Vl
door VloertjeVanKwantum Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonder deze beide vloeren geen garantie, ook niet als ik het zelf aanlegde. Afijn, ik ben net vader geworden dus liever thuis met de kleine en wat extra betalen dan niet thuis zijn.

Inmiddels is de vloer gelegd echter met maar 1 onder vloer. Tijdens het leggen kreeg ik al een raar gevoel want niet alles kwam meteen naar boven. Het werd pas naar boven gebracht naar wat en wanneer het nodig was dus thuis de bon gecontroleerd en er waren diverse zaken die ontbraken naast de ondervloer, zoals zelfs een rol tape.

Dus ik naar de winkel, in de winkel wordt er een klacht aangemaakt want de vloer moet inderdaad met dubbele ondervloer aangelegd worden met dubbele ondervloeren ivm garantie. Na een aantal weken als ik om een update ga vragen blijkt er in eens geen dubbele vloer nodig te zijn, want het is toch wel goed gelegd. Ik kan mijn geld voor de niet geleverde spullen terug krijgen maar dat is het dan ook.

Nu wil ik het liefst wel die vloer gelegd hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat misschien voor Kwantum erg duur is. Immers er zal ook een nieuwe bovenvloer op moeten. Vervolgens vraag ik alsnog levering of een voorstel waarbij zij proberen mij met een 75euro cash of 100 euro winkel tegoed af te schepen maar het liefst wil ik de vloer correct gelegd hebben of een hoger bedrag wegens gebrek aan kwaliteit en garantie, immers zo is het mij verkocht.

Kan ik middels een ingebreke stelling en vervolgens de rechter alsnog volledige levering eisen, (Kwantum heeft al bij voorbaat aangegeven de ingebreke stelling af te wijzen)?

930 7 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Sep 28, 2024 om 21:49
11739 Antwoorden / 52 Vragen

Bij flats of etage woningen is op alle woonlagen een geluiddempende ondervloer van -10 Db verplicht (Rijdende Rechter), dus als u in een beganegrond huis woont zou er geen geluiddempende ondervloer nodig zijn, daarom de vraag: Welk type woning heeft u? Welke geluidempende factor is er nu gelegd? Als die ene laag genoeg is dan heeft u niets te klagen.

Uw vraag verder beantwoord: het leggen van de vloer is één maar daar zit nooit een "inclusief" ondervloer bij.

tenormin
door tenormin Sep 29, 2024 om 00:58
16945 Antwoorden / 109 Vragen

Dat is helemaal niet zoals je het stelt @ mahadma: ook een begane grond appartement, zoals de TS stelt, moet aan de normen voldoen. Geen idee of TS opbegane grond woont. Maar ook, zelfs een begane grond vloer moet tegenwoordig aan alle eisen voldoen: klanken van niet goede isolatie gaan ook naar boven. Vooral als je een luidruchtige familie op een eerste etage onder je krijgt: is de tweede verdieping ook de klos.

mahadma
door mahadma Sep 29, 2024 om 09:26
11739 Antwoorden / 52 Vragen

Als men in (voorbeeld) bungalow woont, dus u op de begane grond en niemand anders boven u dan zie ik niet waarom u -10 Db demping nodig heeft.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 28, 2024 om 21:51
7384 Antwoorden / 3 Vragen

Kwantum kan wel zeggen een ingebrekestelling af te wijzen maar u kunt toch nog het Juridisch Loket raadplegen.

https://www.juridischloket.nl/

https://www.consuwijzer.nl/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 28, 2024 om 22:58
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte V. van K.,

Om wat voor een vloer gaat het precies?

Thijs12
door Thijs12 - Sep 28, 2024 om 23:40
613 Antwoorden / Vragen

Noem alles bij zijn naam. Welke vloer, laminaat, vinyl.kurk, tegels of toch wat anders?. Welke ondervloer(en)?
Welke vloer is er in jouw woning?Beton, hout, platen of balken?
Je praat zo algemeen vloer en dubbele ondervloer.

1paul
door 1paul - Sep 29, 2024 om 08:44
3345 Antwoorden / 0 Vragen

u heeft een offerte geaccepteerd (ik hoop op schrift) met een daarbij behorende argumentatie vanuit de verkoper, u was zelfs bereid meer te betalen voor deze vloer, dan moet men ook leveren, zelfs het feit dat dit ineens niet meer nnodig zou zijn maakt niet uit, de overeenkomst moet men nakomen.

Het kan nu zelfs zo zijn dat men als er klachten komen over de vloer de garantie afschuift omdat deze niet op de correcte wijze is gelegd!!

Schrijf een brief, eis nakoming van de originele overeenkomst en wijs daarbij ook op de garantie en stel hen daarvoor ook verantwoordelijk, is deze nakoming binnen 15 dagen, ga niet, ik herhaal NIET accoord met enige genoegdoening op financieel gebied en het dan zo te laten!!

Wil men niets dan zult u dit bij het gerecht aan moeten kaarten, als u rechtsbijstand heeft schakel je die in heb je deze niet dan eventueel via juridisch loket of zelf dan wel met een advocaat..

ro
door ronny530 - Sep 29, 2024 om 08:54
2904 Antwoorden / 41 Vragen

U maakt zich wat de vloer betreft druk om niets want die is door vloerleggers van de Kwantum met een ondervloer gelegd dus heeft u sowieso garantie op de vloer.
De Kwantum heeft u aangeboden de niet gebruikte materialen te vergoeden en dat is op zich al netjes.
Als u met een dubbele ondervloer een dampdichte onderlaag met daarop een tweede ondervloer bedoelt dan hangt de noodzakelijkheid van het soort woning af omdat die dampdichte ondervloer vocht die uit de kale betonvloer op kan trekken tegenhoudt.
In een appartement vrijwel nooit noodzakelijk omdat de betonvloeren al droog van zich zelf zijn.

Mabelle
door Mabelle - Sep 29, 2024 om 09:09
639 Antwoorden / 1 Vragen

Misschien kun je eens concreet aangeven a) of je onderburen hebt, b) welke ondervloer er nu ligt  https://www.kwantum.nl/vloer/ondervloeren-isolatie en c) welke vloer: laminaat of pvc.