Klacht moscow jas
Ik schafte in december 2011 -na lang wikken en wegen- een dure Moscow jas aan. Met het idee om hier nu eens heel lang mee te gaan doen. Ik ben er heel zuinig mee geweest, droeg hem alleen bij echte kou (anders is hij te warm). Nu blijkt de coating er af te bladderen. Vorig jaar zag ik al piepkleine scheurtjes aan het uiteinde van de mouwen. Toen vond ik het al vreemd, maar gaf het nog de schuld aan het feit dat je natuurlijk ook wel eens iets draagt en vastpakt. Maar twee weken terug zag ik ook dat er kleine stukjes coating onderaan de jas er af gaan. En dat de stof daaronder daardoor licht verkleurd. Winkel zegt: Leverancier doet er niets aan. Inmiddels heb ik contact gehad met de producent. Die geeft toe dat er inderdaad problemen met de jassen zijn geweest, maar dat ze tot december 2012 de jassen hebben vergoed. En nu helaas pindakaas niet meer. "Stop de jas inderdaad maar niet in de wasmachine, maar doe 'm voor de zekerheid naar de stomerij. " Eerlijk gezegd vind ik dit wel wat zuur voor die 1% ‘foute-jassenclub’ waar ik blijkbaar toe behoor... Het afbladderen is dus absoluut geen normale slijtage. Dat betekent dat het product niet deugdelijk was. Dat geeft de fabrikant zelf toe. Maar vervolgens willen ze er niets aan doen. Bij een jas van 49,95 of 69,96 vind ik het normaal dat er een goed jaar na aankoop niets meer aan een klacht gedaan wordt. Maar een jas van 345 euro koop ik om jaren te dragen. En als er dan iets niet goed is gegaan met de productie, waardoor ik mijn jas niet meer kan wassen, verwacht ik toch zeker een gebaar… Wat zijn mijn eventuele rechten nog?
U heeft inderdaad een ondeugdelijk product gekocht, de fabrikant geeft toe dat er een productiefout in de jas zit. Wat nu te doen.
U heeft de koopovereenkomst met de verkoper en niet met de fabrikant. U wilt een beroep doen op non-conformiteit (het product is niet volgens de overeenkomst0, en dan moet u altijd bij de verkoper zijn. U kunt bij de verkoper het volgende eisen
1) reparatie (lijkt me in dit geval niet mogelijk)\
2) vervanging van de jas voor eenzelfde jas
Lukt dat niet dan kunt u de koop ontbinden. U kunt de verkoper een aangetekende brief sturen, maak daarbij gebruik van de volgende voorbeeldbrief KLIK
Pas hem aan aan de situatie, vermeld ook dat de fabrikant heeft toegegeven dat er een productiefout in de jas zit.
Komt u er met de winkel niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie als de verkoper daarbij is aangesloten, of misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering.
Anders zit er niets anders op dan een rechtszaak tegen de verkoper aan te spannen.
Dan kunt u beter bij het juridisch loket 0900 8020 aankloppen om u daarbij te helpen. U zult dan ook de kosten tegen de baten moeten afwegen. Maar misschien komt u er met de verkoper uit, dat zou mooi zijn.
Met de jas in een tas van RADAR op een drukke zaterdagmiddag de winkel bezoeken.
Is mij prima gelukt en kreeg een nieuwe jas. Succes !!!
Prima antwoord, Harm!!!
Werkt als een trein.
En natuurlijk heeft Zoekster helemaal gelijk, maar is veel te omslachtig.
Succes.
Die RADAR-tas doet wonderen. Ik heb er ook nog één, dus komt altijd van pas.....
Jammer dat er geen KASSA-tassen zijn, want dan hebben de winkeliers nog meer te vrezen ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer