wedyukmzxcbm
door wedyukmzxcbm Aug 6, 2006 om 12:20
Geldzaken & recht

Kpn

wij hebben internet plus bellen aangevraagd enwij hebben een beveiliging in huis dat hebben wij verteld komt er eerst een brief welkoms brief veel later komt een tweede brief voor aansluiting een paar weken later komt de monteur hij zei maar dit kan ik zo niet aan sluiten en liep zo weg en niks van ghoord meer want de monteur kwam een dag te vroeg. alleen mijn zoon was thuis. wij gebeld en na gevraagd het duurde ook weer een paar weken uit eindelijk heeft de moteur een tweede lijn aan gevraagd terwijl wi dit niet wilde hebben wij ook aan gegeven en veel getrouw trek geen internet en alles wat wij nog hadden van hun terug gestuurd maar als kpn niet levert moet je dan blijven betalen want je tekent in het begin.

nu wel internet het was binnen een week in orde via de kabel casema

430 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 6, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een alarmbeveiliging die via de telefoon gaat heeft u inderdaad twee lijnen nodig als u internetplusbellen wilt gaan gebruiken.

Ik neem aan dat de beveiliging nog steeds via de KPN gaat, of belt u nu ook via de kabel?

ve
door verwijderd - Aug 6, 2006 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

de beviliginging loopt via onze gewoone telefoon aan  sluiting van kpn waar wij ook gewoon mee bellen en het internet loopt via de kabel casem naar bellen met casema was dit de beste oplossing de beveilging is niet van kpn maar van chubb.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2006 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

gezien de onbetrouwbaarheid en vervormingen van voip is het niet altijd mogelijk te beveiligen via internet telefonie!

Het beste is dan een belbudget abbo van 9,67 voor de kpn lijn en daar de beveiliging op, en ADSL eventueel met voip bellen, dus dan heb je een voip nummer en een belbudget nummer,  via dat butget nummer kun je wel gebeld worden, maar bellen is extra duur.

Als je dit belbudget voor alleen het alarm gebruikt kun je in plaats van 9,67 per maand ook voor een mobiel alarm nummer dat via gsm gaat kiezen, eenmalig duurder, maar gebruik kosten nihil, bij orange gaat de prepaid jarenlang mee, en  je hoeft deze niet te gebruiken.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

InternetPlusBellen in combinatie met een inbraakbeveiliging kan wel.
Het nadeel is wel dat bij uitval van de netspanning het alarm niet doorkomt. KPN deelt natuurlijk mee dat deze combinatie niet kan vanwege de verantwoordelijkheid.
U kunt zich natuurlijk afvragen hoe groot de kans is dat de netspanning uitvalt en er gelijktijdig wordt ingebroken.

Door KPN wordt hiervoor gewaaschuwd en voor het afsluiten van de overeenkomst was e.e.a. te lezen op de handleiding van InternetPlusBellen op hun site op internet.

Met vriendelijke groet,
Willem

ve
door verwijderd - Aug 6, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de vele klachten over diverse providers die internet + bellen aanbieden is er meer dan alleen maar stroom uitval!

omdat zowel het alarm als het mobieltje een batterij horen te hebben( zijn helaas ook nog zonder) werkt dat beter.

Een aparte KPN lijn van E9,67 x 12 = E 116,04 per jaar, en daar kun je ook andere leuke dingen van doen ,en  de centrale meldkamer zal ook wel veel kosten.

Als KPN niet leverde mag je Ontbinden, maar terug sturen is niet genoeg. Helaas is dat niet geheel 100% duidelijk in dit bovenstaande verhaal.

Het leveren van materiaal is niet voldoende, dus ook de lijn moet werkend binnen een redelijke tijd zijn! Heeft U wel een ultimatum gesteld?

Vermoedelijk krijgt dit nog een ongewenst staartje maar ik hoop van niet.