mostertpot
door mostertpot Sep 8, 2011 om 22:19
Geldzaken & recht

Kleine lettertjes

Bij het kopen van diensten en producten via internet moet je altijd een verklaring aanvinken dat je akkoord gaat met de voorwaarden. Maar elk bedrijf heeft zijn eigen regels en dekt zich op de meest ingewikkelde manieren in om verantwoordelijkheid voor fouten te omzeilen. Ik zou graag uniforme regels zien waar de rechten en plichten bij het aangaan van een overeenkomst echt gelijk zijn. Vaak staan er zoveel uitsluitingen en voorwaarden opgeschreven dat je een uur nodig heb om deze te lezen, het begrijpen er van is zo nog moeilijker.
Maar wellicht denken anderen daar anders over.

428 2 Rapporteer

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Sep 8, 2011 om 23:14
355 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, de algemene voorwaarden in Jip en Janneke taal zou prettig zijn.
Algemene voorwaarden mogen niet tegen de wet ingaan.
Exact dezelfde rechten en plichten is een utopie.En misschien niet eens wenselijk. Produkten, diensten zijn niet gelijk en kunnen andere voorwaarden vereisen.

ikbenik
door ikbenik - Sep 8, 2011 om 23:33
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Die algemene voorwaarden zijn er niet om de consument te beschermen, maar om de verkopende partij te beschermen, waarbij deze conform de wetgeving dient te zijn.

=jolijn nr.2 schreef op donderdag 8 sep 2011, 23:14: Ja, de algemene voorwaarden in Jip en Janneke taal zou prettig zijn.

Kan, maar het juridische verhaal blijft wel de essentie.