Ad Verhulst
door Ad Verhulst Sep 1, 2022 om 13:24
Geldzaken & recht

Kosten klant onderzoek

Wij zijn een kleine vereniging in een 55 plusflat we willen de prijzen van de consumpies laag houden.
Nu komt de ING Bank met een bijdrage voor klantonderzoek van € 7,50 per maand.
Overstappen naar een andere bank heeft ook geen zin je gaat daar ook betalen.
Zijn wij als kleine vereniging ook de dupe van wiswas praktijken

7060 8 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 1, 2022 om 13:31
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ad Verhulst ,

Waarom moeten verenigingen en stichtingen ook deze kosten betalen ?

We onderzoeken doorlopend al onze klanten en monitoren hun transacties. Dus ook verenigingen en stichtingen. Want ook bij deze organisaties moeten we witwassen, corruptie en terrorismefinanciering tegengaan.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel en scroll naar beneden onder : Veelgestelde Vragen Klantenonderzoek .

https://www.ing.nl/zakelijk/betalen/tarieven/kosten_klantonderzoek/kosten_klantonderzoek.html

Ps : Ik zie bij de SNS bank , dat u daar goedkoper uit bent , € 3,00 exclusief 21% BTW

panter22
door panter22 Sep 1, 2022 om 16:58
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is de prijs tot 1 oktober. Vanaf 1 oktober rekent SNS ook €7,50 per maand.
Kijk op informatiewijzer zakelijk betalen.pagina 6 SNS Nieuwe verenigingen kunnen niet meer bij de ING terecht

marita5
door marita5 Sep 1, 2022 om 17:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Als ik kijk bij informatiewijzer zakelijk betalen staat er nog altijd € 3,00 pagina 8

panter22
door panter22 Sep 1, 2022 om 17:42
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt gelijk. Ik heb niet goed gekeken. Die € 7,50 is voor de vereniging van eigenaars.

djfox741
door djfox741 Sep 2, 2022 om 12:32
38 Antwoorden / 3 Vragen

De banken zijn verplicht uit overheidswegen om deze controle te doen en natuurlijk mogen de mensen dat zelf betalen, stel je voor dat de bank dat zou moeten betalen dan kunnen ze de aandeelhouders minder tevreden stellen en hebben ze minder dan een paar Miljard winst.

Alles voor de klant word uitgekleed, service waar?

rj
door rjw - Sep 1, 2022 om 14:42
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Witwaspraktijken zullen wel vaker via kleine organisaties zijn gegaan die lekker onder de radar konden blijven. Logisch dat ze iedere klant onderzoeken.

1paul
door 1paul - Sep 2, 2022 om 10:11
3101 Antwoorden / 0 Vragen

zet de rekening op een persoonlijke naam en laat die beheren door een ander, zo gaan er 2 mensen over bij wisseling simpel de rekening overschrijven naar de nieuwe bestuursleden of een nieuwe openen!

Gr
door Grunn1 Nov 25, 2022 om 09:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lekker handig dan komt het saldo ook bij het vermogen van die persoon op de belastingaangifte.

Za
door Zadiniah - Sep 2, 2022 om 13:42
4 Antwoorden / Vragen

Bij de Rabobank betaal je alleen de maandelijkse 9,95. Verder neemt de bank de kosten tot bepaald bedrag voor haar rekening voor verenigingen en stichtingen.

https://www.rabobank.nl/bedrijven/ondernemen/verenigingen-en-stichtingen

Le
door LeLiDaRo - Nov 25, 2022 om 09:13
1 Antwoorden / Vragen

Banken hebben weer een aanleiding gevonden om geld te schrapen, gewoon lekker van elke bedrijfje, stichting of vereniging flinke kostenbedragen naarbinnen roeien. Schandalig dat zo alle bedrijfjes moeten meebetalen aan de witwassers waar de banken in het verleden nota bene zelf hun oogjes voor dicht knepen.
Het zou heel gemakkelijk veel netter kunnen. De banken heb zicht op alle rekeningtransacties, dus waarom niet op basis van rekeningmutaties van/naar buitenland en/of overschrijden van een limiet (bijv. Eur 100.000) richting een bepaalde rekening. Dan heb je waarschijnlijk 99% te pakken en kan het beperktere klantonderzoek gericht op de juiste risicogroep.
Dit integreren in het jaarwerkproces is echt niet moeilijk, probleem zal zijn dat banken dan te weining geld ophalen. Bijkomend voordeel is dat ze zo kleine bedrijfjes motiveren naar een andere bank over te stappen .... grrrrrr.

Gr
door Grunn1 Nov 25, 2022 om 09:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alle rekeningmutaties van 100 euro of meer gaat ook gebeuren zelfs voor particulieren.
Dit brengt extra kosten met zich mee en ja daar moet je als klant voor betalen. Overigens wordt de wetgeving geregeld door de regering niet door de banken en banken moeten extra controles uitvoeren en ja banken moeten wel winst maken dus ja die kosten daarvoor brengen ze in rekening

rj
door rjw Nov 27, 2022 om 00:24
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Als je niet weet hoe het zit kan je je beter eerst even inlezen voordat je gaat schrijven.

atlas1302
door atlas1302 - Nov 25, 2022 om 09:49
341 Antwoorden / 13 Vragen

Overstappen naar een andere bank kan heel goed, kies dan een gratis bank en die zijn er. N-26, Revolut bijv. of beiden. Het zal dan wel op een persoonlijke naam van één persoon van de vereniging moeten zijn. Zakelijk kan ook, maar daar betaalt u dan een gering bedrag voor.

revolut

N26

Gr
door Grunn1 Nov 25, 2022 om 11:00
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Oftewel het blijft hetzelfde en dan kan je beter bij een “veilige” bank blijven inplaats van overstappen naar een kleine onbekende bank.
Op persoonlijke naam zetten is onverstandig Aangezien het saldo bij je persoonlijke vermogen op komt.

atlas1302
door atlas1302 Nov 25, 2022 om 11:11
341 Antwoorden / 13 Vragen

Onbekend en niet veilig! U kunt dat vast wel onderbouwen.

rj
door rjw Nov 25, 2022 om 11:23
3238 Antwoorden / 5 Vragen

@grunn1: N-26 ken ik niet maar Revolut is gewoon een veilige bank.

Gr
door Grunn1 Nov 25, 2022 om 12:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Moeilijk he lezen?

Ik zeg nergens een onveilige bank of wel, onbekend wel en dat zijn ze ook zeker in Nederland . Kleine onbekende banken is net zoiets als destijds de dsb bank
Revolut. Bestaat pas sinds 2015 en is alleen te gebruiken via een app en is een Engelse bank
N-26. Duitse bank die niet onder het Nederlandse despositogarantie valt en is ook puur alleen een online bank die alleen te gebruiken is met eenntelefoon app. Uiteindelijk zijn ze niks goedkoper dan een grote Nederlandse bank want je een zakelijke rekening is niet gratis

atlas1302
door atlas1302 Nov 26, 2022 om 10:58
341 Antwoorden / 13 Vragen

Tuurlijk, tuurlijk @grunn1 een klein onveilig bankje (Revolut) met 20 miljoen klanten over heel de wereld.  En de Rabobank, bijn 8,8 miljoen en dat is toch een heel grote bank en super veilig.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1788381

atlas1302
door atlas1302 Nov 26, 2022 om 12:05
341 Antwoorden / 13 Vragen

Een voorbeeldje hoe veilig die grote banken zijn in Nederland. Fraude!

https://radar.avrotros.nl/forum/tips-f144/bankfraude-t199858.html

rj
door rjw Nov 27, 2022 om 00:26
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dat een paar boomers Revolut niet kennen wil natuurlijk niet zeggen dat het slecht is.

atlas1302
door atlas1302 Nov 27, 2022 om 09:22
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik was maar wat blij dat zij in 2015 bestonden, toen de ABNAMRO mij er uit flikkerde als trouwe klant omdat ik naar het buitenland verhuisde. Zoek het maar uit!  Ineens waren mijn overboekingen van Nederland naar Kaapverdië gratis met Revolut, terwijl nu die fijne bank ABNAMRO daar 9 euro voor vraagt per overboeking.

Niet slecht.

me
door mein33 - Nov 25, 2022 om 11:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

AD VERHULST heeft hier op 1 september zijn topic geplaatst en is daarna niet meer terug geweest.
De bankkosten zullen inmiddels wel in de prijzen van de consumties zijn doorberekend en niemand zal er denkelijk een consumptie minder om zijn gaan gebruiken;-))