Iedere zaterdag om 19.05 uur op
la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 13:46
Geldzaken & recht

Kosten Inner Circle app (40,-/mnd) maanden lang zonder toestemming afgeschreven?

Mijn vraag gaat over de hoge kosten van de Inner Circle-dating app en in hoeverre een afgegeven machtiging voor een (waarvan ik dacht) eenmalige afschrijving, door hen kan worden omgezet in een maandelijkse afschrijving.

Situatie: Ik ben vrijgezel en heb mijn geluk vorig jaar eens op de dating-app Inner Circle geprobeerd. Prima, maar niet erg interessant verder. Aanmelden was gratis zover ik begreep, op een eenmalige betaling van 10,- na. Ok. Laat ik het eens proberen. Beviel niet, dus daarna niet meer naar omgekeken. Nu ga ik deze week bij toeval eens door mijn afschrijvingen en zie een afschrijving van €40,- die ik herleid naar deze app... blijkt dat ik de afgelopen anderhalf jaar 40,-/maand heb betaald?! Ja, stom van mij dat ik mijn afschrijvingen niet in de gaten hou... maar goed, ik ben niet erg opletterig wat dat betreft en 40,-/maand valt nu ook weer niet dusdanig op. Laatste afschrijvingen direct gestorneerd, maar blijven er alsnog 16 openstaan.

Actie: ik heb contact gezocht met Inner circle en zij zeggen dat ik daadwerkelijk wel heb ingestemd met deze maandelijkse afschrijving. Ze verwijzen mij hierbij naar de pagina waarop ik destijds mijn (waarvan ik dacht eenmalige) betaling heb gedaan (nu niet meer te achterhalen dus) en verder naar de bevestigingsmail en de Terms & Conditions. Ik heb beide bekeken alsmede de site zelf en op GEEN van alle worden de kosten genoemd. Op de site staat dat aanmelden gratis is (https://theinnercircle-kb-05222019.groovehq.com/help/download-the-inner-circle-app). In de Terms & Conditions wordt inderdaad genoemd dat een abonnement automatisch wordt verlengd, maar nogmaals: niet voor welke bedrag. In de bevestigingsmail word ik gefeliciteerd met mijn aanmelding (geen verwijzing naar een abonnement) en verder volgt uitleg over hoe ik mijn profiel kan inrichten. Geen kosten whatsoever dus...

Mijn vraag: ik heb niet bewust ingestemd met een automatische afschrijving van 40,- (!!!) per maand voor deze app. Ja ik heb een machtiging afgegeven voor een, waarvan ik dacht, eenmalige afschrijving, maar verder niet. Dit is duidelijk een soort truc en misleidend geweest (een vinkje dat automatisch aanstaat, of iets in die trant) en ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen (al staat het internet er vol mee), danwel mijn kansen op restitutie (al schat ik die niet erg hoog in... )

Kassa... help

Dank

12554 11 Rapporteer

pino123
door pino123 - Oct 9, 2020 om 13:49
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Tja, zelf helaas niet goed gelezen leidt tot dit soort zaken. Doordat hetgeen niet meer goed te achterhalen is, waar wil je dan tegen ageren? Zo snel mogelijk opzeggen is mijn advies en daarbij je verlies nemen.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:05
Antwoorden / 2 Vragen

Ja, gedaan. En ik heb mijn verlies in zekere zin ook al genomen ja... Ik vraag me gewoon af of dit wel mag, aangezien het (aldus de app zelf) enkel op het moment van betalen zelf duidelijk zou moeten zijn (waarschijnlijk via een vinkje of asterisk) waarvoor je betaalt. Achteraf is dit nergens meer na te lezen.

audb
door audb - Oct 9, 2020 om 14:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk eens hier https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/abonnement-opzeggen/

Ik bestelde een proefpakket. Kan ik nu een rekening krijgen voor een abonnement?

Heb je betaald via Ideal? dan meteen naar de bank(app) en blokeeren de boel en laat het geld stoneren.(tot een jaar toe)

Via Ideal betalen betekend niet dat je toestemming geeft tot een automatiche afschrijving dat moet schriftelijk gebeuren.

ne
door neodutchio Oct 9, 2020 om 14:06
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als TS zelf al niet eens meer weet waarop hij geklikt heeft, hoe weet u dan dat het om een proefpakket gaat?

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 14:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hij heeft niet met Ideal betaald.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:06
Antwoorden / 2 Vragen

Zeker wel met iDeal deze transactie gedaan. En storneren heb ik al gedaan dus, maar dat kan slechts tot 56 dagen terug.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over een eenmalige afschrijving.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:33
Antwoorden / 2 Vragen

*betaling. Via iDeal dus.

Topantwoord

ne
door neodutchio - Oct 9, 2020 om 14:03
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U weet dus niet meer wat u gedaan hebt en waar u dat gedaan hebt. Maar u weet wel dat het een truc geweest is? Niet bewust iets doen wil niet zeggen dat u niet voor de gevolgen hoeft op te draaien. Door rood rijden kan ook niet bewust gebeuren. Maar als u daardoor een voetganger dood rijdt kunt u ook niet zeggen dat u geen schuld hebt.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:01
Antwoorden / 2 Vragen

Haha... ik stel alleen een vraag over juridische kaders in ambigue situaties. Ik heb geen voetganger doodgereden. Maar bedankt voor je bijdrage!

ne
door neodutchio Oct 9, 2020 om 17:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Maar ook in een juridisch kader zal u moeten aantonen hoe iets zit. Denken dat misschien gedaan zou kunnen zijn snijdt geen hout. Maar u doet er wel uitspraken over. En dat is vreemd te noemen.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 9, 2020 om 14:20
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lange Maarten ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel ( scroll naar beneden , dan ziet u de kosten )

https://www.datingsite-hogeropgeleiden.nl/the-inner-circle

Er staan ​​ongebruikelijke kosten op mijn bankafschriften - komen ze van Inner Circle?

Alle betalingen die aan Inner Circle zijn gekoppeld, verschijnen als Circle Imperium BV op uw afschriften.

Deze betalingen zijn meestal voor lidmaatschapsabonnementen. Als u bent vergeten uw gratis proefabonnement op te zeggen, wordt deze automatisch verlengd tot een abonnement. En als u een abonnement hebt, wordt het op doorlopende basis verlengd (een abonnement van één maand wordt met een maand verlengd, een abonnement van drie maanden met nog eens drie maanden, enz.)

U kunt uw abonnement op elk moment opzeggen - volg gewoon deze stappen. Houd er rekening mee dat als u de app van uw telefoon verwijdert, uw abonnement niet wordt opgezegd (het betekent alleen dat u het vergeet!)

De voorwaarden :

Lidmaatschapsabonnement

Een volledig lidmaatschapsabonnement wordt automatisch verlengd met een opeenvolgende verlenging van dezelfde duur. Volledige lidmaatschappen met korting bieden een kortingsprijs bij de eerste betaling en bieden vervolgens de standaard volledige prijs voor elke verlenging. Abonnementen kunnen worden beheerd onder instellingen .

Op iOS-apparaten zijn volledige proeflidmaatschappen 3 dagen gratis en zullen dan de standaard volledige prijs in rekening worden gebracht, u kunt het abonnement op elk moment beëindigen via
de pagina 'Mijn account' op de website of via uw mobiele apparaatplatform (bijv. ITunes).

U kunt uw abonnement op elk moment vóór middernacht van de derde werkdag volgend op de datum waarop u zich hebt geabonneerd, zonder boete of verplichting opzeggen. Als je je hebt aangemeld met je Apple ID, worden terugbetalingen afgehandeld door Apple, niet door Inner Circle. Als u een terugbetaling wilt aanvragen, gaat u naar https://getsupport.apple.com . Als u zich via internet heeft aangemeld, kunt u een teruggavemail krijgen naar admin@theinnercircle.co

Over het algemeen zijn alle kosten voor aankopen niet restitueerbaar en is er geen restitutie voor gedeeltelijk gebruikte periodes. We kunnen een uitzondering maken als een terugbetaling voor een abonnementsaanbod wordt aangevraagd binnen veertien dagen na de transactiedatum, of als de wetten die van toepassing zijn in uw rechtsgebied voorzien in terugbetalingen.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:19
Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dit bewijst enkel mijn punt: op hun site en in de algemene voorwaarden staat niets vermeld over de kosten; enkel over de automatische verlenging (na wat zoekwerk).

Neem daarbij van mij aan dat ook in de bevestigingsmail (alsmede de daarop volgende communicatie) nooit over een abonnement, laat staan wederkerende kosten wordt gesproken.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2020 om 14:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Af en toe heb ik het idee dat het in dit land nog veel te weelderig is, dat een maandelijkse afschrijving van €40,00 niet opvalt.

Kansen op restitutie? Nihil.

Zeg dat abonnement op, zal ook wel een maand voor staan.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:11
Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb maandelijks meer dan €2000,- aan vaste lasten. Voor iemand die niet iedere dag zijn afschriften uitpluist valt 40 euro dan echt niet direct op hoor. Maar he, bedankt voor je bijdrage.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak eens een overzicht van uw vaste lasten en vink maandelijks af.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:35
Antwoorden / 2 Vragen

Weer zo'n goede, maar totaal irrelevante bijdrage. Wederom bedankt!

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Irrelevant? Dan had u dat probleem nu niet gehad.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:56
Antwoorden / 2 Vragen

Als ik een relatie had gehad ook niet... oftewel: irrelevant. De vraag is juridisch, niet pragmatisch.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 16:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wie weet wat er nog meer "onterecht" afgaat.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 16:30
Antwoorden / 2 Vragen

Again: bedankt. Advies als dit is mij "heel veel" waard. Ik kijk uit naar uw volgende! Op naar de 41000 antwoorden! Haha, over prioriteiten stellen gesproken.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent een van de velen die vaak jarenlang betalen voor iets wat ze helemaal niet meer hebben of nooit gehad hebben, of helemaal niet meer nodig hebben.

Bijvoorbeeld een telefoonverzekering, terwijl dat verzekerde mobieltje al acht jaar geleden vervangen is.

En iedereen verwacht hier advies over de manier hoe ze dat geld kunnen terugkrijgen.

Maar het advies, één keer per maand je bankrekening zorgvuldig te controleren, mag niet gegeven worden, want is irrelevant.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 17:01
Antwoorden / 2 Vragen

Dat is correct.

ne
door neodutchio Oct 9, 2020 om 17:43
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, €2.000 aan vaste lasten. En dan geen administratie bijhouden? Of komt er altijd meer binnen dan dat er uit gaat? Maar goed, ook hier gaat er minimaal €2.000 per maand uit en ik hou dagelijks mijn af en bijschrijvingen bij.

Wees blij met de tips die al dan niet ongevraagd gegeven worden. Filter voor uzelf de juiste informatie er uit en negeer dat wat u niet wilt horen. Maar u hoeft niet voor andere te bepalen wat ze wel of niet mogen zeggen. U zal niet de eerste zijn die een tweede topic gaat openen voor exact hetzelfde met een ander bedrijf. Nu krijgt u de mooie tip om even door uw financien te gaan.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 17:59
Antwoorden / 2 Vragen

Ik bepaal niet wat wel of niet gezegd mag worden, ik geef enkel aan dat het irrelevant is voor de initiële vraag. Maar goed, ik ben inderdaad relatief nieuw hier en heb me inmiddels een goed beeld gevormd van de geboden hulp. Vriendelijk dank.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 9, 2020 om 18:40
2096 Antwoorden / Vragen

De geboden hulp kan nuttig zijn maar je moet wel tegen de spruitjeslucht kunnen ;-)

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 18:53
Antwoorden / 2 Vragen

Haha ja... daar ben ik me inmiddels ook van bewust.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 19:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Spruitjeslucht? Verstandig financieel beheer zult u bedoelen.

18 keer € 40,00 voor spruitjes, weggegooid geld.

panter22
door panter22 Oct 9, 2020 om 19:31
6599 Antwoorden / Vragen

Is het dan wel relevant voor de vraag dat je meer dan €2000 per maand aan vaste lasten hebt?

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 19:40
Antwoorden / 2 Vragen

Nee, totaal niet; echter, nogmaals: het is een perfect irrelevant antwoord op een even-irrelevante comment.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2020 om 15:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Start een MOI-procedure bij je bank, dan kan de bank onderzoeken of je wel of geen geldige machtiging hebt afgegeven.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:08
Antwoorden / 2 Vragen

Ja, gedaan. Dank. Maar ik gok niet dat hier veel uit voort zal komen.

diumenge
door diumenge Oct 9, 2020 om 15:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik neem aan dat Inner Circle dan in ieder geval meer moeite zal moeten doen om aan te tonen dat de machtiging geldig was. Dus ook al komt er niet veel uit voort, je zet ze er in ieder geval voor aan het werk.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 15:12
Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad... Mijn idee :)

Bi
door Biertje1977 Nov 24, 2020 om 21:25
Antwoorden / Vragen

Dat werkt dus wel, kan ik zeggen uit eigen ervaring.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 9, 2020 om 15:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft kennelijk, ook al is het dan onbewust ingestemd en het enige dat u dan kunt doen is zo snel als mogelijk opzeggen!

Maar ook deze tip opvolgen:

DOOR DIUMENGE - 9 OKT. 2020 OM 15:05
11448 ANTWOORDEN / 14 VRAGEN

Start een MOI-procedure bij je bank, dan kan de bank onderzoeken of je wel of geen geldige machtiging hebt afgegeven.

panter22
door panter22 - Oct 9, 2020 om 17:05
6599 Antwoorden / Vragen

Anderhalf jaar betalen en dan roepen dat je geen abonnement wilde, dat gelooft niemand meer.
Dus die storneringen maar weer betalen en het abonnement opzeggen.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 17:09
Antwoorden / 2 Vragen

Nee, dat begrijp ik. Wel kunnen ze, neem ik aan, zien dat ik in die tijd vrijwel geen gebruik heb gemaakt van de app en dus weten zij ook wel dat het klopt, maar goed. En die storneringen ga ik niet uit mezelf terugbetalen hoor haha. Ik wacht de aanmaning wel af.

panter22
door panter22 Oct 9, 2020 om 17:40
6599 Antwoorden / Vragen

Dat je vrijwel geen gebruik hebt gemaakt van de app is jouw keus. Wil je nog €40 extra betalen voor de aanmaning?
Wat je wilt.

tijger1
door tijger1 Oct 9, 2020 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vrijwel geen gebruik? U bent niet verplicht iets te gebruiken, hoewel u er voor betaalt.

la
door lange maarten Oct 9, 2020 om 20:11
Antwoorden / 2 Vragen

Zucht... "Anderhalf jaar betalen en dan roepen dat je geen abonnement wilde, dat gelooft niemand meer" was het commentaar. . Antwoorden moeten in verhouding tot vragen worden gelezen. Maar goed, genoeg spruitjes inderdaad. Op naar de 41000 loze antwoorden! Succes.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 9, 2020 om 20:35
2096 Antwoorden / Vragen

Discussie is zinloos, als je het niet doet zoals dat volgens de "normaal politie" moet is dat verkeerd. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen denken "het is maar geld". Ik voorspel een meltdown als je dat zou denken.

panter22
door panter22 Oct 10, 2020 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

@lange maarten, lezen blijft voor jou toch een puntje.
Niet tijger1, maar ik deed die uitspraak.
Je vindt dat je 1,5 jaar geleden misleid bent om een abonnement te nemen.
Dat je niet eerder reageert is omdat je je bankrekening vanaf die tijd niet, of nauwelijks hebt gecontroleerd.
Daar kun jij niets aan doen, dat komt omdat je zoveel betaalt per maand, dat het niet opvalt.
Je bent dus al 1,5 jaar aan het dwalen. Je wilt nu je geld terug.
Elke maand heb je keurig je abonnementsgeld betaald.
Zou het voor InnerCircle duidelijk moeten zijn dat je eigenlijk geen abonnement wilde?

justmeagain
door justmeagain - Oct 10, 2020 om 00:46
623 Antwoorden / 8 Vragen

Alleen al de zin "waarvan ik dacht" geeft al aan dat je niet volledig hebt gelezen waar je instapt. Ze zijn niet echt geheimzinnig over de kosten.

Storneren is vragen om ellende, dat wordt steeds duurder.
Je haUpdated beter een half jaar abonnement kunnen nemen, dat was naar 19.95 per maand.

UODATE Oeps ik moet eerlijk zijn, ik dacht ik ga de app ff installeren om te zien hoe het met de kosten zit.
Bij de reviews krijgen ze 2,5 sterren dus schijnbaar is de helft alsnog tevreden.
Maar goed, in de reviews staan wel exact uw klachten omschreven, met daaronder als antwoord van Inner Circle dat je een abonnement bent aangegaan. Maar lokken met een tientje is dus herkenbaar.

Ik hoop dat u in ieder geval iets terug weet te krijgen.

Al
door Alive76 - Nov 24, 2020 om 21:57
7 Antwoorden / Vragen

Ik kwam daar na 2 of 3 maanden ook achter. Betalingen gestorneerd, profiel en app verwijderd. Nooit meer iets over gehoord.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 25, 2020 om 09:31
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Klagers die niet elke maand even alle afschrijvingen  controleren op de bank zijn gewoon dom!
Elke nieuwe maand de vorige even kijken en je had binnen 1 maand deze fout gezien en terug kunnen zetten.

Voor deze €720,-  is dus eigen schuld.
Kijk elke maand de Spambox en  bankrekening.
Vooral als je  vreemde bedragen ziet... en dan niet reageren?