mhofman
door mhofman Apr 26, 2013 om 22:00
Geldzaken & recht

Kan ik in Canada gewoon met mijn bankpas betalen?

Ga naar Canada op vakantie kan ik mijn pas daar gewoon gebruiken voor betalingen .

6174 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt natuurlijk even op de site van uw bank kijken,of bellen zou ik zeggen.
Dat is per bank en pas verschillend.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, met Maestro-logo is het wel mogelijk. Informeer even bij uw bank of het in Canada te gebruiken is als betaalmiddel en of eventueel de 'Wereldblokkering' moet worden gedeblokkeerd. Veel banken hanteren momenteel, of gaan hanteren, de blokkering buiten Europa.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, met Maestro-logo is het wel mogelijk. Informeer even bij uw bank of het in Canada te gebruiken is als betaalmiddel en of eventueel de 'Wereldblokkering' moet worden gedeblokkeerd. Veel banken hanteren momenteel, of gaan hanteren, de blokkering buiten Europa.

Neem eventueel een creditcard mee voor de zekerheid, vaak wordt alleen een creditcard geaccepteerd.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vandaag mijn pas gedeblokkeerd in de periode dat ik in Canada ben .
Maar is een creditcard dan nog nodig en welke?

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 22:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

1 telf met u bank en u weet er dan alles van.

ve
door verwijderd - Apr 26, 2013 om 23:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

mhofman schreef op vrijdag 26 apr 2013, 22:38: Heb vandaag mijn pas gedeblokkeerd in de periode dat ik in Canada ben .
Maar is een creditcard dan nog nodig en welke?

Credit card, VISA, is natuurlijk wel handig als er zich toch calamiteiten kunnen voordoen. Better safe then sorry! Heel fijne vakantie.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2013 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een creditcard is zeker nuttig, vooral bij het huren van een auto of hotelkamer. Het is sowieso aan te raden twee betaalmogelijkheden te hebben.

ve
door verwijderd - Jun 19, 2013 om 06:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo mhofman,

Met een 'gewone' pinpas kun je daar niet betalen. Wél kun je er in automaten geld mee op nemen als de pas gedeblokkeerd is voor wereldgebruik (maar dat heb je al gedaan).
Voor landen als Amerika en Canada is het gebruik van een creditcard aan te raden. Die zijn daar heel gewoon. Kun je overal mee betalen.
Je kunt bij je bank een creditcard aanvragen, gekoppeld aan je betaalrekening.

Fijne vakantie!

Met vr.gr.