Ad
door Adammer1509 Nov 24, 2017 om 18:00
Geldzaken & recht

Kapotte afvalbak

Goedemiddag,

Kom uit de gemeente Amsterdam, en heb vanmiddag een vuilniszak naast de afvalbak gezet, omdat beide afvalbakken klem zaten. Ik heb echter een briefje gekregen in de brievenbus, waarin staat vermeld dat ik contact moet opnemen met Handhaving. Word dit zoiezo een boete? Of kan ik er nog wat tegen doen ?

1785 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2017 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat worden dus twee bonnen, omdat u het twee keer vraagt.

marita5
door marita5 - Nov 24, 2017 om 18:08
11517 Antwoorden / 15 Vragen

dubbelpost klik hier

me
door mein33 - Nov 24, 2017 om 18:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Berouw komt, zoals zo vaak, na de zonde. ;-))
Er zal dus waarschijlijk een goede buur zijn die het illegaal storten van huisvuil naast de container heeft gemeld bij de Gemeente, want  naar ik aanneem zullen uw personalia niet op de afvalbak hebben gedaan.
Het kan ook nog zo zijn dat ieder adres, die in de naaste omgeving van de afvalbak woont, een gelijkluidend briefje heeft gekregen en probeert 'handhaving' op die wijze de overtreder te traceren.
Als u eerlijk bent, dan wordt het zeer waarschijnlijk een boete. :-))

sy
door sylvia_71 - Nov 24, 2017 om 18:19
288 Antwoorden / 0 Vragen

Contact opnemen met Handhaving, zoals gevraagd wordt. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ad
door Adammer1509 Nov 24, 2017 om 18:22
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, waarschijnlijk een fijne boete boven de €100,- :-D

sy
door sylvia_71 Nov 24, 2017 om 19:03
288 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop het natuurlijk niet voor je. Want dat geld is leuker om te besteden voor andere aankopen :-)

Het is mij ook weleens overkomen.Ik heb destijds die vuilniszak achtergelaten in mijn berging. De volgende dag was de container weer gemaakt.

pe
door peentjes - Nov 24, 2017 om 18:30
421 Antwoorden / 0 Vragen

Soms heb ik dat ook. Dan neem ik die zak weer mee naar huis.

Ad
door Adammer1509 Nov 24, 2017 om 18:31
Antwoorden / 1 Vragen

Kan ‘m moeilijk in huis laten liggen.

pe
door peentjes Nov 24, 2017 om 18:33
421 Antwoorden / 0 Vragen

maar handhaving ziet dat dus anders, helaas.

tijger1
door tijger1 Nov 24, 2017 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

R  ADAMMER1509 24 NOV. 2017 OM 18:31
ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Kan ‘m moeilijk in huis laten liggen.

Maar wel op straat.

tenormin
door tenormin Nov 24, 2017 om 19:09
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat is toch niet helaas @peentjes? Wie heeft er nu zin in nog meer ratten?

Ar
door Arlynn Nov 25, 2017 om 13:02
6 Antwoorden / 1 Vragen

Waar lag ie dan daarvoor, toen ie nog nét niet helemaal vol was, Adammer??

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2017 om 19:00
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Bij ons word gelukkig ook flink beboet. U diende de zak weer mee terug te nemen. Handhaving, met blauwe handschoentjes, duikt toch echt wel in de vuilniszak, terecht en ook al weer, gelukkig, hebben ze uw adres gevonden. En uw "excuus" dat het dan gaat stinken (in huis) is beter dan dat die troep op straat wordt achtergelaten.

ne
door neodutchio - Nov 24, 2017 om 19:16
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Op een boete kunt u altijd in verweer gaan, dat is uw recht. Echter, uw zak is de eerste die naast de container gezet wordt en binnen de kortste tijd heeft heel de buurt de zakken er bij gezet. Katten en vogels trekken het open en het wordt een bende.
De eerste reaktie die u zult gaan krijgen is dat als de afvalbakken niet werken dat u het afval dan thuis moet bewaren.

Maar of u een boete krijgt, dat ligt aan de handhavers.

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2017 om 00:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zal dan wel een bekeuring worden, en terecht. Bij ons wordt zoiets ook flink beboet, ook terecht, want anders is het hek van de dam en wordt het een bende.
U had die zak weer even mee moeten nemen en na reparatie van die afvalbakken weer kunnen deponeren waar het hoort want die dingen zijn doorgaans erg snel gerepareerd.
U wist en weet ook dat afval dumpen op straat niet is toegestaan en een bekeuring kan opleveren. U weet in ieder geval ook wat de hoogte van de boete zal zijn.

tenormin
door tenormin Nov 25, 2017 om 00:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, begrijp echt niet dat mensen, als de container niet open gaat, het gewoon dumpen. Hier zie ik (door het dumpen van zakken) heel veel ratten. Mensen zijn gewoon te lui om zo'n afvalzak even mee terug te nemen. Is op dit moment een hot item in onze wijk. ( Mij niet begrijpen, mij niet praten Nederlands). ☻

tijger1
door tijger1 Nov 25, 2017 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin. Alsof Nederlanders geen viespeuken kunnen zij .

Ar
door Arlynn - Nov 25, 2017 om 12:58
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf als burger even melden dat de afvalbak kapot is, helpt ook heel erg!
Wel even die zak weer mee naar binnen nemen dan..