jp
door jpgmroset@gmail.com Mar 8, 2020 om 10:36
Geldzaken & recht

Kat geopereerd,zonder dat ik het wist.kost €1200

Mijn aangereden kat is geopereerd zonder dat ik het wist.ik moet wel €1200 afrekenen.kan ik niet betalen.
Mag dat zomaar ?

2033 14 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2020 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Was uw kat dan niet gechipt zodat de dierenarts contact met u kon opnemen?

Ik hoop dat het nu goed gaat met de kat, probeer een betalingsregeling te treffen.

jp
door jpgmroset@gmail.com Mar 8, 2020 om 10:48
Antwoorden / 1 Vragen

Jazeker,wel met chip

tijger1
door tijger1 Mar 8, 2020 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kon men u niet bereiken en MOEST die levensreddende operatie worden uitgevoerd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2020 om 10:51
16865 Antwoorden / 202 Vragen

Dat kan en mag niet zomaar. U heeft naar ik goed begrijp geen opdracht gegeven voor het uitvoeren van de operatie en dan is het klip en klaar niets anders dan dat de opdrachtgever ervoor aansprakelijk is. Neem snelcontact op met www.juridischloket.nl voor nader advies.

Hoe dan ook heeft u ook geen toestemming verleend voor deze ingreep.

Een andere tip: verwijder zo snel als u kunt uw e-mail adres omdat dit adres nu over ongeveer de gehele wereld zichtbaar is voor iedereen en u denk ik niet op spam en andere onzin e-mails zit te wachten. Dit is een openbare site. Verwijderen kint u via uw profiel.

Tr
door Trostomaat Mar 8, 2020 om 22:03
239 Antwoorden / Vragen

Dat is helemaal niet 'klip en klaar'. Heeft u in uw studie nog nooit gehoord van 'zaakwaarneming'?

holstein
door holstein - Mar 8, 2020 om 11:14
922 Antwoorden / 16 Vragen

Als jij daar geen opdracht voor hebt gegeven en dat je het dus niet wist lijkt het mij raar dat je moet betalen, dat ging ik niet zomaar doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2020 om 11:47
16865 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft uw e-mail adres nog niet verwijderd!

aurora1
door aurora1 - Mar 8, 2020 om 11:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was het een levensreddende spoedoperatie? Had u uw kat niet willen laten opereren?

diumenge
door diumenge - Mar 8, 2020 om 11:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Juridisch gezien lijkt mij van niet. Maar dit is natuurlijk wel een lastige kwestie, want wie moet er dan voor het redden van jouw kat opdraaien?

Tr
door Trostomaat Mar 8, 2020 om 22:04
239 Antwoorden / Vragen

Als zaakwaarneming aan de orde is, juridisch mogelijk dus wel.

diumenge
door diumenge Mar 8, 2020 om 23:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS is van het weinig reageren, dus is het maar afwachten wat er aan de orde is.

aurora1
door aurora1 Mar 10, 2020 om 00:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat blijft het geheim van de smid....

dm
door dmv - Mar 8, 2020 om 16:34
71 Antwoorden / 11 Vragen

Kat is gechipt. Wanneer is de operatie uitgevoerd, wanneer heeft men wel contact met u weten te krijgen? Heeft u gemiste oproepen gehad? Als u geen toestemming voor operatie heeft gegeven lijkt me niet dat u voor de kosten moet opdraaien. Een spuitje (ook liever niet) is ongeveer 10% van het bedrag van 1200. Wat hield de operatie allemaal in?

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2020 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 8, 2020 om 17:32
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik vermoed dat deze nota ontstaan is of in de nachtelijke uren of in het weekend en dat er bloedspoed bij was. Als u dit bedrag echt niet kunt betalen dan verliest de spreekwoordelijke keizer zijn  recht. Als u keuze had gehad voor wel of niet opereren had u het ook niet kunnen betalen, hoe lief het dier is. Mogelijk had u dan, uit arren moede, een ander besluit genomen.

De behandelende dierenarts had dit toch ook wel op zijn/haar klompen kunnen aanvoelen dat zeker niet iedereen even dit bedrag, wat voor velen een maandinkomen is, zomaar 'even' kunnen missen.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2020 om 17:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat had u gezegd als de dierenarts de kat een spuitje gegeven had?

Iv
door Ivo W - Mar 8, 2020 om 22:47
729 Antwoorden / Vragen

Dat mag niet zomaar.

Maar er zijn zeker omstandigheden waaronder dit op deze wijze mag plaatsvinden. Een ieder heeft de wettelijke plicht om hulp te bieden aan en/of in te roepen dieren in nood. Een (dieren)arts heeft vervolgens, wanneer dat hoogstwaarschijnlijk een goede toekomst voor het diertje biedt, levensreddende handelingen uit te voeren en nevenschade en vervolgschade te beperken.

Bij echte spoed lukt het niet altijd om tijdig (direct) contact te leggen met de eigenaar. Dus dan wordt eerst het medisch spoed-werk gedaan en daarna het baasje pas verwittigd.

Dit hele proces van noodzakelijke handelingen uitvoeren om levensreddend te handelen en/of verdere schade te beperken valt onder zaakwaarneming. De kosten van handelingen die plaatsvinden onder zaakwaarneming, zijn voor de eigenaar van 'de zaak', in dit geval het baasje van de kat.

Een ander voorbeeld van zaakwaarneming is wanneer tijdens uw vakantie het dak van uw woning beschadigd raakt tijdens een storm. Wanneer uw buren dat constateren maar ze u niet kunnen bereiken (bijvoorbeeld omdat u een trektocht door The Middle of Nowhere maakt zonder bereik op uw mobiele telefoon), mogen uw buren een aannemer/dakdekker inschakelen om uw dak provisorisch te repareren om bij de volgende regenbui waterschade in uw huis te voorkomen.

lo
door lovewinnie - Mar 9, 2020 om 11:55
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Als de kat dusdanig ziek is of gewond moet de dierenarts vlug beslissen. Leven redden of spuitje.
Chip wordt niet altijd gevonden . En daardoor bellen niet altijd mogelijk .
aan het  heeft bedrag te zien flinke operatie en fotos.
Is de chip goed geregistreerd?
Ik denk dat het gaat om een spoed operatie en dan kijkt de dierenarts wat het beste is.
In dit geval operatie .
Het is nu aan u of u betaald of de kat achterlaat en dan gaat hij uiteindelijk haar het asiel  . Kat is een artikel volgend de wet .

sira
door sira - Mar 9, 2020 om 15:24
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien was het een kwestie van òf / òf. M.a.w. een levensreddende operatie of euthanasie.
In het laatste geval had u waarschijnlijk een topic geopend vanwege het feit dat de dierenarts uw kat heeft laten inslapen.

Het is veel geld, Zijn er pennen met schroeven aangebracht? Heeft de kat inwendige bloedingen gehad?

Ga in overleg met de dierenarts of je in delen kunt betalen en of hij ook wat water bij de wijn wilt doen wat betreft de kosten.
Afstand doen van de kat kan ook, maar dat lijkt mij geen optie als je van het dier houdt en wil je dat wel?

Tussen kunnen en willen zit een groot verschil.