k.
door k.luiting5 Jan 23, 2010 om 14:48
Geldzaken & recht

Kan dit?arderwijk

Beste mensen,

Op een vraag die ik stelde staat ondermeer als antwoord:

Om te beginnen moet u eerst het verslag waarin u gezegd zou hebben geen vertrouwen in het Hoofd FD te hebben laten corrigeren. Dat kan dus bij de eerstvolgende vergadering. Mocht de notulist(e) het daar niet mee eens zijn moet u dat gewoon eisen. Ook de voorzitter van dat overleg kan dat niet tegenhouden.

Wie kan dit onderschrijven of heeft dit wel eens meegemaakt.

Ik wil dit graag zeker weten in het konflikt met het hoofd facilitaire dienst.

Zie ook: arbeidsverhouding van 22-01-10

Klaas

757 8 Rapporteer

birdies
door birdies - Jan 23, 2010 om 14:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Het is een gebruikelijke gang van zaken om bij de vaststelling en goedkeuring van de notulen van het vorige overleg eventuele fouten in het verslag te laten corrigeren.

k.
door k.luiting5 - Jan 23, 2010 om 15:52
6 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 23 jan 2010, 14:56]Het is een gebruikelijke gang van zaken om bij de vaststelling en goedkeuring van de notulen van het vorige overleg eventuele fouten in het verslag te laten corrigeren.

Daar heb je gelijk in.
Maar dit is geen normale situatie, de persoon in kwestie is hoofd facilitaire dienst en zat deze vergadering niet voor.

Deze persoon is na de vergadering naar de directie gegaan en heeft gezegd dat ik geen vertrouwen meer in hem heb, met het gevolg dat ik mijn verhaal kon doen en waarbij ik de indruk kreeg dat ze mij willen overplaatsen, wat ik niet accepteer, want ik heb dit niet gezegd.

Het vervelende van dit alles is dat z'n plaatsvervanger hier ook bij zat en ik niets aan mijn colega's heb want die hielden op dat moment hun mond dicht op één na.

klaas

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 23, 2010 om 15:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Klaas,

Correctie eisen kun je wel, doch de mensen welke bij die vergadering zijn geweest bepalen, evt. bij stemming, wat de juiste toedracht/tekst was. Verder zijn notulen een samenvatting van de vergadering, welke zo moeten zijn geschreven dat iemand die niet bij de vergadering was, doch er toch wel bij zou horen, het ook nog kan begrijpen.

Wanneer iemand vrijwillig het notuleren op zich heeft genomen moet je voorzichtig zijn:
Soms trekt een notulist zich een aanval op de zijn notulen zo aan dat deze het bijltje er bij neergooit en tegen je zegt: als jij het beter kunt, doe jij het dan maar!

Zonder gezichtsverlies kun je het dan maar beter zelf overnemen, anders sta je mooi als "Jan Metdekorteachternaam."

Doch van een professionele notulist mag je meer verwachten.

Wanneer het volgens jou incorrecte verslag in je dossier wordt opgenomen, kun je een eigen lezing van het gebeurde schrijven en verzoeken het bij het verslag in je dossier te voegen. Zodoende kan een volgende personeelsfunctionaris of chef beide versies lezen en zijn/haar eigen conclusie trekken.
Wil men dat niet, dan zul je er in moeten berusten of, beter, een andere werkkring zoeken.

Hardware ERror MAN.

k.
door k.luiting5 - Jan 23, 2010 om 16:30
6 Antwoorden / 16 Vragen

Beste hrdwerrorman,

Ik ben blij met je antwoord, maar als het hoofd faccilitairedienst er bij zit kan ik die dan verzoeken om even weg te gaan, of kan er ook door middel van briefjes annoniem gestemd worden.

Klaas

raadgever
door raadgever - Jan 23, 2010 om 20:20
123 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo Klaas,

In uw vraag haalt u mijn advies aan zoals geschreven onder uw eerdere vraag:
Gebruikersnaam: k.luiting5
Level: Datum: vrijdag 22 jan 2010, 16:59
Categorie: Geldzaken & Recht - Juridisch advies
Antwoorden: 3
Trefwoorden: verstoorde arbeidsrelatie.

Nogmaals, u kunt gewoon in de volgende vergadering zeggen dat u die notulen gecorrigeerd wilt zien omdat u dat zo niet hebt gezegd.
Dat is uw goed recht.

Zoals Hardware ERror MAN ook al opmerkte is het van belang om die tekst te laten wijzigen om te voorkomen dat deze later tegen u kan worden gebruikt.

U moet in ieder geval - als u die correctie wilt laten aanbrengen - NIET het Hoofd FD vragen om te vertrekken. Dat zou een heel verkeerde actie van u zijn. Op zo'n moment laat u blijken dat u géén vertrouwen hebt in het Hoofd FD.
Niet doen dus.
En waarom zou er anoniem gestemd moeten worden en waarover?

U zou het beste kunnen zeggen: Naar aanleiding van de passage in de notulen van ( datum) wil ik opmerken dat ik dat zo niet heb gezegd en mij daarin ook niet herken. Ik verzoek de notulen dan ook aan te passen en in deze notulen woordelijk op te nemen wat ik zojuist heb gezegd.

Voor alle duidelijkheid: Notulen zijn alleen maar een verslag wat tijdens die vergadering is besproken en gezegd.

Kijk ook nog goed naar mijn andere adviezen die ik u gaf. Als u daar nog vragen over heeft kunt u ze het beste daar stellen en niet een nieuwe vraag starten.
Anders krijg je verwarring.

Met vriendelijke groeten,
Hans

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 23, 2010 om 20:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Klaas:

Eens met Hans: Vragen om de vergadering te verlaten laat de boel escaleren. Dat is niet in je belang. Anoniem stemmen is beter, als het zover komt.
Doch eerst om correctie vragen.

H.

k.
door k.luiting5 - Jan 24, 2010 om 13:20
6 Antwoorden / 16 Vragen

Beste Hans en hrdwerrorman,

Wat nu als ik volgende week bij de directie moet komen en ik krijg te horen dat ik b.v. in Zwolle moet gaan werken. Wij hebben n.l. vestigingen van Nijkerk tot Ommen.

Op mijn akte van benoeming staat standplaats Harderwijk,.
Het eerste gesprek met de directeur heb opgenomen , dat heb ik voordat het gesprek begon aangegeven.

Tijdens dat gesprek werd mij ook verteld dat ik schade aan Jan Vink heb toegebracht, maar hij zet mij toch ook voor leugenaar.
Daardoor is er een verstoorde arbeidrelatie ontstaan, waar op ik antwoordde dat ik dat niet zo zag en dat het op een normale manier uitgepraat had kunnen worden.

Ik heb tijdens dat gesprek nadrukkelijk gezegd dat ik al 33 jaar bij school werk en dat ik altijd alles heb kunnen vragen, dat ik ook niet altijd gelijk had maar dat dan op een goede manier werd uitgepraat, dat ik nog nooit een functionering of beoordelingsgesprek heb gehad, waar zijn jullie mee bezig?

Ook werd mij gevraagd wat voor plannen dat ik heb met school, waarop ik antwoordde dat ik er in april uit ga. Hij vroeg toen dit jaar, waarop ik antwoordde nee volgend jaar, omdat het laatste stukje het meeste oplevert. (ik kan er met 62 jaar en 3 maanden uit, oktober)

Klaas: In het verleden heb je gevraagd of we nog vertrouwen in je hadden. Als je zegt “ik ben het vergeten” dan is het vertrouwen weg. Dat flikte je al eerder.
Om dit stukje gaat het, en dat heb ik niet gezegd’, dit staat in de notulen (moeten nog goed gekeurd worden) na het conflict.

Het liefst zou ik het hele gesprek naar jullie mailen voor een goed oordeel.
Klaas

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 24, 2010 om 14:01
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Klaas:

Iedereen die er bij gezeten heeft zal zich zo'n conflict herinneren. Wanneer iedereen of bijna iedereen zegt dat jij het wel gezegd hebt, dan moet je je daar bij neerleggen en de consequenties aanvaarden.

Wanneer het ongeveer half om half is die zeggen dat het wel of niet zo was, dan kun je stemming vragen en heb je je bij de stemming neer te leggen en de consequenties te aanvaarden.

Je moet niet vergeten dat je zelf ook wel eens door een andere bril kijkt dan een ander. Je kunt dan beter ook de vergadering voor houden dat het in jouw beleving zo is zoals jij het je herinnert.

Dan laat je iedereen in zijn/haar waarde.

Zou dat inhouden dat je een jaar in een andere vestiging moet werken omdat het hoofd FD vindt dat hij niet meer met jou door één deur kan, dan zij het zo. Op onze leeftijd is een jaar zo om. Het heeft normaal slechts 222 werkdagen en het onderwijs heeft nog minder werkdagen. Óf je moet niet zo aan die financiën van dat éne jaar hangen en er eerder uit gaan. Ga dan ergens iets leuks doen waar je nog wat (misschien wel meer) mee verdient.

H.