIKS mis met de aangifte, er hoeft NIKS verbeterd/aangevuld te worden!

ze
door zeemannetje - Dec 9, 2013 om 14:10
120 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt hem niet intrekken, alleen wijzigen.
Is het betalen gebaseerd op gegevens die al bij de belastingdienst bekend waren? Dan hoef je je niet schuldig te voelen, de belastingdienst zou dan zelf wel erachteraan zijn gegaan met de mogelijkheid dat er meer heffingsrente betaald zou moeten worden.

vr1944
door vr1944 - Dec 9, 2013 om 15:48
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je hoeft je niet schuldig voelen alhoewel ik de in krijg dat het om je eigen aangifte gaat.Je hebt nl een digid account nodig om de aangifte te versturen.Maar dan ook de opgave wordt gematched met de gegevens die bij de belastingdienst bekend zijn,dus die aanslag was zo wie zo toch gekomen tenzij er aftekposten zijn.

=jeroenn schreef op zaterdag 7 dec 2013, 19:45: Ik heb voor een kennis aangifte in komstenbelasting gedaan, omdat de uitkomst zou leiden tot een teruggave. De kennis was niet verplicht om aangifte te doen. Nu heb ik ontdekt dat de kennis volgens mijn aangifte zou moeten gaan betalen in plaats van terugkrijgen. Fout van mij. Ik schaam mij diep. Hoe kan ik de aangifte intrekken? Er is nog geen aanslag opgelegd.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2013 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944

Je kunt toch van iemand de digi-d gekregen hebben? Of er kan een machtigingscode aangevraagd zijn. Als het voor de Ts zelf geweest zou zijn, hoeft hij zich niet te schamen. Nu trouwens ook niet.

Cookies
door Cookies - Dec 9, 2013 om 16:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 9 dec 2013, 15:55]

Je kunt toch van iemand de digi-d gekregen hebben?

Inderdaad. Ik krijg van zoveel mensen hun Digid, omdat ik hun aangifte regel.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2013 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ze zelfs in een Excel sheet gezet, om ze bij de hand te hebben. Kan dat niet allemaal onthouden.

vr1944
door vr1944 - Dec 9, 2013 om 17:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk kan dat ,maar het niet controleren van de samenvatting waar je kunt zien wat je terug krijgt of betaald moet worden , want daar ging het invullen toch om is slordig als je een biljet voor een ander invult . Ik zou toch aannemen dat de eerste vraag van die kennis zou zijn " hoeveel krijg ik terug''.

=tijger1 schreef op maandag 9 dec 2013, 15:55: @vr1944
Je kunt toch van iemand de digi-d gekregen hebben? Of er kan een machtigingscode aangevraagd zijn. Als het voor de Ts zelf geweest zou zijn, hoeft hij zich niet te schamen. Nu trouwens ook niet.

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2013 om 17:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien zag de Ts een bedrag en dacht hij dat dat terug zou komen, in plaats van dat dat betaald moest worden. Maar doet er toch verder niet toe. Aangifte is ingediend en dan volgt betalen.

vr1944
door vr1944 - Dec 9, 2013 om 17:57
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Aangifte is ingediend en dan volgt betalen.

Zo is het Tijger. Meer smaken zijn er niet in dit geval.

kl
door klusman - Dec 9, 2013 om 20:07
91 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens mij is de enige reden dat geen aangifte hoeft te worden gedaan als er alleen inkomen is uit één dienstbetrekking en dus ook geen andere enof box3-inkomen.
In sommige gevallen kan de totale belasting die ingehouden is op het loon lager zijn dan de belasting die volgens de I.B.-aangifte wordt berekend. Heeft te maken met het tarief bijzondere beloning.
In dat geval is, volgens mij, de loonbelasting de eindheffing en wordt niet nageheven.
Is dit uw reden van de naheffing, dan lukt het misschien om na ontvangst van de naheffing een bezwaar in te dienen met als reden dat, omdat u maar één inkomen is de ingehouden loonheffing als eindheffing geldt.

Succes

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2013 om 21:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@klusman

Die regel is van vroeger van de wet op de loonbelasting 1964 en niet meer van toepassing.

pino123
door pino123 - Dec 9, 2013 om 21:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Daarnaast krijg je volgend jaar automatisch bericht van de belastingdienst, of je terugkrijgt of moet betalen dat maakt niet uit.

kl
door klusman - Dec 9, 2013 om 22:21
91 Antwoorden / 9 Vragen

Tijger1

De wet op de loonbelasting 1964 is nog steeds van toepassing. Weet je toevallig met welke herziening deze regeltjes veranderd zijn?

vr1944
door vr1944 - Dec 9, 2013 om 23:22
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Als je meer dan 45 euro tekort of teveel inkomstenbelasting hebt betaald krijg je normaal gesproken een aanslag .Belastingwetten uit 1964???Die zijn inmiddels tig keer gewijzigd.

=klusman schreef op maandag 9 dec 2013, 22:21: Tijger1

De wet op de loonbelasting 1964 is nog steeds van toepassing. Weet je toevallig met welke herziening deze regeltjes veranderd zijn?

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2013 om 23:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is vervallen per 01-01-2011.

@vr1944

Artikel 64 van die wet was een speciale regeling.

Klik hier

bupozaanstad
door bupozaanstad - Dec 10, 2013 om 12:13
9 Antwoorden / 7 Vragen

Inmiddels twee pagina's en meneer de topic starter reageert niet, het valt mij ook op dat er heel veel gelijk luidende antwoorden zijn. Lezen jullie niet voor je een "antwoord" geeft??

Ik zie dit wel weer uitlopen op 10 pagina's zodat je door het bos de de antwoorden niet meer snapt.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2013 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bupoxasnstad

En wat is uw antwoord op de vraag van de Ts?

vr1944
door vr1944 - Dec 10, 2013 om 12:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is het nut van jouw onnodige bijdrage dan??

=bupozaanstad schreef op dinsdag 10 dec 2013, 12:13: Inmiddels twee pagina's en meneer de topic starter reageert niet, het valt mij ook op dat er heel veel gelijk luidende antwoorden zijn. Lezen jullie niet voor je een "antwoord" geeft??

Ik zie dit wel weer uitlopen op 10 pagina's zodat je door het bos de de antwoorden niet meer snapt.

pino123
door pino123 - Dec 10, 2013 om 13:24
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=bupozaanstad schreef op dinsdag 10 dec 2013, 12:13]Inmiddels twee pagina's en meneer de topic starter reageert niet, het valt mij ook op dat er heel veel gelijk luidende antwoorden zijn. Lezen jullie niet voor je een "antwoord" geeft??

Ik zie dit wel weer uitlopen op 10 pagina's zodat je door het bos de de antwoorden niet meer snapt.

wees blij dat er gereageerd wordt.