Lo
door Loyd May 10, 2017 om 21:26
Geldzaken & recht

Kan ik dierenarts kosten terug krijgen van de plus na het eten van een smurf

Bij de plus supermarkt is nu een leuke spaaractie van de smurfen, onze kinderen wilden deze natuurlijk ook sparen. We merkte al dat een van onze katten de smurfen lekker vond ruiken, vandaar dat de smurfen gelijk in het boek moesten worden opgeborgen. Helaas heeft onze kat het boek opengemaakt en een smurf opgegeten. Zij werd heel ziek en na een dierenarts bezoek moest zij met spoed naar een dierenkliniek. Daar is ze geopereerd en is de smurf er uit gehaald. Deze zat vast in haar darmen. We zijn super blij dat het met haar weer goed gaat en de smurfen zijn het huis uit. Maar blijkbaar zit er een lucht aan die katten erg lekker vinden. Wij zitten nu met een hele hoge dierenarts rekening, zouden wij de plus hiervoor aansprakelijk kunnen stellen.

3503 17 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 10, 2017 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk niet. Ze werden toch niet gegeven als diervoeder? Het moet niet gekker worden.

wi
door wilhelmina59 May 10, 2017 om 21:36
516 Antwoorden / 0 Vragen

Ah onze grote kat heeft de aftrap gedaan:-)
Zat zelf met een tekst in dezelfde trant alleen iets lomper en had niet het lef om.....

boppe1943
door boppe1943 May 10, 2017 om 21:57
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Wilhelmina59, wat had ik ook uw tekst graag gezien!

wi
door wilhelmina59 May 11, 2017 om 10:14
516 Antwoorden / 0 Vragen

Iets met I sue you generatie.

ne
door neodutchio - May 10, 2017 om 21:38
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Gelukkig leven we niet in Amerika. Omdat u speelgoed niet goed opbergt denkt u de gever van dit speelgoed aansprakelijk te kunnen stellen. Nu is het een smurf van de plus, stel dat u speelgoed van bv Bart Smit in een plastic box van de Ikea hebt zitten. Wie is dan aansprakelijk als de kat iets uit die bak opeet?

Sorry dat ik het zeg, maar ik moest wel lachen om uw vraag.

tenormin
door tenormin May 11, 2017 om 02:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik " leef" geruime tijd in Amerika, aan en uit; off & on, weet inmiddels wel dat de claim cultuur hoog is, deze claim zou niet worden beloond. En vraagsteller is, voor mij, een trol, speciaal ingelogd om dit onzinnig verhaal neer te plempen.

fa
door familyman - May 10, 2017 om 21:46
888 Antwoorden / 1 Vragen

Logisch antwoord: Nee, geen enkele kans op welke claim dan ook.
Het zou te bezopen zijn om alleen maar te denken dat dit zou kunnen.
U heeft een slimme kat die het boek opengemaakt heeft, en wat eruit opgegeten heeft.
Tja, er had natuurlijk op moeten staan in het "kats": Niet voor consumptie geschikt.

Cookies
door Cookies May 10, 2017 om 22:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of TS heeft een kind die niet durft te zeggen dat hij/zij het gedaan heeft. Mijn zoon gaf de katten ook altijd de schuld als er koekjes 'zomaar' verdwenen waren.

fa
door familyman May 10, 2017 om 22:30
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Carola83, het kind zal ook zomaar het boek open hebben kunnen laten liggen.

Cookies
door Cookies May 10, 2017 om 23:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat bedoel ik ook.

fa
door familyman May 10, 2017 om 23:08
888 Antwoorden / 1 Vragen

+ 10 Carola.

costnix
door costnix May 11, 2017 om 14:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@carola83: Maak dat de kat maar wijs :-D

me
door mein33 - May 10, 2017 om 22:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Helaas heeft onze kat het boek opengemaakt en een smurf opgegeten. Zij werd heel ziek en na een dierenarts bezoek moest zij met spoed naar een dierenkliniek.

@lyod,

Wat kan de Plus er aan doen dat uw kat die smurfen opeet.
Plus heeft u toch niet gedwongen om die dingen te kopen en u wist dat deze kat er niet af kon blijven, wat dus een reden te meer was om er voor te zorgen dat deze kat er niet mee aan de haal kon gaan.
Het probleem is dus eigenlijk ontstaan door onzorgvuldig handelen binnen uw eigen gezin.
Gelukkig voor het arme beest dat hij het heeft overleefd en weer gezond rond kan huppelen, maar de rekening van de dierenarts zult u toch echt zelf moeten betalen.
En ééééh, overal zit wel een luchie an, dus die vlieger gaat niet op.  ;-))

jo
door jorisw - May 10, 2017 om 22:13
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Soms denk je dat de vragen niet raarder kunnen zijn. En dan ben je toch weer verbaasd dat het toch kan.

tenormin
door tenormin May 10, 2017 om 23:15
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Edit **

tenormin
door tenormin May 10, 2017 om 23:17
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kom de vraag juist tegen, ben ook verbaasd hoe iemand zelfs maar zoiets kan bedenken. Kan ook een trol zijn, vandaag even ingechecked ;-)

gerbera
door gerbera - May 10, 2017 om 22:16
7366 Antwoorden / 14 Vragen

vraag-1, wie heeft de smurf in het boek gestopt?. Toch niet de Plus.
vraag-2, wie heeft het boek zodanig neergelegd dat de poes er bij kon? Toch niet de Plus.
En om te antwoorden op uw vraag, nee het is uw eigen verantwoordelijkheid dat de poes op  smurfenjacht is gegaan.

U heeft hem of haar toevallig geen Gargamel genoemd want dan was het te voorzien geweest;-)

r.kemperman
door r.kemperman May 11, 2017 om 11:50
423 Antwoorden / 4 Vragen

Je bedoelt Azraël

gerbera
door gerbera May 11, 2017 om 14:37
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Nee dat is de poes van Gargamel, en Gargamel jaagt op de smurfen.

costnix
door costnix May 11, 2017 om 15:00
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Azraël lust ook wel een smurfen.

Cookies
door Cookies - May 10, 2017 om 22:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Net als je er voor zorgt dat peuters niet bij dingen kunnen die gevaarlijk voor ze zijn, doe je dat ook bij huisdieren. Triest voor de kat dat baasje niet voorzichtig genoeg geweest is. Die smurfen maar snel uit huis gooien, voordat hij er weer 1 te pakken krijgt. En ik denk daarbij aan de kat, niet aan je portemonnee.

AWYeah28
door AWYeah28 - May 10, 2017 om 23:00
355 Antwoorden / Vragen

Beste Loyd,

Wat vervelend dat uw kat zo ondeugend is geweest en zulke hoge kosten voor u heeft veroorzaakt. Als eigenaar van de kat bent u verantwoordelijk voor het dier en diens gedrag. De aansprakelijke persoon hier bent u dus zelf.

Heel misschien, als u hard kunt maken dat de Plus moedwillig een geur op deze Smurfen heeft aangebracht met het specifieke doel om zoveel mogelijk katten van hun klanten onwel te maken, heeft u een zaak om uw kosten vergoed te krijgen. Dat u dit niet aan gaat kunnen tonen, zelfs als het echt zo zou zijn, lijkt me vanzelfsprekend.

Sterkte!

Gr
door Grunn1 - May 10, 2017 om 23:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Beste Loyd,
Stond er op de verpakking van de smurf ook een duidelijke waarschuwing dat deze smurf niet geschikt is als voedsel voor katten? Zo nee dan heeft een grote kans om een enorme schade vergoeding te kunnen eisen van de Plus.
Staat op het boek ook een waarschuwing dat deze te openen is door Gargamel ehh ik bedoel katten, zo nee dan vergroot dit uw kansen op een nog hogere schade vergoeding.
Trek uw zwarte jurk aan pak uw toverstaf en ga met uw kat (Gargamel) ten strijde tegen deze meedogenloze gevaarlijke smurfen invasie, heel veel sterkte.

p.s. Ik ben zelf in het bezit van die smurf met het rode mutsje. In de binnenkant van het mutsje staat: niet eetbaar voor katten.

r.kemperman
door r.kemperman May 11, 2017 om 11:51
423 Antwoorden / 4 Vragen

Gargamel is de tovenaar.
Azraël is de kat

Gr
door Grunn1 May 11, 2017 om 12:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik dacht al wie is nu wie maar heb dus verkeerd gegokt.

Mi
door Miss Marie - May 10, 2017 om 23:51
1 Antwoorden / Vragen

Nee zoals de meeste al zeiden...
Gargamel was het mens dat jacht maakte op de surfen.  De kat heet Azrael

costnix
door costnix May 11, 2017 om 15:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Azraël jaagt net zo hard op smurfen.

Po
door Pontiac - May 11, 2017 om 09:57
131 Antwoorden / 5 Vragen

he wat zielig voor uw poes fijn dat deze weer helemaal gezond is ,maar om het lef te hebben om hier te vragen of je de plus aansprakelijk kan stelle is werkelijk buiten alle proporties (als u valt over een bananen schil dient u dan ook een claim in bij de republiek Coste Rica?)

edrick3
door edrick3 - May 11, 2017 om 11:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

zouden wij de plus hiervoor aansprakelijk kunnen stellen.
Ja hoor, .... het idee alleen al.

edrick3
door edrick3 - May 11, 2017 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Foei! Stoute poes! (Maar fijn dat het weer goed met het beestje gaat).

est un chat roux et blanc à la truffe noire et à la langue rouge.

Gerry1969
door Gerry1969 May 11, 2017 om 23:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Geweldig plaatje plus 10

costnix
door costnix May 12, 2017 om 16:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hijsleuk :-D

de eelco
door de eelco - May 11, 2017 om 13:42
607 Antwoorden / 92 Vragen

Na een tijdje afwezig te zijn geweest log ik vandaag in en krijg als 1 van de eerste deze vraag onder me neus ...
WhahHahahahahahahahahahahah......
Echt het word steeds gekker ......

costnix
door costnix May 11, 2017 om 15:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Welkom terug!

costnix
door costnix - May 11, 2017 om 14:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U weet hopelijk toch wel, dat u uw kat niet in demagnetron mag drogen, wanneer hij/zij nat is geworden van de regen?

Gr
door Grunn1 May 11, 2017 om 19:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

In de magnetron mag niet volgens de gebruiksaanwijzing echter de wasdroger mag wel want daarover wordt niets vermeld.

jo
door jorisw May 12, 2017 om 15:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

TOen ik mijn huis kocht zaten er geen gebruiksaanwijzingen meer bij de 15 jaar oude keukenapparatuur. Kan ik nu de makelaar of de verkopende partij aansprakelijk stellen als ik toch een kat in mijn magnetron ga drogen en het loopt verkeerd af?

costnix
door costnix May 12, 2017 om 16:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Aansprakelijk stellen kan altijd, maar daar voor geldt het adagium: "Wie eist, die bewijst".

pino123
door pino123 - May 11, 2017 om 16:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Serieus, dat je dit gewoon nog durft te vragen.... Tranen rollen over mijn wangen....

Gerry1969
door Gerry1969 May 11, 2017 om 23:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Pino, Wees blij dat de plus geen Sesamstraat figuurtjes heeft uitgedeeld. Dan had hij deze vreselijke traumatische ervaring gehad.

Po
door Pontiac May 12, 2017 om 10:47
131 Antwoorden / 5 Vragen

Kunnen nu ook al present zijn , traumatische ervaringen ,  ( : Smurf blauw /Pino blauw : ) wist trouwens niet dat katten kunnen lezen !

Cookies
door Cookies May 12, 2017 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@pino123: van plaatsvervangende schaamte of van de lol?;-))

CO
door COCOPCS - May 12, 2017 om 15:10
1 Antwoorden / Vragen

Beste Loyd,

Via via werden wij op de hoogte gebracht van uw bericht. Wij zouden het zeer op prijs stellen dat u telefonisch contact zoekt met onze Consumentenservice.

M.v.rt.grt,
PLUS