mabureau
door mabureau Dec 16, 2013 om 12:52
Geldzaken & recht

Kosten en kleine lettertjes

Ivm een gezamenlijk cadeau, ontving ik van diverse mensen een contante bijdrage, welke ik op mijn ING rekening stortte om vandaaruit de betaling voor het cadeau over te maken.
Zo ontving ik laatst nog € 10,00 welke ik op 15 november in de stortingsautomaat deponeerde.

22 november werd er vervolgens door ING € 5,00 kosten van mijn rekening geboekt:

7E CONTANTE STORTING 2013
BETREFT KOSTEN STORTING
ING Bank N.V. rechten

Helaas ja, het stond in de kleine lettertjes.
De eerste 6 stortingen zijn gratis, daarna betaal je € 5,00 per storting.

Het is maar even een weet.

802 8 Rapporteer

wi
door wimmers - Dec 16, 2013 om 13:00
47 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Mabureau

Het wordt aangegeven op de machine waar je het geld in doet dat je 5 keer gratis kan storten en daarna gaat het je geld kosten.

Gr
Christel

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2013 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch al een hele tijd bekend.

@wimmers
Het is 6 keer gratis.

valerius-2
door valerius-2 - Dec 16, 2013 om 16:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Heeft u de afgelopen tijd nooit naar voorwaarden gekeken als ze worden verandert ?.Dan mag u dit nu toch gaan doen want er is echt wel anders geworden in de afgelopen tijd.

diumenge
door diumenge - Dec 16, 2013 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wie stort er dan ook tien euro op een rekening? Pin ergens een keer minder als je tien euro moet betalen en je hebt hetzelfde resultaat.

pi
door pieterwolters - Dec 17, 2013 om 15:30
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wat diumenge schrijft lijkt me ook het meest logische. Stop het cash geld in je portemonnaie en betaal het cadeau van je eigen rekening. Had je nog een paar ritjes naar de bank gescheeld ook....

mabureau
door mabureau - Dec 17, 2013 om 16:51
102 Antwoorden / 12 Vragen

Oke ik heb het begrepen. Wat ik wel of niet had kunnen doen was mij ook wel duidelijk.

Maar het was niet mijn eigen gedrag wat ik ter discussie stelde, maar de € 5,00 stortingskosten voor een volledig geautomatiseerde afhandeling, terwijl verder voor het normale gebruik van de rekening geen extra kosten worden gerekend.

Pinbetalingen en opnames bij de geldautomaat zijn gratis, dit wordt ook duidelijk door ING bij de diverse pakketten op de site aangegeven.

Maar dat de stortingen gelimiteerd zijn tot slechts 6 stortingen per jaar en dat daarna € 5,00 per storting in rekening wordt gebracht, daar moet even naar gezocht worden.

Dat wide ik even kwijt. Niets meer en niets minder.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2013 om 17:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is echt aan de klanten bekend gemaakt

pi
door pieterwolters - Dec 17, 2013 om 17:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet een volledig geautomatiseerde handeling. Aan de achterkant moet iemand het geld uit de stortautomaat halen en verder verwerken. Daarnaast is die apparatuur relatief duur omdat er niet zoveel gebruik van wordt gemaakt (in vergelijking met bijvoorbeeld geldautomaten).