Kassabon supermarkt
Van mijn online boodschappen ontving ik achteraf een digitale kassabon. Deze leek mij niet te kloppen, waarna ik hem helemaal nakeek.
Ik kwam er achter dat ik voor diverse producten te veel heb betaald. Ook had ik een aantal producten wel betaald, maar niet ontvangen.
Ik heb Jumbo direct een mail gestuurd en aangegeven welke producten ik miste en voor welke producten ik teveel heb betaald. Uiteindelijk kom ik uit op een teveel betaald bedrag van boven de €100,- De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik voor een aantal producten ook te weinig heb betaald, maar hier heb ik verder niet naar gegekeken.
Jumbo reageert erg traag op mijn berichten. Uiteindelijk ontvang ik een bericht dat het allemaal klopt en ik niets retour krijg. Ik stuur hierop een reactie dat dit m.i. niet klopt en ik i.i.g. diverse producten niet heb ontvangen.
Uiteindelijk krijg ik bericht dat ik €3,19 retour krijg, maar dat de rest wel klopt.
Ik maak wederom een overzicht met alle producten waarvan de prijs en/of het aantal betaalde producten niet klopt. Ook hier krijg ik na enige tijd reactie op dat ik het mis heb en dat ik niets retour krijg. Wel geven ze aan dat de bedragen op mijn kassabon niet overeenkomen met de producten en dat deze bedragen geshuffeld zijn toegewezen aan mijn producten.
Het lijkt me een vreemde redenatie, maar als dat zo is, kun je als klant dus je kassabon niet meer controleren.
Inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en ben ik nog niets opgeschoten. Ik heb Jumbo gevraagd om een juiste kassabon, met alle juiste bedragen bij alle producten.
Kunnen jullie mij aangeven of ik hier iets mee kan?
Horen jullie vaker dit soort signalen?
Wij hebben bij verschillende supers online besteld, zelden een probleem gehad, als het er al was was het klein en werd het direct met de volgende bestelling verrekend. Ik kan mij eerlijk niet echt voorstellen dat dit bedrijf een fout maakt van € 100,00.
Heeft u de boodschappen alleen of onder getuigen uitgepakt? (en puur uit nieuwsgierigheid, wat was het totaal bedrag van uw bestelling?) € 100 verschil had direct moeten opvallen.
Wel zo netjes als u ook de producten had genoemd waar u te weinig voor heeft betaald. Komt bij de tegenpartij ook heel anders over en betrouwbaarder.
Maar kan het niet liggen aan aanbiedingen die op bepaalde dagen gelden en de dag dat ze worden bezorgd? Zou zo maar kunnen, ook bij de producten waarvan u denkt te weinig betaald te hebben?
Hi Sira, ja, wel zo netjes om ook de producten waar te weinig is betaald te noemen. Maar toch, een verschil van €100,00? Zo'n bedrag zou me gelijk zijn opgevallen bij het pinnen.
Een verschil van € 100,-, voor hoeveel ze wel niet gekocht?
Sira, dat bedoel ik, of de TS heeft geld genoeg en valt een honderdje niet op, maar ik zou me gelijk verslikken. Kan ook best dat het een "Vrijdag" verhaal is? Oftewel, even lekker trollen in het weekend. Weet ik veel, maar vreemd is het wel. Met zo'n bedrag.
Een lastige kwestie. Ik neem aan dat u het hoofdkanoor van JUMBO heeft benaderd. Hoe dan ook dient u naar mijnn mening een correctie kassabon te ontvangen. Het probleem hier zal echter wel de bewijslast zijn. In die gevallen dat ik zelf on-line bij een andere grootgrutter bestel (of mijn eega) kijken wij altijd na bij levering of alles klopt alvorens te betalen aan degene die aflevert. Bijzonder vind ik dat men kennelijk zelf bedragen heeft 'geshuffeld'' en kennelijk niet overeenkomen met de prijs waarvoor u heeft besteld. En dat kan en mag ook niet. Maar wat te doen? U kunt zelf een ingebre stelling doen wegens niet naleven van de leveringsovereenkomst m.b.t. de prijsstelling en de incorrectie kassabon. Ik geef u daarvoor zo enkele info. U kunt uw klacht ook neerleggen bij https://www.klachtenkompas.nl/?msclkid=63527bc5c24d11eca4526b3842430173 van de consumentenbond waar men uw klacht doorspeelt naar JUMBO en in ieder geval er ruchtbaarheid wordt gegeven op hun site. Als u geen lid bent krijgt u geen juridisch advies.
M.b.t in gebreke zie deze : voorbeeldbrief-ingebrekestelling om te benutten (achtergrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en zie ook: Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
U betaald de prijs die op moment van betalen in het systeem staat. Als u nu een actie artikel zou toevoegen die u volgende week betaald, dan betaald u niet meer de actieprijs.
U weet wat u besteld hebt, dan had u in die week ook kunnen nakijken of de prijzen zouden kloppen. En dan niet alleen in uw nadeel, ook in uw voordeel.
Dit bedoelde ik ook, maar jij verwoordt het beter :-))
Ja, kleine fouten kunnen gemaakt worden, dan valt het bijna niet op. Maar een bedrag van meer dan €100,00 te veel pinnen? Dan had u dit toch zelf moeten hebben gemerkt? Ik heb ook wel eens een verschilletje, maar dat hangt ook af van de dagprijzen (staat ook altijd aangegeven). Heb het zelf maar 1 keer meegemaakt dat het echt "teveel moest zijn". Dat betrof alleen het krattengeld = €15,00. €5,00 per krat die ze gelijk weer meenemen en aftrekken van het totaalbedrag. Lijkt me dat u iets alerter had moeten zijn bij u thuis in de keuken, of waar u de boodschappen ook krijgt bezorgd. Hier op het aanrecht. ;-)
Je bestelt en dan weet je toch wat je moet betalen. Je pint bij aflevering en je let er niet op hoeveel je betaalt. Je controleert niet na aflevering of je alles ontvangen hebt. Over hoeveel weken heb je €100 teveel betaald? En als je de bedragen die je te weinig betaald hebt, wat blijft er an nog over? Met geshuffeld bedoel je dat bij bv 3 halen 2 betalen, voor alle 3 producten dezelfde prijs op de bon staat? Bestel je de ene week voor aflevering in de volgende week als in die week de reklames afgelopen zijn.
Dat je een bestelling thuis gekregen hebt waarvoor ze meer dan €100 teveel gerekend hebben is zo onwaarschijnlijk dat ik eigenlijk denk dat je je vergist en dan zeg ik het nog heel vriendelijk. Ik wil zelfs zover gaan er een "maak dat je moeder wijs" ertegenaan te gooien.
Ik vind het ook een idioot verhaal
Kan ik hier wat mee?
Ja niet meer bij de Jumbo kopen.
Ik kom er nooit, vind het een baggerwinkel en zo goedkoop zijn ze helemaal niet.
Voor hoeveel heb je dan wel niet besteld dat achteraf pas opvalt dat je honderd euro teveel hebt betaald?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer