ti
door tiope Jun 14, 2016 om 13:55
Geldzaken & recht

Jurofoon

Zijn er meer mensen die het (gouden) lidmaatschap hebben genomen bij Jurofoon? Deze organisatie moet eens gestopt worden. Heb / had 2 zaken waarbij zij juridische hulp zouden geven (die zaken zijn hier al aan de orde geweest Wesselink en Verwie en beide lopen nog). Eerst moet men naast het lidmaatschap €230 haalbaarheidsonderzoekkosten betalen en daarna €375/€500. Dat niet alleen: men moet zeer lang wachten voordat er iets gebeurd; door hun toedoen verwisselt men 3 keer van behandelaar, wordt een hele brief waarin duidelijk de situatie was beschreven, herschreven zodat het niet helemaal klopte en waarbij de jurist ook nog eens meldt daarbij dat de foto's in kleur verstuurd zijn. Men krijgt als klap op de vuurpeil ook nog eens de melding dat er bijbetaald moet worden. Niet alleen ziet men de kortingen die het lidmaatschap zou geven (tenminste een 1/2 gratis tel. advies) nergens terug, maar ook wordt er gedreigd met een incassobureau en is men nog geen steek verder. Daarnaast is deze organisatie niet aangesloten bij een Geschillencommissie; doet de Orde van Advocaten niets noch het Juridisch loket. Zijn er plaatsen waar men over deze organisatie kan klagen en hulp kan krijgen om de komst van het incassobureau te voorkomen?

4107 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2016 om 14:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees alleen hun nieuwsbrief. Maar die kosten moeten toch bij voorbaat bekend zijn?

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2016 om 14:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie op hun site dat een haalbaarheidsonderzoek € 115 kost, dus dan eerst maar eens klagen bij Jurofoon, zou ik zeggen.

uwjurist
door uwjurist Jun 14, 2016 om 14:43
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn twee zaken blijkbaar, dus 2 x 115 euro...

ti
door tiope Jun 20, 2016 om 13:08
11 Antwoorden / 11 Vragen

+€375 en €500 daarna en nu nog een rekening.

Topantwoord

uwjurist
door uwjurist - Jun 14, 2016 om 14:46
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Hebt u al bij Jurofoon zelf geklaagd? De Orde doet hier uiteraard niets aan. Het is geen advocatenkantoor immers. En waarom wil het Juridisch Loket u niet helpen?

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

hansje klein
door hansje klein - Jun 14, 2016 om 14:52
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U bent niet de enige die alles verwarrend vindt....Zet uw klacht hier bij

tijger1
door tijger1 - Jun 14, 2016 om 14:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als het echt twee zaken zijn, zoals @uwjurist schrijft, dan klopt dat bedrag van € 230,00 toch? Dat had u dus gewoon kunnen lezen.

ti
door tiope - Jun 14, 2016 om 16:36
11 Antwoorden / 11 Vragen

Haalbaarheidsonderzoek was bekend, maar het is onduidelijk wat daarmee gedaan is. De andere bedragen zijn betaald, maar het was niet duidelijk wat daarmee gedaan werd; pas na meermaals vragen kwam er een specificatie. Helemaal onduidelijk was dat er nog een rekening kwam en dat er niets i.v.m. aftrek voor het lidmaatschap werd gedaan en dat ik min of meer nog bij nul ben. Er is al meermalen geklaagd. Ze doen er niets mee.

zoekster1
door zoekster1 - Jun 14, 2016 om 17:26
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk dat je beter af bent met een rechtsbijstandverzekering.

pi
door pieterwolters - Jun 14, 2016 om 20:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet verplicht om bij een geschillencommissie aangesloten te zijn en de Orde van Advocaten is voor advocaten. Niet voor juridische adviseurs.
Je zou alleen iets kunnen doen als ze niet leveren waar je ze wel voor hebt betaald. Dat staat ongetwijfeld op papier. Zo niet, waarom heb je ze dan zoveel geld gegeven?