di
door dianeeng Oct 14, 2009 om 08:57
Geldzaken & recht

Krediet bij dsb bank, en nu??

ik heb ene vraag, met al het gedoe dat er nu gebeurt met de dsb bank...
wij hebben een doorlopend krediet bij dsb bank, wat gaat daar nu mee gebeuren? ik hoor wel vanalles over spaargeld, en hypotheken... maar wat gebeurt er met de doorlopende kredieten??

815 13 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Oct 14, 2009 om 09:22
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Moet je gewoon terugbetalen, opnemen kan niet meer.

labswans
door labswans - Oct 14, 2009 om 09:51
1918 Antwoorden / 10 Vragen

krediet bij DSB dient u gewoon terug te betalen en u moet gewoon het bedrag per maand terugbetalen volgens de normale afspraken voordat er problemen waren met de DSB. Het heeft geen nut om niet te betalen. de schuld blijft bestaan.

labswans

door labswans - Oct 14, 2009 om 09:56
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk van middag om 13:15 uur naar rtl7 .Daar worden diverse vragen beantwoordt over de DSB. Het is een extra uitzending van RTL7

labswans

marcel75
door marcel75 - Oct 14, 2009 om 09:57
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Als u overigens stopt met betalen, zullen de bewindvoerders (of uiteindelijk de curator) sneller u manen om wel te betalen. Betaal dus ook op tijd.

be
door berbe027 - Oct 14, 2009 om 14:06
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb begrepen dat dat gewoon doorgaat. (helaas voor je!)

enrique
door enrique - Oct 14, 2009 om 14:18
68 Antwoorden / 17 Vragen

Wel een beetje naïve vraag vind u ook niet. Schuld dient te betaald worden. Het zou van de zotte zijn dat alle mensen met een doorlopend krediet of een hypotheek ineens niet meer hoefde te betalen. Als dat zou zijn, mag mijn bank ook omvallen. Even logisch denken hé.

he
door henk251 - Oct 14, 2009 om 15:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

vind het echt geen gekke vraag,

of je moet betalen, als je zelf geld heb staan ben je het ook kwijt.

marcel75
door marcel75 - Oct 14, 2009 om 15:21
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@Henk,
Vreemde reactie van je: "of je moet betalen, als je zelf geld heb staan ben je het ook kwijt."

Heb je geld op een rekening van DSB staan, dan krijg je dat zeker terug, mits het niet meer dan € 100.000,--. Je kunt er op dit moment echter niet bij omdat er anders nooit een goede balans opgemaakt kan worden door de bewindvoerders.

Voor de rest mag je als spaarder heel blij zijn met het garantiestelsel. Het bevoordeeld je als spaarder boven andere schuldeisers. Je hebt zelfs meer zekerheid dan bijvoorbeeld de belastingdienst!

astoria
door astoria - Oct 14, 2009 om 15:39
362 Antwoorden / 55 Vragen

@Het bevoordeeld je als spaarder boven andere schuldeisers. Je hebt zelfs meer zekerheid dan bijvoorbeeld de belastingdienst. niet voor achtergestelde deposito rekening!!!!

vladja
door vladja - Oct 14, 2009 om 15:51
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Een deposito rekening is heel wat anders dan een spaarrekening.

marcel75
door marcel75 - Oct 14, 2009 om 16:11
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@Astoria,
Jouw voorbeeld gaat om een achtergestelde rekening. Je positie als schuldeiser zit al het woord: "achtergesteld"! Je weet dus als je zo'n rekening opent achter aan de rij van schuldeisers te komen. Daarvoor krijg je ook een hogere rente. Omdat je weet dat je achter aan de rij staat, kun je zelf ook wel bedenken dat dan het garantiestelsel niet op je rekening van toepassing is.

DSB was ook haast nog de enige bank die met dit soort rekening werkte. En blijkbaar niet geheel zonder reden.

di
door dianeeng - Oct 14, 2009 om 17:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik had ook niet verwacht dat het terug betaald zou moeten worden hoor, zo naief ben ik niet!!! vroeg me alleen af op dat nu per direct zou moeten of gewoon de termijn die er voor stond

ho
door hortensia - Oct 18, 2009 om 16:14
16 Antwoorden / 2 Vragen

Heel vervelend allemaal maar tegen te hoge hypotheken en leningen hebben mensen zelf ja gezegd! Nooit meer geld lenen als dat je aan kan hoge bonussen of niet! Ik snap het ook niet  Ik ben dan gee dsb klant, maar wij konden met moeite 166500,00 krijgen en ons huis is zekers toen 270000 waard!