Ir
door Irene_robert Apr 22, 2022 om 16:50
Geldzaken & recht

Kassabon supermarkt

Van mijn online boodschappen ontving ik achteraf een digitale kassabon. Deze leek mij niet te kloppen, waarna ik hem helemaal nakeek.
Ik kwam er achter dat ik voor diverse producten te veel heb betaald. Ook had ik een aantal producten wel betaald, maar niet ontvangen.
Ik heb Jumbo direct een mail gestuurd en aangegeven welke producten ik miste en voor welke producten ik teveel heb betaald. Uiteindelijk kom ik uit op een teveel betaald bedrag van boven de €100,-  De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik voor een aantal producten ook te weinig heb betaald, maar hier heb ik verder niet naar gegekeken.
Jumbo reageert erg traag op mijn berichten. Uiteindelijk ontvang ik een bericht dat het allemaal klopt en ik niets retour krijg. Ik stuur hierop een reactie dat dit m.i. niet klopt en ik i.i.g. diverse producten niet heb ontvangen.
Uiteindelijk krijg ik bericht dat ik €3,19 retour krijg, maar dat de rest wel klopt.
Ik maak wederom een overzicht met alle producten waarvan de prijs en/of het aantal betaalde producten niet klopt. Ook hier krijg ik na enige tijd reactie op dat ik het mis heb en dat ik niets retour krijg. Wel geven ze aan dat de bedragen op mijn kassabon niet overeenkomen met de producten en dat deze bedragen geshuffeld zijn toegewezen aan mijn producten.
Het lijkt me een vreemde redenatie, maar als dat zo is, kun je als klant dus je kassabon niet meer controleren.
Inmiddels zijn we ruim 2 maanden verder en ben ik nog niets opgeschoten. Ik heb Jumbo gevraagd om een juiste kassabon, met alle juiste bedragen bij alle producten.

Kunnen jullie mij aangeven of ik hier iets mee kan?
Horen jullie vaker dit soort signalen?

6011 24 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2022 om 16:58
11568 Antwoorden / 51 Vragen

Wij hebben bij verschillende supers online besteld, zelden een probleem gehad, als het er al was was het klein en werd het direct met de volgende bestelling verrekend. Ik kan mij eerlijk niet echt voorstellen dat dit bedrijf een fout maakt van € 100,00.

Heeft u de boodschappen alleen of onder getuigen uitgepakt? (en puur uit nieuwsgierigheid, wat was het totaal bedrag van uw bestelling?) € 100 verschil had direct moeten opvallen.

sira
door sira - Apr 22, 2022 om 17:05
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Wel zo netjes als u ook de producten had genoemd waar u te weinig voor heeft betaald. Komt bij de tegenpartij ook heel anders over en betrouwbaarder.

Maar kan het niet liggen aan aanbiedingen die op bepaalde dagen gelden en de dag dat ze worden bezorgd? Zou zo maar kunnen, ook bij de producten waarvan u denkt te weinig betaald te hebben?

tenormin
door tenormin Apr 22, 2022 om 17:11
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Hi Sira, ja, wel zo netjes om ook de producten waar te weinig is betaald te noemen. Maar toch, een verschil van €100,00? Zo'n bedrag zou me gelijk zijn opgevallen bij het pinnen.

sira
door sira Apr 22, 2022 om 17:43
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Een verschil van € 100,-, voor hoeveel ze wel niet gekocht?

tenormin
door tenormin Apr 22, 2022 om 20:32
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Sira, dat bedoel ik, of de TS heeft geld genoeg en valt een honderdje niet op, maar ik zou me gelijk verslikken. Kan ook best dat het een "Vrijdag" verhaal is? Oftewel, even lekker trollen in het weekend. Weet ik veel, maar vreemd is het wel. Met zo'n bedrag.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 22, 2022 om 17:08
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Een lastige kwestie. Ik neem aan dat u het hoofdkanoor van JUMBO heeft benaderd. Hoe dan ook dient u naar mijnn mening een correctie kassabon te ontvangen. Het probleem hier zal echter wel de bewijslast zijn. In die gevallen dat ik zelf on-line bij een andere grootgrutter bestel (of mijn eega) kijken wij altijd na bij levering of alles klopt alvorens te betalen aan degene die aflevert. Bijzonder vind ik dat men kennelijk zelf bedragen heeft 'geshuffeld'' en kennelijk niet overeenkomen met de prijs waarvoor u heeft besteld. En dat kan en mag ook niet. Maar wat te doen? U kunt zelf een ingebre stelling doen wegens niet naleven van de leveringsovereenkomst m.b.t. de prijsstelling en de incorrectie kassabon. Ik geef u daarvoor zo enkele info. U kunt uw klacht ook neerleggen bij https://www.klachtenkompas.nl/?msclkid=63527bc5c24d11eca4526b3842430173 van de consumentenbond waar men uw klacht doorspeelt naar JUMBO en in ieder geval er ruchtbaarheid wordt gegeven op hun site. Als u geen lid bent krijgt u geen juridisch advies.
 M.b.t in gebreke zie deze : voorbeeldbrief-ingebrekestelling om te benutten (achtergrond info https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en zie ook: Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 22, 2022 om 17:08
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Neem eens contact op met een formulier.

https://www.jumbo.com/service/contactformulier

ne
door neodutchio - Apr 22, 2022 om 17:11
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U betaald de prijs die op moment van betalen in het systeem staat. Als u nu een actie artikel zou toevoegen die u volgende week betaald, dan betaald u niet meer de actieprijs.

U weet wat u besteld hebt, dan had u in die week ook kunnen nakijken of de prijzen zouden kloppen. En dan niet alleen in uw nadeel, ook in uw voordeel.

sira
door sira Apr 22, 2022 om 17:45
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Dit bedoelde ik ook, maar jij verwoordt het beter :-))

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2022 om 17:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, kleine fouten kunnen gemaakt worden, dan valt het bijna niet op. Maar een bedrag van meer dan €100,00 te veel pinnen? Dan had u dit toch zelf moeten hebben gemerkt? Ik heb ook wel eens een verschilletje, maar dat hangt ook af van de dagprijzen (staat ook altijd aangegeven). Heb het zelf maar 1 keer meegemaakt dat het echt "teveel moest zijn". Dat betrof alleen het krattengeld = €15,00. €5,00 per krat die ze gelijk weer meenemen en aftrekken van het totaalbedrag. Lijkt me dat u iets alerter had moeten zijn bij u thuis in de keuken, of waar u de boodschappen ook krijgt bezorgd. Hier op het aanrecht. ;-)

panter22
door panter22 - Apr 22, 2022 om 19:45
6599 Antwoorden / Vragen

Je bestelt  en dan weet je toch wat je moet betalen. Je pint bij aflevering en je let er niet op hoeveel je betaalt. Je controleert niet na aflevering of je alles ontvangen hebt.  Over hoeveel weken heb je €100 teveel betaald? En als je de bedragen die je te weinig betaald hebt, wat blijft er an nog over? Met geshuffeld bedoel je dat bij bv 3 halen 2 betalen, voor alle 3 producten dezelfde prijs op de bon staat? Bestel je de ene week voor aflevering in de volgende week als in die week de reklames afgelopen zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 22, 2022 om 20:20
2093 Antwoorden / Vragen

Dat je een bestelling thuis gekregen hebt waarvoor ze meer dan €100 teveel gerekend hebben is zo onwaarschijnlijk dat ik eigenlijk denk dat je je vergist en dan zeg ik het nog heel vriendelijk. Ik wil zelfs zover gaan er een "maak dat je moeder wijs" ertegenaan te gooien.

sira
door sira Apr 22, 2022 om 21:16
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vind het ook een idioot verhaal

ju
door juliomariner - Apr 22, 2022 om 21:33
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Kan ik hier wat mee?
Ja niet meer bij de Jumbo kopen.
Ik kom er nooit, vind het een baggerwinkel en zo goedkoop zijn ze helemaal niet.

rj
door rjw - Apr 23, 2022 om 00:32
3279 Antwoorden / 5 Vragen

Voor hoeveel heb je dan wel niet besteld dat achteraf pas opvalt dat je honderd euro teveel hebt betaald?

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:18
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.
Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 11:19
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De prijzen staan volgens jumbo niet bij het goede artikel.<br />Zou dat maar eerst controleren voordat u verder contact opneemt met jumbo.

ma
door malty - Apr 23, 2022 om 14:17
1112 Antwoorden / 1 Vragen

De site was in storing.

sira
door sira Apr 25, 2022 om 14:06
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had al een vermoeden :-))

mo
door mof - Apr 25, 2022 om 16:09
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u online bestelt, heeft u een overzicht gekregen van wat u heeft besteld als het goed is. Ook heeft u een totaalprijs gekregen van wat het totaal kost. Alles wat u had moeten doen is uw bestelling controleren of de juiste en alle bestelde producten erin zaten. Reclameren is lastig bij online supermarktaankopen, tenzij u pas betaald wanneer het geleverd wordt, dan kunt u de besteller laten wachten tot u de bon en afgeleverde bestelling heeft gecontroleerd.

rj
door rjw Apr 25, 2022 om 16:13
3279 Antwoorden / 5 Vragen

En dan kunnen we hier gaan aftellen tot de eerste klachten komen over dat de bezorger bij de volgende klanten "altijd" te laat is....

1paul
door 1paul - Apr 26, 2022 om 16:03
3173 Antwoorden / 0 Vragen

de dag van aflevering is de dag van de prijs die men berekent, dus maandag besteld u iets welk in de reclame is die dag maar als men vrijdag levert rekent men met die prijs, daar kan al een heel verschil in zitten, zeker als u er meerdere van besteld maar dit geld voor elk product, Jumbo kijkt dus naar de prijzen op de dag van levering en niet op de dag van bestelling!

Herman Brinkman
door Herman Brinkman - Apr 27, 2022 om 09:07
3 Antwoorden / Vragen

Direct kappen met dit bedrijf. Ze betalen liever vele miljoenen aan Max Verstapen als dat ze jou een paar centen terugnetalen...