tr
door trampelmoes Aug 12, 2009 om 11:07
Geldzaken & recht

Koop op afstand ongedaan maken?

Ik heb bij ibood een massageapparaat gekocht

Toen ik het echter thuiskreeg stond er bij dat je het niet na een trombose mocht gebruiken,dus heb ik het onmiddelijk,en natuurlijk ongebruikt retour gezonden,met verzendbewijs,echter,van ibood uit komt geen enkele reaktie

Heb ik goed gehandeld?

Of was ook hier,koop is koop?

837 7 Rapporteer

he
door henk1951 - Aug 12, 2009 om 11:12
256 Antwoorden / 0 Vragen

. Annulering koopovereenkomst

  1. 9.1 Gedurende zeven werkdagen na ontvangst van de betreffende zaak op het
    afleveradres, is de koper gerechtigd om de koopovereenkomst te annuleren of
    te ontbinden. Hiertoe dient de koper binnen zeven werkdagen na ontvangst
    van de zaak op het afleveradres de zaak aan te melden bij
    klantenservice@ibood.com. De rechtstreekse kosten in verband met het
    terugzenden van de zaak komen voor rekening van de koper. Ingeval van
    ontbinding heeft de koper recht op teruggave van het door hem aan iBOOD
    betaalde, welke teruggave in ieder geval binnen 30 dagen na de annulering
    of ontbinding zal plaatsvinden.
Heb je het ook gemeld bij de klantenservice zoals vermeld in de voorwaarden?

gr Henk

brynnar
door brynnar - Aug 12, 2009 om 11:33
1782 Antwoorden / 27 Vragen

U heeft goed gehandeld, indien u dit inderdaad binnen 7 dagen heeft gedaan. Bewaar het verzendbewijs zorgvuldig. Via Track & Trace  van TNT Post kunt u nagaan wanneer het pakketje weer is afgeleverd.

Wanneer heeft u het teruggezonden? Heeft u al contact gehad met Ibood?

Alhoewel het niet wettelijk verplicht is om dit vooraf te melden aan de klantenservice is het wel netjes om het te melden dat u het product hebt teruggestuurd.

Mvgr - B

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2009 om 11:35
16908 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk eens hier naar de wettelijke regeling.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46f.html koop op afstand

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html

Het grote probleem zal echter zijn dat als u uw geld terug wenst u mogelijk zult moeten procedren. Hoe dan ook: stel een brief op en vorder daarin, onder voorbehoud van alle rechten naleving van de wettelijke bepaling. Verzend de brief aangetekend met bevestiging van ontvangst. Stel ook dat u binnen 14 dagen antwoord wenst. (en bij verder in gebreke blijven u zich alle rechten voorbehoudt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 12, 2009 om 11:37
16908 Antwoorden / 202 Vragen

hoi brynnar, ik zie dat we gelijktijdig antwoord gaven. Vandaag ben ik er ook weer.

brynnar
door brynnar - Aug 12, 2009 om 12:00
1782 Antwoorden / 27 Vragen

OT @ Gerrit: ik wist niet dat je weg was.... maar ja, ben zelf ook een poosje off-line geweest.

Mvgr - B

tdehond
door tdehond - Aug 12, 2009 om 12:05
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hoe kan ik een product terugsturen?

Wanneer je een product
retour wilt gaan sturen dan verzoeken wij je altijd éérst contact op te
nemen met de RMA afdeling van iBOOD.com. Zij kunnen je helpen om het
probleem snel te verhelpen. De RMA Afdeling van iBOOD.com is te
bereiken via onderstaande contactgegevens.

iBOOD.com B.V.

T.a.v. RMA Helpdesk

Contactweg 159-2

1014 BJ Amsterdam

E-mail: rma [at] ibood.com

Telefoon: +31 (0)20 68 11 388
Volgens hun AV
Ingeval van
ontbinding heeft de koper recht op teruggave van het door hem aan iBOOD
betaalde, welke teruggave in ieder geval binnen 30 dagen na de annulering
of ontbinding zal plaatsvinden.

tr
door trampelmoes - Aug 12, 2009 om 12:07
27 Antwoorden / 9 Vragen

Bedankt voor de hulp

Mijn e-,ails kwamen terug,schijnbaar verkeerd e-mail adres,maar ik ga het nog een keer proberen