jo
door jo-el Sep 7, 2015 om 11:55
Geldzaken & recht

Is mijn gratis lot wel geldig?

aangemeld, gratis 1e maand meespelen daarna betalen per maand, logisch,.maar citaat uit bevestigingsmail/aanmelding.........Uw rekeningafschrift is uw persoonlijke bewijs van deelname........
ik krijg 1e maand geen bedrag afgeschreven van rekening omdat 1e lot gratis is toch, houd dit dan in mocht Gaston op de stoep staan ik kan fluiten naar prijs?

7442 38 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2015 om 11:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Halo-el,

Als die bij je op de stoep staat wist-ie dus dat je deelnemer bent. ;-)
Vraag het eens na bij de Postcodeloterij.

Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 uur en 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 16.30 uur op het telefoonnummer 0900- 300 1500 (50 cent per gesprek).

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 12:00
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, uw lot is geldig MAARR - u zit vervolgens wel langere tijd 'vast aan de postcodeloterij'.
Voor niets gaat de zon op. Goed op de opzegbepalingen - kleine lettertjes - letten!

jo
door jo-el - Sep 7, 2015 om 12:11
18 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3, heb vraag gemaild naar postcodeloterij,
wacht hun visie af
@gerritaltena, kan ten alle tijde weer opzeggen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 12:36
16883 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=jo-el schreef op maandag 7 sep 2015, 12:11]@edrick3, heb vraag gemaild naar postcodeloterij,
wacht hun visie af
@gerritaltena, kan ten alle tijde weer opzeggen

Ten alle tijde opzeggen? Kijk de voorwaarden goed na of dat werkelijk zo is. (of er toch niet toch een minimum termijn is.

edrick3@ uit de vraag begrijp ik dat hier sprake is van colportage dus 'laten tekenen bij de deur en nog geen deelnemer'.

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2015 om 12:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

.....dat hier sprake is van colportage dus 'laten tekenen bij de deur en nog geen deelnemer'.......
Onzin. Je krijgt een envelop in de brievenbus. Nog nooit gezien?

En je kunt per maand opzeggen!

jo
door jo-el - Sep 7, 2015 om 12:50
18 Antwoorden / 4 Vragen

@gerritaltena, citaat van site........U kunt uw lot(en) van de Nationale Postcode Loterij op verschillende manieren opzeggen. Om het opzeggen goed te laten verlopen, heeft u het IBAN (rekeningnummer) nodig waarvan uw inleg wordt afgeschreven. Opzeggen kan op elk gewenst moment.............

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 13:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=jo-el schreef op maandag 7 sep 2015, 12:50]@gerritaltena, citaat van site........U kunt uw lot(en) van de Nationale Postcode Loterij op verschillende manieren opzeggen. Om het opzeggen goed te laten verlopen, heeft u het IBAN (rekeningnummer) nodig waarvan uw inleg wordt afgeschreven. Opzeggen kan op elk gewenst moment.............

Wel of geen info van de site: het gaat erom wat u heeft ondertekend!!

jo
door jo-el - Sep 7, 2015 om 13:27
18 Antwoorden / 4 Vragen

@ gerritaltena, heb niets ondertekend, we leven in internettijdperk hoor en niet meer in die van formulier invullen, handtekening zetten , postzegels plakken en naar brievenbus brengen :-)

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2015 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....het gaat erom wat u heeft ondertekend!!.....
Je ondertekent niets, maar activeert een lot op de site.

reflecs
door reflecs - Sep 7, 2015 om 13:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

(let maar niet op labren)
Er staat ook bij "zo werkt het":....Na activatie van het lot ontvangt u van ons per e-mail en/of per brief de bevestiging van uw aanmelding bij de Nationale Postcode Loterij....
Ik denk dat wat u vermeldt van toepassing is op wat daarna gebeurt, als de afschrijving niet heeft plaatsgevonden heb je ook geen recht op een prijs.

simon55
door simon55 - Sep 7, 2015 om 13:29
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Verwacht U Gaston dan...............?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 13:34
16883 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 7 sep 2015, 12:49]@gerritaltena,

.....dat hier sprake is van colportage dus 'laten tekenen bij de deur en nog geen deelnemer'.......
Onzin. Je krijgt een envelop in de brievenbus. Nog nooit gezien?

En je kunt per maand opzeggen!

Edrick3@ kennelijk niet gezien dat ik al een keer of twee (de eerste keer jaren geleden) hier al als suggestie deed om enveloppen als hier bedoeld te vullen met een baksteen en terug te zenden?

Blijft het fenomeen dat hetgeen ondertekend is geldig is en bepalend voor de wijze/mogelijkheden van opzegging.

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2015 om 13:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

.....Blijft het fenomeen dat hetgeen ondertekend is geldig is en bepalend voor de wijze/mogelijkheden van opzegging. .....
Zou ik ook volhouden.... ;-)
Ik ga hier niet verder over discussiëren.

muis1972
door muis1972 - Sep 7, 2015 om 13:45
24 Antwoorden / 2 Vragen

Beste jo-el,
Als ik je vraag goed begrijp gaat het om je bewijs (mocht je winnen in je eerste gratis maand). Ik ben toevallig ook pas lid geworden met een gratis lot en ik heb een e-mail als bevestiging gekregen. Ook kreeg ik gelijk een e-mail om een filmpje te kijken en prijsje uit te kiezen (4 keuzes aan einde filmpje). Dat lijkt me voldoende bewijs dat je al mee deed in die gratis maand. De volgende maanden kun je uiteraard bewijzen door een afschrift van je bank.
Met vriendelijke groeten,

wimmi20
door wimmi20 - Sep 7, 2015 om 13:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Muis1972,
van de postcode loterij kun je geen lid worden.
Het is geen vereniging.
Je bent deelnemer.

jo
door jo-el - Sep 7, 2015 om 15:40
18 Antwoorden / 4 Vragen

@muis1972, idd klopt, heb net ook mail gekregen met dat filmpje, zal allemaal wel goedkomen zo.
en Gaston?????? ach stroopwafels zijn ook lekker :-)

simon55
door simon55 - Sep 7, 2015 om 15:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

ik heb nog twee blikken stroopwafels in de aanbieding wat n vieze dingen ik denk dat ik ze maar aan m n overbuurvrouw geef die heeft toch n kunstgebit

jo
door jo-el - Sep 7, 2015 om 15:54
18 Antwoorden / 4 Vragen

@simon55, ook mensen met een kunstgebit hebben smaak hoor

me
door mein33 - Sep 7, 2015 om 16:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jo-el schreef op maandag 7 sep 2015, 15:40]@muis1972, idd klopt, heb net ook mail gekregen met dat filmpje, zal allemaal wel goedkomen zo.
en Gaston?????? ach stroopwafels zijn ook lekker :-)

Het zijn wel de duurste stroopwafels die er op deze aardkloot te verkrijgen zijn ;-))

simon55
door simon55 - Sep 7, 2015 om 16:09
1556 Antwoorden / 5 Vragen

de duurste stroopwafels maar niet te hachelen die bende

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2015 om 17:44
16883 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 7 sep 2015, 13:28].....het gaat erom wat u heeft ondertekend!!.....
Je ondertekent niets, maar activeert een lot op de site.

Ach ja, in dat geval mn: het gaat er om wat je wel en niet aanvinkt. Uit de vraag is niet af te leiden hoe er aangemeld is, per brief (antwoordnummer, per e-mail, colportage aan de deur etc.

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2015 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerritaltena,

Nog een keer dan.
TS schrijft:

maandag 7 sep 2015, 13:27

@ gerritaltena, heb niets ondertekend, we leven in internettijdperk hoor en niet meer in die van formulier invullen, handtekening zetten , postzegels plakken en naar brievenbus brengen :-)

audb
door audb - Sep 7, 2015 om 17:56
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is een gratis lot ? ja maar wel een die bij mij net zo snel weer de papierbak in gaat.
Ohh wat een zielige kindjes maar onder tussen gaat de directie wel aan de haal met enkele tientallen miljoenen per jaar.
En het ergste vind ik wel dat als een Nederlandse kind of mensen echt hulp nodig hebben ze gewoon dood mogen vallen van de Ooh kijk eens wat een zielige mensen daar in het buitenland.
Maar als ze al iets geven aan een stichting of vereniging hier in Nederland dan zijn ze wel verplicht om dat overal bekend te maken dus veel houden ze ook niet over van het beetje geld wat ze krijgen.
Daar bij komt ook nog eens dat als je al een prijs wint niet er bij wordt verteld dat je kansspel belasting moet betalen dus hou je van de €25,000 die je wint slechts €17,750 over.
Natuurlijk een mooi bedrag maar als je ook de auto wint dan ben je al snel veel minder blij want ook daar over mag je een hoop belasting gaan betalen dan hou je nog minder over.
En de kans dat je iets wint is minimaal en toch zijn er mensen die er aan mee willen doen zeker nu ze ook nog eens dingen gaan "weg geven" al uit gerekend wat dat pakje stroop wafel u heeft gekost?
De mijne net geen €1,50 en die zijn echt heerlijk en de uwe?

door 1953 - Sep 7, 2015 om 18:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Gratis lot moet wel geactiveerd worden, de keus is aan u om een 'extra lot' à € xx,xx al dan niet te nemen.

Met de Bankgiroloterij gedaan: geactiveerd zonder bijkomend lot.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 7, 2015 om 18:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Die kale komt aan de deur, en roept GOEDENAVOND, u hebt een prijs gewonnen bij de postcodeloterij.
Voor de camera opent een deelnemer de envelop, en snikkend wordt er een cheque van 25.00 euro tevoorschijn gehaald.
Gaston wordt 3 maal gekust op zijn kale kop, kijkt verheugd, maar daar wordt hij tenslotte voor betaald.
Maarrrr.....wat bungelt daar in Gaston zijn hand ? Nee toch, jaaa echt wel : de sleutels van een auto van 40.000 euro !
Maar wat heeft tante Miep nou echt gewonnen ?
25.000 euro geldprijs min belasting is 17.750 eutjes.
Plus een auto van 40.000 euro, waarover 11.600 euro belasting moet worden betaald.
17.750 euro contant min 11.600 euro belasting van de auto is 6.150 euro.
Van een geldprijs van 25.000 euro en een auto houdt je 6.150 euro over !
De postcodeloterij keert slechts 40% van de inleg uit aan goede doelen.
De rest vreet de eigen organisatie op.

marcellikaasje
door marcellikaasje - Sep 7, 2015 om 22:28
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik doe regelmatig mee met gratis loten van zowel de Postcode loterj als de bankgiro loterij als de Vriendenloterij.
Wel idd goed de voorwaarden lezen maar ik heb er tot nog toe nooit problemen mee gehad.
Gewoon zorgen dat je tijdig weer opzegt.

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2015 om 22:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Iedereen zou die loterij moeten boycotten.

simon55
door simon55 - Sep 7, 2015 om 23:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ winmi20

Heel goed antwoord eindelijk iemand die t ook snapt hoe t werkt maar als tante miep nou alleen die auto hebt en er belasting over betaald moet worden wat ze waarschijnlijk niet hebt kan ze fluiten naar de tuut tuut

reflecs
door reflecs - Sep 8, 2015 om 11:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@simon55,
Dat was geen goed antwoord: klik en klik en zie reactie.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 8, 2015 om 13:45
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit is geen goed antwoord.
Wat bedoelt u nou eigenlijk ?
++++++++++++++++++++++===

=reflecs schreef op dinsdag 8 sep 2015, 11:07: @simon55,
Dat was geen goed antwoord:

reflecs
door reflecs - Sep 8, 2015 om 13:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@wimmi20,
Wat ik bedoel is: bij de Nationale Postcodeloterij hoeft de winnaar van de prijs in natura (de auto) niet naderhand nog eens kansspelbelasting te betalen.
Heeft u de links niet bekeken?

simon55
door simon55 - Sep 8, 2015 om 14:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ reflecs

Ze kunnen t nu op hun site hebben staan en aangepast inmiddels ik heb t toch meegemaakt bij vrienden van me ik weet wel waar ik t over heb hoor

wimmi20
door wimmi20 - Sep 8, 2015 om 14:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De loterij heeft kennelijk recent de belasting van de auto op zich genomen.
Als je bij koekel inklopt : postcodeloterij en belasting, dan kom je overal tegen dat er over de auto belasting moet worden betaald.

simon55
door simon55 - Sep 8, 2015 om 15:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ wimmie20

En dat is dus wat ik zeg ze doen zich mooier voor als ze zijn hoor

reflecs
door reflecs - Sep 8, 2015 om 15:44
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@simon55 en wimmi20,
Blijkbaar is dat dan inderdaad op een bepaald moment aangepast. En terecht natuurlijk.
Als simon55 zegt het in zijn directe omgeving eerder anders te hebben meegemaakt geloof ik dat meteen.

jo
door jo-el - Sep 9, 2015 om 13:06
18 Antwoorden / 4 Vragen

hallo @ll, ben gebeld door postcodeloterij, registratie is genoeg voor meedingen met gratis lot,en sja die kansspelbelasting ............is helaas jammer dat er dan zoveel afgaat, maarjah eerst maar es zien wanneer dat aan de orde is :-), bedankt voor alle reakties

ma
door manwijf - Sep 11, 2015 om 08:34
574 Antwoorden / 1 Vragen

Mocht je het nodig hebben: Ze zitten Van Eeghenstraat 70 in Amsterdam. Zo'n lekker duur pand. Directeur verdient boven de Balkenendenorm. Hele foute club, die verdriet van anderen exploiteert en gebaseerd is op het feit, dat niemand spijt wil krijgen van opzeggen. Terwijl de kans dat je echt iets wint, natuurlijk heel heel klein is. Google daar maar eens op.

door 1953 - Sep 11, 2015 om 10:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 7 sep 2015, 18:37]Die kale komt aan de deur, en roept GOEDENAVOND, u hebt een prijs gewonnen bij de postcodeloterij.
Voor de camera opent een deelnemer de envelop, en snikkend wordt er een cheque van 25.00 euro tevoorschijn gehaald.
Gaston wordt 3 maal gekust op zijn kale kop, kijkt verheugd, maar daar wordt hij tenslotte voor betaald.
Maarrrr.....wat bungelt daar in Gaston zijn hand ? Nee toch, jaaa echt wel : de sleutels van een auto van 40.000 euro !
Maar wat heeft tante Miep nou echt gewonnen ?
25.000 euro geldprijs min belasting is 17.750 eutjes.
Plus een auto van 40.000 euro, waarover 11.600 euro belasting moet worden betaald.
17.750 euro contant min 11.600 euro belasting van de auto is 6.150 euro.
Van een geldprijs van 25.000 euro en een auto houdt je 6.150 euro over !
De postcodeloterij keert slechts 40% van de inleg uit aan goede doelen.
De rest vreet de eigen organisatie op.

Goedenavond!!!

Je had het perfect verwoord, kon het niet beter omschrijven.

Enfin de kansspelbelasting 29 of 31%?!

Die dure ambassadeurs doen het ook niet voor een appel en ei!

Voor deze organisatie ben ik technisch gestorven.