xe
door xenovanis Nov 10, 2003 om 14:51
Geldzaken & recht

Krijg geen geld retour

Ik heb bij een webwinkel windows XP besteld. Ik had wat recenties over deze winkel gelezen en het zag er allemaal goed uit, dus heb ik van te voren betaald. Nu bleek het product niet te leveren en zou mijn geld teruggestort worden. Het is ondertussen 2,5 maand later en er is nog steeds niets gestort, ondanks herhaaldelijk bellen en mailen. Welke stappen kan ik verder ondernemen, kan ik bv een deurwaarder inschakelen of heeft dit geen zin wat betreft de kosten?

702 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door markvs - Apr 16, 2004 om 11:56
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nu u kennellijk een onverschuldigde betaling heeft verricht aan een webwinkel, heeft u recht op teruggave van dat bedrag. U zou ervoor kunnen kiezen om nog eenmaal een brief te sturen waarin u de webwinkel in de gelegenheid stelt binnen 8 dagen het bedrag ad € **.** terug te storten. Onderaan de brief zet u vervolgens: "Bij niet of niet tijdige betaling wordt de vordering ter incassering uit handen gegeven aan mijn incasso-gemachtigde. Alle rente en kosten hieraan verbonden zullen voor uw rekening komen". Als het bedrijf niet betaalt, kunt u informeren bij deurwaarderskantoren om voor u de zaak te incasseren. Even een vraagje: is de overeenkomst wel geannuleerd en heeft u daar een bevestiging van?

xe
door xenovanis - Apr 16, 2004 om 11:56
1 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor het antwoord. 'k Ben er alleen net achter gekomen dat het betreffende bedrijf failliet is gegaan, dus ik zal wel kunnen fluiten naar mijn geld. :(

ma
door markvs - Apr 16, 2004 om 11:56
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat zou ik niet zeggen. Neemt u contact op met de curator en leg de situatie voor. U kunt altijd uw vordering bij hem of haar indienen. Of u geld ontvangt, tja, stelt u zich er niet teveel van voor, maar wie weet ....?

zi
door zijlstra - Apr 16, 2004 om 11:56
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Stel de winkel eerst schriftelijk in gebreke. Sommeer terugbetaling en noem een termijn waarbinnen je het geld uiterlijk terug wilt hebben. Vanaf het moment van het verstrijken van die termijn is de winkel in verzuim en heb je recht op de wettelijke rente (5%). Maak melding van het feit dat je bij niet-betaling juridische stappen zult ondernemen. Er van uitgaande dat je je vordering kunt bewijzen (wie eist, bewijst), kun je buitengerechtelijke (incasso)kosten en eventuele proceskosten verhalen op je wederpartij. Een incassoburaeu is wat dat betreft een optie.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ho
Houtwerf10 - Sep 21, 2024 om 19:40
Auto & vervoer

OV saldo verlopen card online terugvragen

OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer