ta
door tarwe15 Feb 6, 2023 om 14:09
Geldzaken & recht

Klacht Raisin

Ben zeer ontevreden  over spaarplatform RAISIN. Wil mensen  waarschuwen hier zaken  mee te doet, spreek uit eigen  ervaring.
Trap er niet  in, stuur  GEEN KOPIE VAN ID KAART of paspoort.!!
Klantenservice  bijna niet  bereikbaar, mails worden NIET BEANTWOORD,deposito  gaat pas na een week in, allemaal  renteverlies, en winst voor Raisin!!
Terugstorten  naar je eigen  rekening  duurt, heel lang of is onmogelijk, zo verdienen deze
heren hun geld. Nogmaals DOE GEEN ZAKEN  MET RAISIN, in uw eigen  belang!!

8353 12 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 6, 2023 om 14:17
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Wat is hier uw vraag? U plaatst dit niu op een site waar wij als vrijwilligers proberen vragen van consumenten te beantwoorden en kunnen niets met waarschuwingen zoals u nu geeft. Wilt u dit melden aan de kassa redactie, dan kassa@bnnvara.nl

  U kunt mogelijk wel een melding doen bij de AFM en/of consuwijzer  https://www.afm.nl/nl-nl/contact en/of https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer  Ik zie inmiddels ook dit: https://nl.trustpilot.com/review/raisin.nl waaruit kan worden afgeleid dat kennelijk niet iedereen de ervaring heeft die u heeft en kunt u uw slechte ervaring ook bij trustpilot kenbaar maken.

gerbera
door gerbera - Feb 6, 2023 om 14:21
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Raisin is slechts een bemiddelings bedrijf en geen bank want je spaart dan op buitenlandse banken. En voornamelijk mensen gaan met dit soort bedrijven in zee vanwege de $$$$ tekens die men laat zien. Maar dit  al geprobeerd.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 6, 2023 om 15:03
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Trustpilot waar ook tevreden klanten in voorkomen geeft voldoende informatie.

https://nl.trustpilot.com/review/raisin.nl

va
door vanlotjegetikt - Feb 6, 2023 om 15:08
809 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk zijn het een stelletje........ wat die 0,00001% rente daar worden ze rijk van
Met een muisklik is alles geregeld. Enig idee wat er nodig is om te voorkomen dat uw geld echt verdwijnt in illegale zakken.
Verdiep u eens in de materie voordat u vanalles schreeuwt.

sira
door sira - Feb 6, 2023 om 15:39
2346 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nog nooit van Raisin gehoord. Vallen de banken waar zij uw geld "parkeren" alle onder het deposito garantiestelsel van DNB?

rj
door rjw - Feb 6, 2023 om 15:41
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Het is eigenlijk heel simpel: als een bedrijf meer biedt dan anderen (in dit geval rente), dan moet er elders op bespaart worden. De mensen die daar werken zijn net zo duur als bij andere financiele bedrijven, dus als je die kosten wilt beperken moet je het met minder mensen doen. En minder mensen betekent minder service. En de tijd om geld over te boeken is net zo iets. Je kunt je IT dimensioneren op snelle transacties maar dat is duur. Je kunt ook cloud capaciteit tijdens daluren inkopen, en dat is dan een stuk goedkoper. Maar wel trager.

marita5
door marita5 - Feb 6, 2023 om 15:52
11518 Antwoorden / 15 Vragen
ta
door tarwe15 Feb 7, 2023 om 10:20
93 Antwoorden / 62 Vragen

Maritas, ik weet echt wel hoe het werkt, al jaren ervaring, maar nu is het een echte  puinhoop, doe geen zaken met Raisin!!!

marita5
door marita5 Feb 7, 2023 om 10:39
11518 Antwoorden / 15 Vragen

Dien een klacht in .

ta
door tarwe15 - Feb 9, 2023 om 09:41
93 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor jullie  reactie, bij het antwoord  van
Maritas staan onder klachtenbehandelng, onderste alinea, heel veel klachten, ik roep mensen op om de klacht te melden bij het Kifid, geen kosten  aan verbonden, en is een bindende uitspraak  voor Raisin.Je moet zijn
 bij Raisin GMBH in Berlijn!!
Raisin bank is iets anders zitten  in Frankfurt!!
Klacht bij Raisin  zelf indienen, heeft geen enkele  zin, uit ervaring.
Verder melden bij ACM ook voor deze organisatie en op hun advies ook bij AFM, autoriteit financiële markt.

Laten we Raisin, hun arrogante  gedrag en monopolie gezamenlijk  aanpakken!
Bvd gr!

me
door mevrouwbloem - Aug 28, 2023 om 22:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 3 weken geleden mijn geld overgemaakt naar rasin. Op mijn veld staat nog steeds dat het niet binnen gekomen is. Via berichten in het veld al 5 keer gevraagd waar het is gebleven. Plus kopieën van mijn storting bewijzen naar ze gestuurd. En reageren doen ze niet. Verder via de mal al 3 keer gevraagd waar het geld dan is gebleven. Ook via de mail kreeg ik geen reactie. Vervolgens naar ze gebeld  2 keer .Wat je krijgt te horen en wat bijna niet te verstaan is dat ze dezelfde dag zouden terug bellen. Maar terugbellen gebeurd niet. Ik zou zeggen pas met rasin op . Ze reageren nergens op en je wordt afgescheept met verhalen dat ze je terug bellen wat ze ook niet doen.

Mm
door Mmie Oct 28, 2023 om 10:59
Antwoorden / Vragen

Dit heb ik nog nooit zo ervaren bij ze...ruim een jaar klant en geld komt altijd netjes aan. Heeft u wel het correcte rekening nummer gebruikt vraag ik mij dan af?

jantje7
door jantje7 - Oct 28, 2023 om 16:40
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Een iets wat late reactie, maar intussen tijd wel wat ervaring met Raisin. Spaargeld voor 8:00 uur overgemaakt naar Raisin, zelfde dagnaar gewenste spaarrekening en rentegevend. Afhalen duurt 2 dagen, 1 voor het weer bij Raisin staat en 1 voor het op je eigen betaalrekening staat. Starten deposito's ook 2 dagen als je geld terug boekt van de spaarrekening 1 dag voor het bij Raisin staat en de volgende dag is de deposito geopend en rente gevend. Vanuit je betaalrekening voor 8:00 uur overgemaakt naar Raisin, de volgende dag is de deposito rentegevend.

ta
door tarwe15 - Oct 29, 2023 om 08:39
93 Antwoorden / 62 Vragen

Jantje ,ik kan je zeggen dat ik meermaals hele andere ervaringen heb gehad met Raisin,kijk ook naar klachten over
Raisin in deze,log in op deze pagina,s!!! Ben bij Kifid geweest,klacht was behandelbaar,door PERSOONLIJKE FOUT van medewerker bij Kifid blijkt klacht niet behandeld had mogen worden,het zijn gewoon Boeven!!Uitspraak niet ontvankelijk,zeker 20 u werk in gestoken,bedankt waardeloos Kifid

jantje7
door jantje7 - Oct 29, 2023 om 09:12
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als er geen problemen zijn, wordt er geen melding of vraag gesteld. Dus aantal klachten zegt mij niets.