siep40
door siep40 Mar 31, 2011 om 20:48
Geldzaken & recht

Klachten over vitens

hallo ik zou graag weten wie ook klachten heeft over vittens
ik moest een bedrag gaan betalen vanwege een periode afrekening ,die viel voor mijn doen wat hoog uit .daarom heb ik vitens gevraagd mag ik dat in termijnen gaan betalen .maar tot mijn verbazing doen ze niet aan termijnbetaling volgens hun was het bedrag niet hoog genoeg.het bedrag is 495 dat is voor mij te hoog nu willen ze mij afsluiten van drinkwater wie heeft hier ook ervaring mee

1359 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2011 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

siep40

Dan ben ik toch wel erg benieuwd naar het totale verbruik in de laatste 12 maanden.

Pedro.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2011 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

495 bijbetalen voor water??!

ve
door verwijderd - Mar 31, 2011 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 31 mrt 2011, 21:54: siep40

Dan ben ik toch wel erg benieuwd naar het totale verbruik in de laatste 12 maanden.
het komt zo hoog omdat meneer 3 keer bij mij aan de deur is geweest en dat moet je ook betalen ik meende dat dat 50,- kan ook wel hoger zijn komern ze met een briefje voor afsluiten
Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

siep40

Ik begrijp nu echt niet meer wat je bedoelt. Ik wil graag weten hoeveel m3 meter water je in de laatste 12 maanden hebt verbruikt. Dan kan ik voor je uitrekenen wat je feitelijk verschuldigd bent aan Vitens.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op vrijdag 1 apr 2011, 10:10: siep40

Ik begrijp nu echt niet meer wat je bedoelt. Ik wil graag weten hoeveel m3 meter water je in de laatste 12 maanden hebt verbruikt. Dan kan ik voor je uitrekenen wat je feitelijk verschuldigd bent aan Vitens.

ReadAC.
o dat bedoel je dat is 10m3 niet meer en niet minder ben benieuwd wat er uitkomt

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

siep40

De rekening voor 10 m3 mag niet meer bedragen dan 20 euro. Als je er met Vitens niet uitkomt, dan raad ik je aan om een klacht in te dienen bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag.

Pedro.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Siep 40. U gebruikt in een jaar 10 m3 en moet dan 495 euro bijbetalen? U betaalt eigenlijk met deze rekening tot ver na nu vermoed ik, bij ongewijzigd gebruik van het aantal kubieke meters water.
We moeten constateren dat u een verkeerde rekening hebt gehad als u terecht stelt dat u slechts 10 m3 hebt verbruikt. Als u de kunst verstaat om jaren geen rekening te betalen zou zo'n luttel bedrag natuurlijk flink kunnen oplopen door invorderingskosten, maar daarover heeft u het niet. We gaan er dan vanuit dat dit niet of nauwelijks aan de orde is.
Mijn vraag is wel: als dit voor u zo speelt, waarom wilt u dan zo'n groot bedrag dan toch betalen, maar dan in termijnen? Als u teveel betaalt wilt u toch slechts dat deel betalen wat u meer dan voorheen hebt verbruikt?
Als dit een fout van Vitens betreft zou u dat, aan de hand van de meter, eenvoudig moeten kunnen aantonen. Heeft u misschien per ongeluk een verkeerde stand doorgegeven? Dat moet u dan even opnieuw afstemmen met Vitens.
Veel sterkte en succes.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een klacht tegen wat?

Hoe hoog was de afrekening, dus hoeveel moest je bijbetalen.
Is je betaalverleden altijd correct geweest?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2011 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

jpm schreef op vrijdag 1 apr 2011, 12:55: Siep 40. U gebruikt in een jaar 10 m3 en moet dan 495 euro bijbetalen? U betaalt eigenlijk met deze rekening tot ver na nu vermoed ik, bij ongewijzigd gebruik van het aantal kubieke meters water.
We moeten constateren dat u een verkeerde rekening hebt gehad als u terecht stelt dat u slechts 10 m3 hebt verbruikt. Als u de kunst verstaat om jaren geen rekening te betalen zou zo'n luttel bedrag natuurlijk flink kunnen oplopen door invorderingskosten, maar daarover heeft u het niet. We gaan er dan vanuit dat dit niet of nauwelijks aan de orde is.
Mijn vraag is wel: als dit voor u zo speelt, waarom wilt u dan zo'n groot bedrag dan toch betalen, maar dan in termijnen? Als u teveel betaalt wilt u toch slechts dat deel betalen wat u meer dan voorheen hebt verbruikt?
Als dit een fout van Vitens betreft zou u dat, aan de hand van de meter, eenvoudig moeten kunnen aantonen. Heeft u misschien per ongeluk een verkeerde stand doorgegeven? Dat moet u dan even opnieuw afstemmen met Vitens.
Veel sterkte en succes.
dat zal ik jou u vertellen omdat al een paar die medewerker van vitens bij mij was geweest mmet de dreiging van afsluiten ik wil niet zonder water zittenik wou wat regelen heb niet veel verstand van die erekeningen heb noopit een bericht terug gekregen ik wis even niet meer .daarom wou ik het betallen

ve
door verwijderd - Apr 2, 2011 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er al mensen aan de deur geweest zijn van Vitens, heb ik het idee dat er toch iets mis ging met de betalingen. Is er iemand in je omgeving die je kan helpen om het uit te zoeken. Je zegt dat je er niet veel van snapt en dat het daardoor mis gaat. Er zijn vast wel mensen die je even willen helpen om alles op een rij te zetten. Succes, ik hoop dat het goed komt.
Vraag me trouwens af of je in Nederland van drinkwater afgesloten mag worden.