The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 12:29
Geldzaken & recht

Leaseplan belemmerd overkoop door dealer

Sinds 20 september 2019 lease ik een Opel Karl 120 Jaar Edition via Leaseplan.
De auto bezorgt mij al vanaf dag 1 stevige rugklachten, en aangezien ik al rugpatient ben is dat verre van ideaal.
Een proefrit in de Opel Karl heb ik nooit kunnen maken, alleen kwam ik er bij aflevering van de auto pas achter waarom.
De Opel Karl werd nl. niet meer gemaakt.
Gelukkig wordt je dan de mogelijkheid geboden om van dit martelvoertuig af te komen na 1 jaar lease.
Tenminste, die indruk wordt gewekt.
Echter maken ze dat financieel zo goed als onmogelijk.
Men bied 3 opties:

1. Contract afkopen.
2. Contract laten overnemen door particulier.
3. Auto laten overkopen door een dealer

Andere stoel was ook nog een mogelijkheid

De eerste optie is een peperdure, dus die valt voor mij sowieso al af.
De tweede optie heb ik tot nu toe 0,0 respons gehad.
Er was echter wel een gegadigde voor de derde optie, het laten overkopen door een dealer.
Echter vind Leaseplan het nodig om hier een stok in het wiel te steken.
Men wil nl. voor de Opel Karl het "astronomische" bedrag hebben van € 11.000,-
Een bedrag die de auto, volgens meerdere dealers, en de koerslijst van de ANWB totaal niet waard is.
Zelfs niet met de door mij toegevoegde opties als DAB+ radio en Intellilink 4.0 navigatiesysteem.

Het hoogste dat een dealer bereid was te betalen was € 8.500,-, een prijs die ook verschillende sites als waarde aangeven.
Want op verschillende sites wordt de Opel Karl al voor rond de € 10,930 euro aangeboden en zelfs nog minder.

Andere stoelen voor de Opel Karl zijn door Opel niet leverbaar.
Stoelen van een ander merk zijn peperduur of jagen mijn leasebedrag fors de hoogte in waardoor ik het leasebedrag niet meer kan voldoen.
De lage lease was juist een reden om de Opel Karl te gaan leasen in the first place.

Leaseplan weigert echter om water bij de wijn te willen doen en blijft halsstarrig vasthouden aan die € 11.000,-.
Nog 3 jaar in dit helse voertuig moeten rijden zie ik, en mijn rug al helemaal, niet zitten.
Zelfs de 20 kilometer heen en terug naar mijn werk is al een kwelling.
Vakantie kan ik de komende 3 jaar wel vergeten, dat ga ik mijn rug niet aandoen.
Ik rijd alleen grote afstanden als het echt niet anders kan, maar liever niet.
Heb Leaseplan ook even laten weten met de gehele gang van zaken absoluut niet blij te zijn en er alles aan te gaan doen om onder dit wurgcontract uit te komen.
Heb ze meteen ook even naar hun IBAN gevraagd zodat mijn fysiotherapeut, die ik nu beslist nodig ga hebben, alvast weet waar hij de rekeningen van mijn behandelingen naartoe kan sturen.

Hoe kom ik in hemelsnaam van deze auto af, ik ben ten einde raad

9869 35 Rapporteer

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 28, 2020 om 12:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Verschil dan maar bijleggen bij de dealer?

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 12:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou niet weten waar ik dat verschil vandaan moet halen. Leaseplan weigert ook uit te leggen waar dat absurde bedrag vandaan komt.

justmeagain
door justmeagain Dec 29, 2020 om 01:28
623 Antwoorden / 8 Vragen

Tja als je een auto least boven je financiële macht dan krijg je deze situaties.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 08:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

De auto was niet boven mijn financiële macht, anders was het hele "feest" sowieso niet doorgegaan.
Men voert namelijk eerst een check uit of je kredietwaardigheid hebt.
Heb je die niet dan kun je ook geen auto leasen. Ik ga er dan ook maar gemakshalve van uit dat u nog nooit in uw leven een auto geleasd heeft. Anders zou u deze nogal domme opmerking niet gemaakt hebben.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 08:20
1 Antwoorden / 1 Vragen

De auto was niet boven mijn financiële macht, anders was het hele "feest" sowieso niet doorgegaan.
Men voert namelijk eerst een check uit of je kredietwaardigheid hebt.
Heb je die niet dan kun je ook geen auto leasen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2020 om 12:44
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Het grootste probleem is m.i. al het feit dat u een auto heeft geleased zonder er eerst een proefrit in te maken.

Als ik naar de aanbiedingen van 2e hands kijk dan zie ik dat de aankoopprijs ca. € 11.000,00 (voor een auto van 2018) is en dat is dus ook ongeveer hetgeen Leaseplan er ook voor vraagt en dat lijkt niet onredelijk.
De prijzen die op de sites worden genoemd is de prijs inclusief de winst van de verkoper.

Hoe vervelend het ook is, het lijkt mij dat er nietys aan te doen is omdat een en ander wel degelijk geregeld zal zijn in de leaseovereenkomst die u heeft.
Hetgeen u wenst is dan te zien als een wens om de overeenkomst niet na te leven en dat kan en mag worden geweigerd.

U kunt eventueel nog wel navraag doen bij https://www.anwb.nl/juridisch-advies waarbij ik mij dan wel afvraag of het antwoord anders zal zijn. Het is echter wel het proberen waard lijkt mij.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 13:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er was geen dealer meer die er een had staan, dus had ik geen keuze.
Er is alleen een bedenktermijn voor het leasecontract, maar niet voor de geleverde auto.
Als ik geweten had dat dit er uit zou komen had ik de auto beslist niet geleased. De aankoopprijs die een dealer voor mijn auto zou moeten vragen komt voor geen stukken in de buurt van de 11.000 euro die u suggereerd. Zowel de ANWB en de Bovag hebben een aankoopprijs door dealer die lager is dan de door Leaseplan gevraagde 11.000 euro.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 13:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij kan er best voor die prijs in staan, maar mijn dealer gaat hem voor die prijs echt niet overkopen van Leaseplan.
En andere dealers ook niet, misschien wel verkopen aan een ander maar beslist niet aankopen.

Bovendien heb ik een gewone Karl en geen Rocks, die laatste zijn idd wat meer waardevast

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 28, 2020 om 13:49
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Uiteraard niet!! Dat zijn de verkoopprijzen en de dealer wil er bij aankoop echt ook wel iets aan verdienen. Dat nog afgezien van de kosten die een erkende dealer of erkend garagebedrijf zelf aan kosten heeft na aankoop m.b.t. ruimte in opslag en aanvaardbare aflevering aan de nieuwe eigenaar. (Garantie bijv.). In die zin was de eerste reactie dus een topantwoord: zelf het verschil bijleggen al geeft u als reacctie aan dat u niet ziet hoe dat te doen.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 16:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het verschil is 2.500 euro en ik zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen.
Ik heb het niet in de kontzak zitten en ik ga geen krediet aanvragen, heb al onkosten genoeg.

lo
door lovewinnie Dec 28, 2020 om 16:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard gaat dealer jou niet de verkoop prijs geven. Maar inkoopprijs. U kunt nu de auto afkopen voor 11000 euro. Prima prijs.

ne
door neodutchio - Dec 28, 2020 om 12:49
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, de ene auto is de andere niet en de ene stoel is de andere niet. Dat u blind een auto leaset is natuurlijk niet de verantwoordelijkheid van een ander. En natuurlijk kunt u de rekening van uw fysiotherapeut niet naar Opel of Leaseplan sturen. Tenzij u een ernstig gebrek aan de stoelen kan aantonen. Maar die is er niet. Het type stoel is niet geschikt voor u en daar had u op voorhand naar moeten kijken. Dat de auto niet meer gemaakt wordt maakt niets uit, er staan er genoeg te koop. Een proefrit was dus zo gemaakt.

Had u de auto gekocht had u in dezelfde situatie gezeten. Een wijze pijnlijke les dus, eerst kijken, daarna pas doen.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 12:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dus nu is het ineens allemaal mijn schuld?
Ik kreeg een nieuwe auto geleverd en dan wil ik ook in een nieuwe auto proefrijden.
Alleen had geen dealer er meer een staan omdat ze niet meer gemaakt werden.
En dan moet ik van jou maar in een 2e handsie met doorgezakte stoelen via marktplaats oid. gaan proefrijden?

Die zal even lekker worden zeg.

Als deze onzin het enigste is waarmee je kunt reageren had je je de moeite kunnen besparen.
Begrijpend lezen zeker niet geleerd op school? En even ter informatie, ik heb nog nooit 1 auto gekocht waarin ik niet heb proefgereden. Maar als er niks te proefrijden is heb ik weinig keus. En die opmerking van jou slaat natuurlijk helemaal nergens op..

Ho
door Hommer Dec 28, 2020 om 13:17
30 Antwoorden / Vragen

U hebt zelf de keuze gemaakt om de auto te leasen zonder proefrit. Dat kunt u enkel uzelf aanrekenen. Helaas pakt het nu vervelend voor u uit.

Het alternatief was natuurlijk om niet direct een meerjarig contract aan te gaan, maar dat heeft u niet gedaan.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 13:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je doet net alsof ik een keuze had.
Je kunt niet proefrijden in iets dat de dealer niet meer heeft. En de bedenktermijn gaat al in nog voordat je de auto ook maar geleverd hebt gekregen. Hoe had ik dan van het contract af moeten komen. Toen de auto geleverd werd was de bedenktermijn reeds verstreken.

redfloor
door redfloor Dec 28, 2020 om 13:36
166 Antwoorden / 21 Vragen

Want dit was de enige auto die Leaseplan had?

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 13:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wel voor het leasebedrag dat ik kan betalen.

Ho
door Hommer Dec 28, 2020 om 13:48
30 Antwoorden / Vragen

U had ook niet kunnen tekenen en verder zoeken. Of voordat u ging bestellen leaseplan bellen en uw uitdaging/probleem met uw rug voorschotelen en gezamenlijk een oplossing zoeken.

Enfin, dat is nu te laat. Op welke websites heeft u uw lease contract al aangeboden?

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 13:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor het leasebedrag dat ik kan missen was ten tijde van lease alleen de Opel Karl beschikbaar.
Andere modellen en merken vielen al gauw buiten mijn budget.

Mij  auto staat op Autoleasecontract.nl

Mocht je andere suggesties hebben houd ik mij aanbevolen.

Ho
door Hommer Dec 28, 2020 om 14:00
30 Antwoorden / Vragen

Als ik op private lease contract overnemen zoek dan kom ik bij privateleaseovernemen.nl uit.

succes gewenst, hopelijk bent u snel van uw rugklachten af.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 14:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga het daar ook even proberen.

Ik hoop het ook.

ne
door neodutchio Dec 28, 2020 om 16:11
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Bij de dealers van Opel staan op dit moment 249 tweedehands Karl's te koop. Dat zullen geen afgetrapte modellen zijn met doorgezakte stoelen. Sterker, een aantal zijn nog geen jaar oud en hebben bijna niets gelopen. Dan had u dus gewoon een indruk kunnen krijgen van de auto.

Het lijkt er sterk op dat u puur op leasebedrag een auto bent gaan zoeken. Dan krijg je dus ook een auto passend bij het bedrag en niet passend bij uw wensen. En ja, het is uzelf aan te rekenen dat u niet hebt proefgereden. Denkt u nu echt dat ze bij een proefrit een nieuwe auto uit de showroom duwen en u meegeven? Dan krijgt u ook gewoon een demo model mee. Diezelfde demomodellen die nu nog steeds te koop zijn.

De schuld dus bij uzelf neerleggen en niet bij alles en iedereen.

lottesanne
door lottesanne Jan 3, 2021 om 19:51
438 Antwoorden / 47 Vragen

Als je alleen voor zo'n auto een lease bedrag kunt betalen, vraag ik mij af of het dan überhaupt verstandig was om te leasen. Nu heb je deze auto toch genomen en zul je de consequenties zelf moeten aanvaarden. Als je geen proefrit had kunnen maken, had ik hem nooit genomen, ook niet als dit de enigste auto is die je kunt betalen. Doe je dat toch, is het je eigen schuld dat je nu problemen hebt. Dus de conclusie is dat je beter niet had kunnen leasen.

he
door henry1942 - Dec 28, 2020 om 13:13
100 Antwoorden / 28 Vragen

Welke stoel ( automerk en type) had je naar genoegen in je auto die je vOOR de leaseauto had?
 Ga bij  een autosloperij  of via internet op zoek naar DIE stoel en een beetje handige monteur zet die stoel,
na wat aanpassingen zonder veranderingen aan de leaseauto daarin.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 13:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen mag je dat niet doen zonder de leasemaatschappij daarvan op de hoogte te stellen.
De dealer die de auto wilde overkopen heeft mij zelf verteld wat voor een gezeik ze met leaseplan hebben gehad.
Een verhaal dat ik overigens van meerdere dealers heb gehoord.
Er mag nog geen lampje vervangen worden zonder toestemming van Leaseplan. En een stoel van een Mazda 5 past niet in een Opel Karl, zelfs niet met aanpassingen. Als je een stoel van een ander automerk gaat plaatsen komt de constructieveiligheid van de stoel in het geding, dit zal de leasemaatschappij niet toestaan.

gerbera
door gerbera - Dec 28, 2020 om 14:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een stoelkussen de oplossing, hier  eens kijken, in alle soorten en maten voor een redelijke prijs. Reken er maar niet op dat de fisio voor u betaald gaat worden.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 15:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Stoelkussen geen oplossing, autostoel geeft 0,0 zijdelingse steun dus kussen glijd alle kanten op.

me
door mein33 - Dec 28, 2020 om 15:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Neem nu niet uw verlies , maar investeer in een aangepaste Recaro autostoel.
Een dergelijke autostoel is zijn investering meer dan waard, gaat vele auto's mee en u bent altijd verzekert van een goede zit, in welke auto dan ook.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 15:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Een andere stoel moet worden goedgekeurd door de leasemaatschappij.
Bovendien schiet het leasebedrag ook fors de hoogte in wat de lease weer onbetaalbaar maakt voor mij.
Of Leaseplan laat mij voor de kosten opdraaien, hetgeen ik niet betalen kan want ik ben helaas bekend met de prijzen van dergelijke stoelen.

me
door mein33 Dec 28, 2020 om 17:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hier kunt de lease toch buiten laten, er verandert nl. niets aan de auto.
De vervangende stoel wordt op de slede van de bestaande stoel geplaatst en is het einde contract, dan de originele stoel er weer in.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 08:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat kan niet
Voor elke verandering aan de auto, of dit nu een trekhaak is of een andere stoel, moet aan de leasemaatschappij toestemming worden gevraagd omdat dit gevolgen gaat hebben voor het leasebedrag dat je gaat betalen.
Je voert namelijk een verbetering aan de auto uit.
Daardoor stijgt de auto in waarde en, gaat ook het leasebedrag omhoog. Je mag niet zomaar verbeteringen aan de auto aanbrengen omdat de auto niet jouw eigendom is maar eigendom van de leasemaatschappij.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 10:12
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een onzin, als u zelf een andere stoel er in gaat zetten op uw kosten, dan gaat het leasebedrag echt niet omhoog. Wel als u die stoel gaat meeleasen. Zat zakelijke leaserijders monteren achteraf op eigen kosten een trekhaak omdat dat veel goedkoper is dan meeleasen.

panter22
door panter22 - Dec 28, 2020 om 15:25
6599 Antwoorden / Vragen

Denk je dat iemand deze auto gaat kopen met deze tekst?
Vanwege ernstige rugklachten die de auto mij geeft ben ik genoodzaakt om mijn Opel Karl ter overname aan te bieden.
Je schrijft dat de auto je ernstige rugklachten geeft. Nou zo'n auto hoef je toch niet.
Pas de tekst aan, en laat die rugklachten weg.
Als je niet een auto kunt betalen waarin je behoorlijk kunt zitten, dan houdt het op. Dat wordt openbaar vervoer of fietsen.
Als je deze Karl kwijt raakt, dan zit je weer in dezelfde prijsklasse met dezelfde soort stoelen.
Volg het advies van Gerbera op en koop een kussen,

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 15:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat de auto mij rugklachten bezorgd wil niet zeggen dat hij jou rugklachten bezorgt.
Voor jou kan het een prima auto zijn met fantastische stoelen.
En nee, ik ga Gerbera haar advies niet opvolgen want ik heb net zo een kreng weggeflikkerd.
En ik had de tekst al aangepast en de rugklachten weggelaten, hielp ook niks.

panter22
door panter22 Dec 28, 2020 om 15:46
6599 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk helpt het niet als je die auto af gaat kraken, Je moet de auto aanprijzen,
Je hebt die rugklachten er nu weer in staan,
Maar je vergeet 1 ding. Dit is de auto die je hebt en daar zul je het mee moeten doen.
Of je moet gaan sparen om het verschil bij te leggen, Je neemt een auto auto uit de goedkoopste prijsklasse en je verwacht het zitcomfort van een Audi.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 28, 2020 om 15:31
2055 Antwoorden / Vragen

U bereikt echt nieuwe hoogten in het ontwijken van verantwoordelijkheid in dat het zo ongeveer ieders schuld is dat u deze auto heeft geleaset en dat die auto u niet bevalt, behalve uzelf.  Ik neem aan dat niemand u een pistool tegen het hoofd gezet heeft en u verteld heeft dat u die auto moest leasen en toen u daar geen proefrit meer mee kon maken had u zo verstandig moeten zijn iets anders uit te zoeken. U gaat een contract aan, (het is toch neem ik aan uw handtekening die daaronder staat?) en als u daarvan af wilt moet u betalen, zo simpel is het.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 15:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de leaseprijs die ik kan betalen was toen destijds alleen de Opel Karl beschikbaar.
Als ik een andere auto had kunnen krijgen voor die prijs had ik dat ook vast wel gedaan, alles wetende.
Blijft staan dat Leaseplan een totaal onrealistische prijs vraagt voor de auto.

Je krijgt bedenktijd of je wel wilt leasen, niet of de auto je bevalt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 28, 2020 om 16:14
2055 Antwoorden / Vragen

Als je het niet kan betalen moet je het niet doen, daar hebben we openbaarvervoer en de fiets voor.

Wat bedoelt u trouwens met onrealistisch? Ik begrijp dat u nog nooit een auto hebt gehad maar iedereen kan u vertellen dat de grootste afschrijving op een auto in het eerste jaar zit, reken 20% van de nieuwprijs. Natuurlijk gaat de dealer dat niet betalen, dat is voor uw rekening en verschilt natuurlijk niet van het afkopen van het contract. Alleen als u een particulier (gek) kunt vinden die méér betaalt kunt u dat extra betaalde in mindering brengen op uw verplichting.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 09:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heeft u dan verkeerd begrepen.
Ik heb wel vaker auto's gehad, negen om precies te zijn en ben bekend met de hoge afschrijving van een auto
Of je het betalen kan bepaalt de leasemaatschappij, die voert namelijk een kredietwaardigheid check uit.
Kan je bruin het niet trekken dan gaat het hele feest niet eens door.
Openbaar vervoer geen optie vanwege mijn rug en mijn werk is niet per openbaar vervoer bereikbaar.
En over de fiets doe ik er het zwijgen maar toe, totaal onrealistisch.

diumenge
door diumenge Dec 29, 2020 om 10:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@The Friar, als je bekend bent met de hoge afschrijving dan zou je het standpunt van de leasemaatschappij ook moeten begrijpen. Hun winst is gebaseerd op de afgesloten overeenkomst, van die overeenkomst wil jij nu af. Vanzelfsprekend dat jij daar de kosten voor moet dragen. Als je richting de leasemaatschappij dezelfde houding aanneemt als hier (perfect beschreven door @henkdezevende hierboven), dan zal je daar ook niets bereiken.

Coebel
door Coebel - Dec 28, 2020 om 16:11
52 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal geen wurgcontract, je hebt zonder te testen de auto besteld en waarschijnlijk ook de kleine lettertjes in het contract niet goed gelezen. Leasemaatschappijen schrijvende auto's lineair af, dus de eerste twee jaar bijna niets. Begrijpelijk dat LPN hun boekwaarde wil hebben .Houdt ook rekening dat als je op de sloop 'zoals iemand suggereerde' een andere stoel haalt en laat monteren deze meestal niet goed past , niet goed verankerd in de vloer zit en de veiligheidsrieim bevestiging zit aan de stoel. Doe je het toch en er gebeurt iets dan ben je onverzekerd. Trouwens al dat soort wijzigingen dienen door de leasemij te worden goedgekeurd, tenslotte zijn zij de juridische eigenaar, jij hebt het economisch gebruik door de huur/leaseconstuctie.
Ga eens met de auto  naar een goede autobekleder, die kan in de meeste gevallen jouw stoel zo aanpassen dat hij wel goed zit. D
e kosten vallen mee

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 23:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Stoel van de sloperij was ik toch al niet van plan.
Keurt de leasemaatschappij sowieso al af

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 28, 2020 om 17:01
16846 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie net deze tip en voor u ook een zeer goede optie! (En ook een topantwoord)

ro
door ronny530 - Dec 28, 2020 om 17:27
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Leaseplan hoeft geen water bij de wijn te doen want u heeft immers voor een leasecontract die los van de soort auto staat gekozen. Het zou het kunnen zijn dat die 11.000 euro gebaseerd is op het geleasde bedrag van 14.896 euro minus het bedrag dat u reeds voldaan heeft. Uw keuze was een Opel Karl maar die Opel bevalt voor geen meter en dat had u kunnen weten als u proefgereden had. Uiteindelijk heeft u de optie om de auto aan een dealer te verkopen en die biedt de inkoopwaarde van 8.500 euro en dat is veel lager dan de verkoopwaarde want die dealer moet de auto ook maar weer kwijt zien te raken en wil er ook nog een respactabele winst op maken. Wat u nu wil is dat leaseplan akkoord gaat met die 8.500 euro en u die 2500 euro kwijtscheld enkel en alleen omdat u de verkeerde keuze heeft gemaakt die volledig aan uzelf te wijten is.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 28, 2020 om 17:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Heb je al een andere auto proef gereden?

En welk merk en  voor welke prijs vond je die?

Deze  Karl is niet bepaald echt Duits....   en zou voor vele Km of met rugklachten die al  bekend waren  deze nooit op deze manier nemen...
Verder zijn er ook voldoende goede gebruikte die je  ook bij een Dealer kunt leasen,  en eventueel vaak na  enkele jaren kopen....

Mijn advies;  Huur een Fiat Panda of   Kia Picanto en maak daarmee rondje om het IJsselmeer
en de kans bestaat dat je  deze Opel Karl juist wilde houden....

Kijk eerst met lange proefrit of  huur... en   dan pas  verder praten.
Alleen als je zeker weet  wat je wilde is soms  een lease auto voor  andere omruilen mogelijk...

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 07:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb voor de lease steeds een auto moeten huren, ook een kostbare grap kan ik verzekeren..
Maar basismodel of niet, een auto behoord goede comfortabele stoelen te hebben.
Dat is namelijk het eerste dat je merkt als je een auto instapt.
U geeft zelf al aan dat een Fiat Panda en Kia Picanto nog beroerdere stoelen hebben.
Dat accepteert u dus overduidelijk ook niet.
Waarom moet ik dan wel genoegen nemen met de, laten we daar even heel duidelijk in zijn, voor mijn rug slechte stoelen?
De leasemaatschappij bied mij ook de mogelijkheid van omruilen voor een ander model niet, dat is nooit ten berde gebracht.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 10:16
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Uw eigen woorden dat wat voor u slecht is voor een ander het niet hoeft te zijn. Aangezien u een overeenkomst aangaat moet u dus vooraf weten of de overeenkomst past bij u. Die stoelen die er in zitten zitten in elke Karl. Het is dus niet zo dat u een non conform product geleverd hebt gekregen. Ik mag aannemen dat u ook niet zomaar blind een bed koopt of een nieuw bankstel. En na levering gaan klagen dat de matrassen niet goed liggen of de bank te hard is.
U had een auto nodig, u ging er een leasen, maar u vergat even te kijken of de auto bij uw wensen past.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 11:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat laatste doe ik maar net alsof ik dat niet gelezen heb.

Je hebt werkelijk geen ene notie van wat ik al allemaal aan voorwerk heb verricht Neodutchio.

De mogelijkheid om de auto om te ruilen vind ik een pragmatisch goede oplossing.

Het leasebedrag gaat sowieso omhoog, of ik nu een andere auto lease of er speciale stoelen in laat zetten.

De vraag alleen is welke van de twee valt dan het duurste uit en kan ik daar mee leven.

Het scheelt een heleboel gedoe van het inmeten en analyseren van mijn rug en kijken welk model stoel geschikt is en wat er evt nog aan extra aanpassingen moeten worden gedaan.

En ik hoef de originele stoel niet te bewaren, iets waarvoor ik sowieso al geen ruimte heb.

LeasePlan heeft dan een auto waar de originele stoel nog in zit en ik heb een auto waar de originele stoel niet uit hoeft.

Allebij happy.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 12:14
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dat doet u meer, heel selectief lezen en afkraken. U wilt iets gedaan hebben bij de leasemaatschappij, dan gaat dan op basis van coulance, niet op basis van recht. Waarom denkt u dat de leasemaatschappij moet meewerken aan uw wensen?
U wilt omruilen naar een duurdere auto. Dan de vraag of u dat wel kan betalen en wat moet Leaseplan doen met de Karl? Per saldo kost het Leaseplan dus geld. En aangezien U verantwoordelijk bent zullen alle kosten op U verhaald gaan worden. En dat wilt u ook niet. Dus....pech.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 12:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

En jij kunt niet stoppen met mij de schuld in de schoenen te schuiven.

Je hebt werkelijk geen benul van wie ik ben, wat ik wel of niet kan financieel en wat ik allemaal heb gedaan alvorens überhaupt tot het leasen van een auto over te gaan Mister Know it All.

Wat ik elke dag moet doorstaan als ik in mijn auto naar mijn werk moet. Zeven uren lang pijn in mijn rug en dan weer in de auto naar huis alwaar ik de rest van de avond van de gevolgen van mijn autorit mag “genieten “.

Ik heb je al eerder gevraagd om je domme opmerkingen voor je te houden en ik vraag het je nu weer.

Zegt het spreekwoord “ niet geschoten is altijd mis” je misschien iets? Denk het niet, net zoals ik denk dat je nog nooit een auto geleased hebt. Ik probeer een oplossing te vinden waar we beiden gelukkig kunnen zijn. Dat jij denkt dat ik ergens recht op heb , die uitspraak laat ík geheel voor jouw rekening. Waar claim ik ergens “recht” op te hebben? Ik sta in mijn volste recht om het ergens niet mee eens te zijn, dat mag je namelijk als consument, het ergens niet mee eens zijn. Als één leasemaatschappij niet wil dat na een jaar lease het contract mag worden ontbonden moeten ze bij het Keurmerk Private Lease weggaan. Dat staat nl. in hun voorwaarden. Wat je niet wilt moet je dan ook niet mogelijk maken. En wat ze met mijn Opel Karl moeten doen? Lekker aan iemand geven die wel met de stoel leven kan. Wat dat kan namelijk ook een occasion leasen, of voor mijn part verkopen ze hem. Ik wens niet gauw mensen iets toe, maar in jouw geval maak ik daar graag een uitzondering op. Ik wens jou mijn rugklachten toe, graag zelfs. Je mag ze zo van mij hebben.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 16:23
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Geen probleem, wilt u mijn klachten dan ook hebben? Eerlijk ruilen dan he. Geen idee wat dat voor verschil maakt, uw klachten staan los van het leasecontract. Het maakt mij niet uit wie of wat u bent, u schiet met losse flodders. Natuurlijk mag u het er niet mee eens zijn, maar als u niet 3 jaar lang aan een auto wilde vastzitten had u niet moeten tekenen. Simpeler is het niet. Leaseplan wil best meewerken, maar niet op hun kosten. En u wilt ook meewerken, maar ook zonder kosten. En dat gaat niet samen. En als u een contract wilde hebben die na 1 jaar al op te zeggen was, dan had u een shortlease overeenkomst moeten sluiten. Echter is die wel een stuk duurder. De laagste prijs met de hoogste service gaat simpelweg niet samen.
Uw woorden zijn dat u geen andere auto kon leasen vanwege de prijs. Ook niet dat u een lening wilde afsluiten en dat u geen geld hebt liggen om het verschil tussen inruil en de werkelijke waarde te betalen. Dus ja, een logische gedachte is het dan dat er geen geld is.
Het is ook niet de taak van Leaseplan om iets met de Karl te doen. U wilt er vanaf, dan is het aan u om iemand te vinden die het leasecontract kan overnemen of de auto wil kopen voor de gevraagde €11.000,-.

Wat u niet gedaan hebt voor dat u ging tekenen was in een Karl zitten en proef te rijden. En dat is u aan te rekenen en niemand anders. En zoals hieronder al aangegeven stonden er genoeg demo auto's bij de verschillende dealers. Wellicht even een stukje rijden, maar als je weet dat zitcomfort belangrijk is, dan is een stukje rijden altijd minder erg dan 3 jaar lang in een verkeerde auto rijden.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 17:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga dat laatste echt niet meer aan jouw uitleggen, je weet waarom dat niet kon en je doet het er maar mee.
Dat er honderden Karls bij de dealer stonden doet er niet ter zake de Opeldealer in mijn stad had er geen een meer staan.
Geen demo, geen occasion, helemaal niks.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 18:05
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, ik snap werkelijk niet waarom iemand met rugklachten niet eerst in een auto gaat zitten voordat die geleased gaat worden. En ik snap al helemaal niet dat zo iemand niet de moeite wil nemen om iets verder te rijden daarvoor. Het is geen pakje boter, het gaat niet om weinig geld en het gaat om je gezondheid.

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 12:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat jij dat niet wilt snappen is jouw probleem niet het mijne.
Dat jij iemand met rugklachten het halve land door wilt jagen is op zich al een gotspe.
Gaat ook een beetje lastig als je geen auto hebt overigens.
Met het OV ga ik niet, en ik ga hier niet uitleggen waarom.
Dat is mijn keuze en ik ben niemand daarover uitleg verschuldigd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 28, 2020 om 20:25
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte The Friar,

De Opel Karl is een goede auto.

Ik raad u aan om de bestuurdersstoel professioneel te laten vervangen door een speciale stoel op maat.

Na het lease contract kunt u de speciale stoel weer meenemen naar uw volgende auto en laat u de originele stoel terug plaatsen.

Neem bijvoorbeeld contact op met Scheel Auto fauteuils Almere.

Een goedkopere manier is om een gebruikte stoel te kopen.

Kijk hiervoor op bijvoorbeeld Marktplaats of misschien kan de firma Scheel u hieraan helpen.

Bewaar de oude autostoel goed.

The Friar
door The Friar Dec 28, 2020 om 23:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruikte stoel is geen optie want niet op mijn rug afgesteld. De kostprijs van een maatstoel komt bij mijn leasebedrag op waardoor deze onbetaalbaar wordt.
Ik ben bekend met de kostprijs van dergelijke stoelen en die zijn niet mals.

ne
door neodutchio Dec 28, 2020 om 23:41
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Sorry hoor, maar een stoel in een andere auto is ook niet op uw rug afgesteld. En als u aan uw max zit met het leasen van deze auto, dan moet u zich goed achter de oren gaan krabben of het wel zo'n slimme zet geweest is.
U bent diegene die blind een auto besteld hebt, u bent diegene die iedereen voor rotte vis uitmaakt en u bent diegene die elke hulp en tips in de wind slaat. Op die manier krijg je echt iets voor elkaar, not. Geen wonder dat u van Leaseplan ook geen medewerking krijgt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 28, 2020 om 23:42
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@The Friar,

Bent u al lang rugpatient?

Ik vraag u dit omdat ik het vreemd vind waarom u niet voor een meer comfortabele auto heeft gekozen.

Wat was uw vorige auto voor een model/type?

De basismodellen van kleine auto's hebben vaak mindere stoelen.

Als u googlet vindt u vast een betere gebruikte stoel voor een paar tientjes.

Er zijn specialisten die de gebruikte stoel op de originele rails kunnen plaatsen.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 07:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Sind een jaar of twee ben ik rugpatient.
Tot het moment van lease heb ik steeds een Peugeot 208 gereden op huurbasis.
Nóóit een centje pijn geleden,  hoeveel kilometers ik er ook mee maakte.
Dat de stoel van de Karl mij zoveel pijn en ellende zou bezorgen had ik ook niet verwacht eerlijk gezegd.
Anders had ik ook wel naar wat anders gekeken.
Een stoel in een auto moet gewoon goed zijn, of het nu een basismodel is of niet.
Mijn broer rijdt in het basismodel I10 van hyundai alwaar ik ook even in heb mogen rijden.
Ik heb nog nooit in zo een lekkere stoel gezeten.
0,0 rugklachten en het was alsof ik weer in de Peugeot 208 zat.

Het kan dus wel. En begrijp me niet verkeerd, voor een ander kan de stoel best goed zijn. Alleen niet voor mij en dat wordt mij door anderen hier op dit platform nogal kwalijk genomen. Noemen mij een zeurder of een smoezenverzinner. Ik gun deze personen maar wat graag de pijn die ik moet lijden sinds ik de Karl heb. Of de pijn die ik door mijn rug sowieso al moet lijden. Benieuwd of ik dan nog een zeur of smoezenverzinner ben in hun ogen.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 10:22
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Friar, wat u verweten wordt is dat u vooraf niet in de auto gezeten hebt. U weet zelf ook dat de ene stoel niet de andere is. Blind dan gaan leasen is het domste wat je kan gaan doen. Zakelijk hebben wij een vloot van zo'n 500 auto's en ja, wij hebben ook medewerkers met rugproblemen. Het voordeel van zakelijk is dat er een potje vanuit de overheid beschikbaar is en dat er regelmatig stoelen op maat worden aangemeten voor die personen. En zodra er een nieuwe auto komt wordt er eerst een passessie gehouden. Als je weet dat je problemen met je rug hebt, dan moet je dus niet een auto leasen zonder onderzoek.
Ik kan (tijdelijk) niet schakelen na een bedrijfsongevalletje. Bij elke nieuwe auto die ik lease moet ik dus aangeven dat ik een automaat moet hebben. Als ik blind de eerste auto aanvink en niet oplet, dan moet ik dus niet vreemd gaan opkijken als ik een schakelbak geleverd ga krijgen.

Wellicht dat dus als tip, kijk of er via uw zorgverzekering iets te regelen is vanwege een aanpassing bij aangetoonde rugproblemen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 29, 2020 om 12:05
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@TheFriar,

U schetst het grootste nadeel van een auto leasen.

Het meest voordelige voor u is : doorrijden met een kussentje met eventueel pijnstillers.

Na afloop van uw leasecontract raad ik u aan om te kijken naar een gebruikte Citroën C5 met luchtvering.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 12:16
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Amsterdammer, als TS nog maar net een Karl kan leasen en geen geld heeft voor het prijsverschil tussen inruil en de werkelijke waarde, waar moet het geld vandaan komen om een auto te kopen? En dan ook nog een auto die redelijk duur is in onderhoud, verzekering en wegenbelasting.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 29, 2020 om 12:23
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

TS zal er wat voor over moeten hebben met zijn rugklachten.

Hij/Zij heeft immers ook een Peugeot 208 kunnen huren.

Er zijn handelaren, waar je een auto op krediet kunt kopen.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 13:12
5152 Antwoorden / 12 Vragen

TS geeft zelf al aan geen krediet te willen nemen. En ja, als je beperkingen hebt moet je naar oplossingen zoeken, maar dat is nu net iets dat TS niet wil. Althans, niet op zijn kosten. Maar helaas werkt dat niet zo in Nederland. Ook ik zou die duurdere automaat graag vergoed willen hebben, ook ik krijg niet 100% vergoed van de aanpassing van mijn schoenen, ook ik heb mijn krukken zelf moeten kopen, mijn fiets heb ik moeten inruilen voor een elektrische. En de fysio, elk jaar in januari mijn eigen risico alweer op, alles op mijn kosten. Ga ik naar iedereen slaan? Ik rij heel Europa door met auto en caravan (na een tijdje sparen een asociaal groot model, maar wel met ruim bed en zitplaats), ik wandel weer, afgelopen jaar zelfs weer pretparken bezocht. Want dat kan allemaal. Maar o wat ben ik zielig dat ik niet meer in een schakelauto kan rijden, not.

De fout die TS gemaakt heeft is dat hij weet dat hij rugklachten heeft en niet gekeken heeft of de Karl een belemmering zou zijn. Hij heeft blind de goedkoopste auto geleased, want meer geld was er niet. En dat dat nu verkeerd uitpakt is echt zijn eigen verantwoordelijkheid.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 29, 2020 om 13:28
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Neodutchio,

Ik geef u 100% gelijk.

Helaas is niet iedereen even slim.

Soms wordt je verleid door leasebedrijven met een maandelijks "laag"  bedrag, maar aan het einde van het leasecontract ben je toch duurder uit dan een 2e handse auto.....

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt moeilijk proefrijden in een auto die de dealer niet meer heeft staan.

Hoe moet ik dan kijken of de Opel Karl de beste keuze is of niet?
De ronkende teksten uit de brochures neem ik sowieso met het nodige zout.
Van autostoelen mag je verwachten dat het goede zijn met goede zijdelingse steun en een prettig zitcomfort.

En dan mag het geen bal uitmaken of het een basismodel is of een topklasse model.

Een auto staat of valt met goede stoelen en een rugpatient zal beslist geen auto kopen danwel leasen als hij last van de stoelen krijgt.

Maar of een stoel lekker zit moet je ervaren door er in te gaan zitten, maar dan moet de betreffende auto wel bij de dealer staan.

En dat wordt lastig als de dealer geen nieuwe Opel Karl modellen meer krijgt omdat de Karl uit productie is genomen.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 16:11
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe dom ben je dan als je niet wilt proefzitten en je blind gaat leasen? Maar dat smoesje van niet kunnen proefrijden moet u eens mee stoppen, daar trapt niemand meer in. U wilde perse een nieuwe auto hebben als testauto. Dat ging sowieso al niet gebeuren. Opel Nederland gaat echt niet voor elke proefrit een nieuwe auto naar een dealer brengen om te laten testen. De dealer heeft gewoon demo auto's staan.
Er staan nu Karl's te koop die na september 2019 nog op kenteken gezet zijn. En zelfs nu nog staan Karl's te koop met slechts een paar kilometer op de teller: Steenwijk 9km, nieuw dus;
Winschoten 21km, nieuw dus;
Aduard 540km, demo auto, nog nooit particulier in handen geweest;
Doorn 1258km, 3 december 2019 in de verkoop gegaan, daarvoor een demo auto van Opel;
Steenwijk 1558km, een auto van 2 jaar oud die enkel bij dealers als demo auto of leenwagen gebruikt is;
Zwolle 1780km, ex demo auto die nog nooit particilier gereden is;
Doorn 1911km, op 18-06-2020 als ex demo auto verkocht;
Harderwijk 2073km, tot nu toe als demo auto of leenauto gebruikt.
Maasdam (op dit moment) 3647km, tot 31-12-2019 bij een dealer gestaan;

En daar hoef ik niet eens voor te zoeken om deze al te vinden. Als u een goede zithouding en goede stoelen zo belangrijk had gevonden, dan waren er mogelijkheden zat geweest om proef te zitten en proef te rijden. En kom niet met het smoesje aanzetten dat bovenstaande auto's niet in uw regio staan, dat is de plek waar ze nu te koop stonden. En ondertussen zijn er ook al zat verkocht.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 17:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

En jij moet eens een keer ophouden met mijn verhaal afdoen als zijnde "een smoesje".
Was je erbij toen ik een proefrit wilde maken?????
Bij mijn weten was ik helemaal alleen en had ik niemand meegenomen en jou al helemaal niet.
Dus kom mij de les niet lezen over wat er wel of niet bij mijn dealer stond.
Al staan er nu duizend Opel Karls te koop, daar heb ik helemaal niets aan, er was toendertijd geen auto beschikbaar voor een proefrit.
Dat jij het halve land af wil rijden voor een proefrit moet jij weten, ik doe dat niet.
Ik heb met de lokale dealer van doen en niet met Opeldealer Jeukstra uit Schubbekutterveen of welke andere Opeldealer dan ook

Ik weet dat je me niet geloven wilt, maar dan kun je datgene doen wat mijn wijze oma vroeger altijd zei, nl. mij ongelovig in de kont kruipen.

Ajuus, ik ben klaar met jou.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 18:00
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, nu was het ineens alleen uw dealer waar u was? Toch vreemd dat ik net aantoonbaar heb gemaakt dat er vele Karl's door heel Nederland stonden. Tja, dat er nu net in uw stad of dorp niets stond (zoals ik zei, heel voorspelbaar) wil niet zeggen dat er nergens iets stond.
Want u hebt met de lokale dealer te maken? Omdat? U wilt toch weten of de auto passend is voor u? Wiens taak is het dan om daar achter te komen? U hebt bij die lokale dealer niets gekocht, waarom alleen dan daar kijken? Stel je voor, gaat mijn voordeur kapot, rij ik naar de dichtsbijzijnde kluswinkel, hebben ze geen voordeur staan. Twee dorpen verderop wel, maar daar ga je toch niet heen?

U graaft uzelf alleen maar verder in. U wilde geen onderzoek doen naar de auto, u wilde alleen maar de laagste leaseprijs hebben. En dat dat verkeerd heeft uitgepakt is dus gewoon zuur voor u, maar ook een logisch gevolg van uw handelen. En nu blijft u zoeken naar alle smoesjes en uitvluchten. Straks gaat u nog klagen dat er niet eens een Opel dealer zit in het dorp waar u woont en daardoor geen proefrit kon doen. Maakt dat verschil voor het leasecontract? Nee, natuurlijk niet. Was het slimmer geweest voor u om juist wel naar een dealer te gaan waar een demo auto stond? Ja, dat blijkt. Een koper heeft een onderzoeksplicht en daar hebt u zich overduidelijk niet aan gehouden.

Op dit moment ben ik op zoek naar een leuke tweede auto. Ik had al eerder een bepaald type op het oog. De plaatselijke merkdealer had deze niet staan (daar kom ik ook voor het onderhoud van mijn lease auto) en toevallig bij een andere garage stond deze wel. Met de proefrit bleek dat de auto er wel leuk uitzag, maar vreselijk reed. Met uw keuze had ik dus blind die auto moeten bestellen bij de plaatstelijke dealer en er thuis pas achterkomen dat de auto toch niet zo leuk is als ik mij had voorgesteld. Gelukkig kom ik daar voor de koop al achter en ben nu aan het kijken voor een ander model van een ander merk. Eerst door onderzoek te doen op internet, vooral via carfax wat de voorkomende zaken zijn van een bepaald type auto. Daar is nu dan een ander merk en model uitgekomen waarna ik rustig aan het rondkijken ben. En heeft de plaatselijke dealer die niet staan, maar een verkoper hier 25km vandaan, dan zou ik gek zijn om daar niet heen te rijden om die te bekijken.

Redacteur
door Redacteur Dec 30, 2020 om 09:49
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Beste forumleden, en dit geldt met name voor Neodutchio en The Friar,

Graag opletten op jullie toon. Houd het netjes. Als je niet passend weet te reageren, reageer dan niet.

Groet,
Danny

rj
door rjw - Dec 29, 2020 om 00:09
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Het is logisch dat Leaseplan een hogere prijs hanteert dan een dealer. In hun prijs zit ook compensatie voor misgelopen inkomsten omdat het contract voortijdig wordt gestopt.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 07:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Misgelopen inkomsten?
Ik moet zelfs een boete betalen omdat ik het contract eerder wil stoppen!
Als Leasemaatschappijen niet willen dat contracten eerder worden stopgezet, dan moet men die mogelijkheid niet aanbieden.

rj
door rjw Dec 29, 2020 om 11:51
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als je het niet eens bent met de voorwaarden had je het contract niet moeten tekenen. Leasemaatschappijen vinden het prima dat contracten worden opgebroken, maar wel onder de voorwaarden die zijn overeengekomen in het contract. Dat die voorwaarden jou nu niet uitkomen is iets wat je had moeten bedenken voordat je tekende.

justmeagain
door justmeagain - Dec 29, 2020 om 01:38
623 Antwoorden / 8 Vragen

Op vakantie met een Karl is zelfs met een goede stoel een kwelling.
U reageert op @hmk met "ik wil geen krediet" om het verschil van 2500 euro bij te leggen.
Maar u heeft al een krediet want deze lease is niets minder.

[edit - houd het hier beleefd en inhoudelijk s.v.p. - redactie]

U vraagt om hun IBAN terwijl u ze iedere maand betaald. Hoezo moeten zij dat naar u sturen, kijk gewoon op uw rekening.

sw
door swat1500 - Dec 29, 2020 om 10:11
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Er zit een verschil tussen verkoopwaarde en inruilwaarde.
Leaseplan leased de auto aan u en verwacht de auto na de lease voor een bepaald bedrag te kunnen verkopen. Leaseplan is geen filantropische instelling en wil dus aan uw lease verdienen.
De (maximale) inruilwaarde van uw auto is kennelijk 8500 euro en de verkoopwaarde van deze auto lijkt dus rond de 11000 euro te liggen.
Als Leaseplan de auto laat overnemen
tegen inruilwaarde maken zij verlies op uw contract terwijl u de degene bent die het contract opzegt.
Nu de aanwezigheid van een voor u persoonlijk onprettige stoel geen ontbindende voorwaarde in het leasecontract is heeft u weinig keuze.
U kunt naar de rechter stappen maar dat u gaat u waarschijnlijk alleen maar meer geld kosten.
Het hele gebeuren gaat u dus zowiezo extra geld kosten want uiteindelijk moet u toch weer geld investeren in een andere auto. U zult dus moeten zoeken naar de optie die u het minste geld gaat kosten.

Overigens zijn er speciale autostoel kussen op de markt die je gewoon kan vast maken aan de stoel zodat deze niet weg kan glijden. Soms zelfs met een massage optie. Waarschijnlijk goedkoper dan de huidige opties.

Het was overigens maar de vraag of een proefrit al gelijk de huidige rug problemen had kunnen aankondigen.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 17:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben bekend met de door u genoemde stoelkussens want mijn vader heeft er ooit eens eentje gehad.
Ze bieden mij echter weinig tot geen soelaas.

pe
door peentjes - Dec 29, 2020 om 10:30
421 Antwoorden / 0 Vragen

Informeer eens bij een meubelstoffeerder in uw woonplaats. Die kan op maat vulstukken maken zodat u weer lekker zit. Jaren geleden heb ik voor bijna nop zo'n vulstuk gekocht voor mijn jaguarstoel.

1paul
door 1paul - Dec 29, 2020 om 15:08
3147 Antwoorden / 0 Vragen

koop zelf een stoel en haal deze na afloop kontrakt er weer uit....

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 15:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is ten eerste een behoorlijk prijzige aangelegenheid en ten tweede mag dat niet zomaar.

De auto is gedurende de looptijd van het contract eigendom van de leasemaatschappij.

En daar mag ik niet op eigen houtje en eigen kosten een andere stoel in laten zetten.

Dat kan me zelfs na contract beëindiging een fikse boete opleveren omdat ik verzuimd heb de leasemaatschappij er van in kennis te stellen.

Door het toevoegen van inbouw accessoires zoals een trekhaak of in mijn geval een andere stoel stijgt de auto in waarde, je brengt er immers verbeteringen in aan of voegt opties toe.

Dat heeft ook gevolgen voor het leasebedrag dat je per maand aftikt.

Dat gaat omhoog omdat de kosten van de opties dan wel verbeteringen aan het totale leasebedrag van de auto wordt toegevoegd.

Dat is helaas de gang van zaken bij leaseplan, en misschien ook wel bij andere leasemaatschappijen.

Geen optie dus, hoe goedbedoeld ook.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 15:44
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Stop gewoon met die kul argumenten. Ook al spuit u de auto goud, dan nog gaat de leaseprijs niet omhoog. Dat u het geld kwijt bent na inlevering in alleen in het voordeel van de leasemaatschappij. De auto zal alleen duurder worden als u extra zaken gaat meeleasen. U betaald een bedrag per maand afhankelijk van de cataloguswaarde. Dat wordt vooraf berekend. Als u naderhand andere velgen er onder zet omdat dat leuker uitziet, dan doet dat niets in de leaseprijs. Als u, in overleg, een trekhaak laat monteren blijft ook de leaseprijs gelijk. Na afloop hebt u de kans om of de trekhaak op eigen kosten te verwijderen, of om kosteloos te laten zitten.

Ik lease zakelijk. Vooraf krijg ik een keuze voor een trekhaak. Lease ik die mee, dan kost dat €8,- per maand. Mijn huidige leaseduur is 4,5 jaar, dus 54 maanden en dan kost die trekhaak mij €432,-. Ik kan ook een beun vragen om voor €350,- op eigen kosten achteraf een trekhaak te laten monteren. Dan gaat de leaseprijs echt niet met €8,- omhoog. Immers was die optie niet genomen en is dus ook niet opgenomen in het leasebedrag. Ik betaal dan die €350,- cash en ben na die 4,5 jaar die trekhaak kwijt. Dat is in het voordeel van de leasemaatschappij aangezien de auto meer waard is. Voordeel voor mij is dat ik €82,- bespaard heb.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 16:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb net telefonisch contact met leaseplan gehad.
Door de speciale stoel gaat weldegelijk mijn leasebedrag omhoog.
Waarom? Omdat ik geen € 2000,- + in mijn kontzak heb, want dan had ik het verschil tussen leaseplan en dealer ook wel bij kunnen leggen.
Dus moet het meegeleased worden en gaat het leasebedrag omhoog.

Dat zeg ik namelijk de hele tijd al en niet voor niks. Andere stoelen staan namelijk niet in de optielijst voor de Karl en het is maatwerk. Als jij stopt met lulkoek te verkopen stop ik met mijn "kulargumenten". Want je begint mij knap op de zenuwen te werken met je onzin. Ik ben degene die met leaseplan van doen heeft en niet jij. Jij hebt helemaal geen flauw benul wat Leaseplan mij verteld heeft, doe dus niet alsof je dat wel weet.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 16:54
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ach, uw verhaal krijgt een wending. Is er niet al eerder aangegeven dat een leasebedrag omhoog gaat bij het meeleasen van onderdelen en gelijk blijft bij het zelf betalen? En nee, u hebt nog nergens gezegd dat u niet wilt of kunt betalen voor een stoel, u droeftoetert alleen maar dat u geen andere stoel mag monteren en dat voor elke scheet toestemming nodig is en dat de leaseprijs altijd omhoog gaat.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 17:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Lul maar lekker verder vriend.
Ik weet wat er tegen mij gezegd is en jij doet er maar een slag naar.

Je hebt werkelijk geen flauw benul, maar dan ook helemaal geen flauw benul.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 17:42
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En zo lang u dus ook niet duidelijk genoeg bent krijgt u enkel en alleen maar reacties waar u niets mee kan. Tenminste, dat roept u. Niemand zegt hier ook wat Leaseplan tegen u gezegd zou hebben, er wordt wel gezegd wat er in de voorwaarden staat. En daar staat echt niet in dat u op eigen kosten een trekhaak mag monteren en de leaseprijs daarmee omhoog gaat. Dus als u niet zegt niet kapitaal krachtig te zijn en een stoel moet leasen, dan moet u ook niet zeggen dat een dergelijke stoel niet mag of dat altijd het leasebedrag hoger wordt.

Maar 1 wijze les voor u, spaar de volgende keer voor een aankoop en doe gedegen onderzoek. Dat scheelt een hoop gedoe voor u.

1paul
door 1paul Dec 30, 2020 om 07:31
3147 Antwoorden / 0 Vragen

als ik u was zou ik toch gaan zoeken naar een mogelijkheid om zelf een stoel te laten plaatsen die voor u wel oke is, desnoods via de sloop, dat kan u heel wat centjes schelen trouwens en zomaar ineens wel binnen uw mogelijkheden liggen....

niet geschoten is zeker mis weet u!!!!

brainless
door brainless Jan 2, 2021 om 19:14
324 Antwoorden / 0 Vragen

De auto is gedurende de looptijd van het contract eigendom van de leasemaatschappij.

En daar mag ik niet op eigen houtje en eigen kosten een andere stoel in laten zetten.

Tuurlijk wel, als je hem maar weer in originele staat terugbrengt bij inleveren.
Je kan evt een stoel van de Peugeot 208 er laten inzetten (daar kon u wel fijn in zitten).

panter22
door panter22 - Dec 29, 2020 om 16:41
6599 Antwoorden / Vragen

Na een heel verhaal over rugklachten en een autostoel die je niet bevalt, is het duidelijk.
Je hebt een verkeerde keus gemaakt en het probleem kun je oplossen door het benodigde geld bij elkaar te krijgen.
Daar kun je je beter op richten, bezuinigen, sparen of misschien bij familie of vrienden lenen.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 16:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat lijkt de enigste optie te blijven als alle andere zijn uitonderhandeld.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 30, 2020 om 13:23
2055 Antwoorden / Vragen

Ah, is dat het probleem. @friar u denkt hier te onderhandelen? Dat gaat niet, men is hier zo ongeveer eensluidend van mening dat u dit probleem letterlijk over uzelf hebt afgeroepen en uitermate komisch overkomt zoals u uw verantwoordelijkheid loopt te ontduiken en tegen allen en iedereen aan loopt te schoppen die niets anders doen dan hun mening geven. Ik hoef toch niet óók nog uit te leggen dat u daar inderdaad om vraagt als u uw probleem op een publiek forum post?

Topantwoord

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 29, 2020 om 18:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom  geen Peugeot  208 geleast?

Als een nieuwe te duur is,  een  jonge gebruikte lease  contract  tekenen kan ook vaak...
Als die stoelen nog dezelfde zijn..  of  is jou rug in tussentijd slechter geworden en geeft deze 208 dezelfde problemen?
Een  208 dagje mee en je weet of dat een oplossing is....

De  208 gebruikt lease is  vaak via verkopende garage prima te regelen.
Maar hoe kom je van deze Karl af,  Duitse naam maar made in ....    ik hoef  dat niet te horen.
Ben niet toe aan deze   D.....  woef!

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 21:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook zeker van plan om de nieuwe 208 eens aan de tand te voelen zodra het ons weer wordt toegestaan.
De eerste indruk was in ieder geval een goede, heb er al wel in gezeten al heb ik er toen niet mee kunnen rijden.
De stoelen gaven mij op het eerste gevoel geen last.
Dat de naam Opel Karl het enigste Duitse aan de auto is is mij bekend.
Hij wordt niet in de Heimat gebouwd in ieder geval.

me
door mein33 - Dec 29, 2020 om 18:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Toch knap dat deze topicstarter die zegt  'ik ben ten einde raad' werkelijk zo goed als alle sugesties welke worden gedaan om zijn probleem op te lossen, direct en resoluut onderuitschoffelt en zich permanent verschuilt achter ' het mag niet van het verhuurbedrijf'.

Wat is er hier werkelijk aan de hand, als er al iets aan de hand is ?? ;-))

Beter een eigen Yongtimer dan een duurbetaalde huurling waar je niets mee mag en waarbij, met een beetje pech, elk krasje en/of deukje nog aan je wordt doorberekend als je het voertuig weer inlevert bij de eigenaar.

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 18:52
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat er werkelijk aan de hand is is dat TS een auto leased en onder dat contract uit wil. En daar moeten alle smoezen voor gevonden worden, ook die niet relevant zijn.

The Friar
door The Friar Dec 29, 2020 om 21:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bemoei jij je alsjeblieft even met je eigen kippen ja.
Rammel wel met de strontemmer als ik jou nodig heb.

Wat jij als smoes bestempeld is gewoon de waarheid, alleen niet de waarheid die je horen wilt.
Je beschuldigt mij van leugens, maakt me zwart tegenover anderen.
Je denkt precies te weten wat de leasemaatschappij allemaal met mij besproken heeft maar weet geen ene fuck.
Blijft maar doorzagen dat ik een proefrit heb moeten maken, ook al leg ik honderd keer uit waarom dat niet kon.
Dat is vervolgens in jouw ogen ook weer een leugen, je was er niet eens bij man dus hebt werkelijk geen benul waar over je praat. Lult over Opel Karls die nu overal te vinden zijn, de overbekende mosterd na de maaltijd waar ik nu niks meer aan heb. Werkt me ongelofelijk op de zenuwen met je gezever

ne
door neodutchio Dec 29, 2020 om 22:52
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ik zeg nergens dat u liegt, wel dat u smoesjes verzint. U probeert onder het leasecontract uit te komen vanwege uw rugklachten. Tot zover is het helder en duidelijk. Echter had u dat probleem kunnen voorkomen door te doen wat u moest doen.
Het maakt mij totaal niet uit wat u besproken hebt met de leasemaatschappij. Ik weet wel dat u een overeenkomst hebt van 3 jaar en dat u die moet uitzingen, dat u een andere leaserijder kan zoeken of dat u de auto kan kopen/verkopen voor €11.000,-. Al het andere is bijzaak.

En als u iets minder selectief zou lezen had u gelezen dat er Karl's ook na september 2019 op kenteken gezet zijn en dat er Karl's langere tijd gewoon bij de dealers stonden. Zelfs nu staan ze er nog die begin vorig jaar zijn afgeleverd. Er waren dus kansen zat geweest om proef te rijden en te weten dat de auto geen optie voor u was.
U hebt uzelf in deze positie gebracht en verwacht dat anderen u eruit gaan trekken. En dat gaat niet lukken. Daar kunt u heel boos om worden, maar u kunt beter boos op uzelf worden.

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 08:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga met jouw niet meer in discussie.
Ik heb de situatie uitgelegd en daar moet je het maar mee doen, take it or leave it.
Dat er overal Opel Karl modellen te vinden zijn doet niet ter zake.
Ik heb je de situatie geschetst bij de Opel dealer bij mij in de buurt en daar moet je het maar mee doen.
Ik ga niet het halve land door om een proefrit te kunnen maken.. Nu nog een proefrit maken is mosterd na de maaltijd en zal aan de situatie niets veranderen, er zullen echt geen andere stoelen in zitten dan diegene die ik nu heb.

En ik zou je ook even willen adviseren om de algemene voorwaarden van Leaseplan even door te nemen, den dan vooral de tekst die onder sectie 4.2 staat.

Zeer verhelderend kan ik je verzekeren. En gewoon op het internet te vinden.

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 09:29
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee of dit uw eerste lease auto is, maar ik lease al 11 jaar zakelijk. En niet alleen ik, wij hebben een vloot van 500 auto's. U doet alsof een leasemaatschappij een boeman is overal nee op zegt, terwijl het enige dat zij willen is op de hoogte zijn van bepaalde zaken.
Dus een collega die andere velgen onder de auto doet krijgt gewoon toestemming. Mits het dezelfde bandenmaat is. En na afloop van het leasecontract moeten of de originele velgen er weer onder, of met deze velgen maar dan volgt er geen financiele compensatie.
Ik laat bijvoorbeeld mijn ramen tinten. Ik hoef het alleen maar door te geven en krijg de optie om bij inlevering dit na te laten kijken. Zit het er netjes op mag het blijven zitten (ik laat het professioneel doen), maar is het houtjes touwtjeswerk, dan moet het er weer af.
Bij mijn vorige auto hoefde ik alleen maar even te bellen vanwege een trekhaak. Geen probleem, als die maar of schadevrij eraf gaat bij inlevering, of hij blijft er onder zitten en ben je het geld kwijt.

U hebt rugproblemen, dat u de auto bent gaan leasen zonder zich aan uw onderzoeksplicht te houden weet u, dat was dom, maar dan moet er een oplossing komen. Afkopen kan u niet, een andere leaserijder vinden lukt ook niet en om te verkopen is het gat te groot.
Als u aangeeft bij de leasemaatschappij dat u problemen ervaart met de stoelen en u hebt een stoel die zonder aanpassingen gewoon in de Karl kan, dan krijgt u daar gewoon toestemming voor. Mits de oude stoel weer terug gezet gaat worden bij inlevering. Maar alle kosten die daarmee komen zijn voor uw rekening.

Dus wees heel blij met de hulp van Geboren Amsterdammer, ga op zoek naar een tweedehandse stoel. En ja, dat wil zeggen dat u door Nederland moet gaan rijden om die stoel eerst te proberen. Voor sommige zaken moet je simpelweg investeren. En dat investeren is dus ook in tijd investeren.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 29, 2020 om 22:16
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte TheFriar,

Soms ligt het niet aan de stoel maar aan de zitpositie in de auto.

Mijn 1ste auto was een luxere Volkswagen Vento GL met een in hoogte verstelbare stoel, die tevens kantelbaar was : hierdoor kon ik de ideale zitpositie instellen :voor mij zo laag mogelijk en een beetje naar achteren kantelend.

Mijn huidige auto had/heeft deze verstelbare stoel niet:pas nu, na 17 jaren is mijn stoel zodaning ingezakt, dat ik nu pas lekker laag zit......

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 29, 2020 om 23:43
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte TheFriar,

Ik heb deze mooie gebruikte leren stoel voor uw Opel Karl gevonden op "De onderdelenlijn".

Hij kost slechts 100 euro.

Ik lees trouwens, dat de Opel Karl ook leverbaar is met een hoogte verstelbare stoel.

Informeer even bij uw Opel dealer hoe duur zo'n losse stoel kost.

Het lijkt me sterk, dat u zo'n originele stoel niet mag plaatsen in uw lease auto.

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 09:13
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Even in mijn glazen bol kijken.....
*TS mag geen andere stoel plaatsten van de leasemaatschappij;
*Dit is leer en de andere stoelen zijn van stof;
*Nu moet TS die oude stoel gaan opslaan en daar heeft hij geen ruimte voor;
*TS moet die stoel ophalen en dat is nu net veel te ver weg;
*De stoel is niet zo duur, maar het monteren maakt het veel duurder.

Tja, met welke smoes gaat TS komen....

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 11:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

En met welk lulkoekverhaal ga jij iedere keer komen om mij zwart te maken?
He meneertje de betweter.
Mister know it al

Jij weet helemaal niets van mij.
Doe dus niet alsof je mij, of mijn situatie kent.
You dont know fuck.

Jouw domme opmerkingen zeggen meer over jou dan over mij. Jij bent net zo min tevreden over de antwoorden die ik jouw geef als dat ik tevreden ben over de antwoorden die ik van sommigen krijg. Iets met een pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet. Er is er maar eentje die het allemaal weet en dat is meneertje Neodutchio, die er overigens in slaagt om met zijn slappe gelul dit topic aardig te vervuilen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 30, 2020 om 12:37
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@TheFriar,

U heeft met uw Opel Karl "goud" in handen.

Het is een lichte(dus weinig wegenbelasting), zuinige en relatief ruime auto.

Ook de motor is goed en heeft een onderhoudsvrije distributie ketting.

Waarschijnlijk is de Opel Karl de beste auto in zijn klasse.

Ook heeft de Opel Karl een mooie vormgeving als je hem vergelijkt met de wat saaie Volkswagen Up.

De leasebedrijven weten dit en verdienen flink aan de restwaarde als u de auto inlevert.

Als u de zitpositie verbetert, kunt u verder genieten van de auto.

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 13:07
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ed, u mag natuurlijk blijven reageren op mij, maar vergeet Geboren Amsterdammer niet. Is dit een goed idee voor u, of trekt u de smoezendoos weer open?

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 13:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Op die laatste opmerking ga ik niet meer in, dat is jouw mening maar niet de mijne.
Kun je daar niet mee leven? Pech voor je.

Als de zitpositie een probleem was geweest had ik wel sneller aan de bel getrokken.
Je vergeet dat ik er al 15 maande in lijd, en dan merk ik echt wel of er aan de zitpositie wat mankeerd.
Of denkt mijnheer Neodutchio, want die schijnt zo goed te weten hoe ik inekaar zit, dat ik de afgelopen 15 maanden op mijn handen gezeten heb?

Op andere stoelen na heb ik elk stoelkussen dat er ook maar te koop is geprobeert.
Maar dit zal mijheer Neodutchio ook wel weer afdoen als zijnde een smoes.
Want daar is mijnheer Neodutchio een absolute ster in.
Ik moest helaas een jaar wachten alvorens ik een verzoek tot contractontbinding kon indienen, anders had ik dit al veel eerder gedaan.

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 15:05
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ed, het gaat niet om de kussens, het gaat om een ander stoel. Maar in een andere reactie geeft u al aan dat het waarschijnlijk niet meer nodig is. Fingers crossed. Maar aangezien u het niet kan zeggen zal ik het wel doen. Geboren Amsterdammer, bedankt voor de hulp. Mocht ik mijn auto toch niet kunnen omruilen zal ik dit in gedachte houden.

me
door mein33 - Dec 30, 2020 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

mein33
DOOR THE FRIAR 29 DEC. 2020 OM 21:37
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Bemoei jij je alsjeblieft even met je eigen kippen ja.
Rammel wel met de strontemmer als ik jou nodig heb.

The Friar,

De woordkeuze bepaald wie en wat je bent !!

U bent hier niet op facebook waar u maar kunt neerkalken wat u wil.
Bent u het ergens niet mee eens, dan kunt u dit hier op een simpele maar beschaafde manier verwoorden.

Succes met het oplossen van "uw" probleem !  ;-))

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 11:46
1 Antwoorden / 1 Vragen

Neodutchio haalt mij al sinds het plaatsen van het bericht het bloed onder mijn nagels vandaan.
Eerst op het forum van Tros Radar en nu hier.
Hij beschuldigt mij van het vertellen van leugens en het verzinnen van smoezen.
Dat ik geen Opel Karl kon proefrijden omdat de dealer die niet meer had staan wil er bij hem ook niet in.
Hij was er niet eens bij, dus waar heeft ie het over.
Vervolgens wil hij mij het halve land door laten reizen om een Karl te kunnen proefrijden.
Dat ik dat niet wil vind hij vervolgens ook onzin, ging ook lastig zonder vervoer overigens.
Dat de leasemaatschappij schriftelijk op de hoogte gesteld moet worden van veranderingen op of aan de auto is in zijn ogen ook niet waar.
Terwijl het toch duidelijk in de algemene voorwaarden van de leasemaatschappij beschreven staat

Kun je het mij dan kwalijk nemen dat ik met dit heerschap mijn geduld verlies?

ju
door juliomariner Dec 30, 2020 om 11:55
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat nemen we u kwalijk. U kunt er ook voor kiezen Neodutchio te negeren.
Zo onfatsoenlijk worden is in ieder geval geen optie.
De mensen die hier reageren doen dit vrijwillig om anderen te helpen. Als hun antwoord u niet aanstaat is dat uw probleem.
U heeft een fout gemaakt door een voor u niet geschikte auto te leasen, niet Neodutchio of de anderen die hier reageren. Dat de leasemaatschappij hier geen verlies op wil lijden lijkt me ook logisch want het is niet hun fout. Probeer nog eens een gesprek aan te gaan met de leasemaatschappij en val dan niet weer direct in de verwijtende toon, dat heeft al bewezen niet gewerkt.

rj
door rjw Dec 30, 2020 om 12:04
3261 Antwoorden / 5 Vragen

@ed: ik heb de discussie op beide fora gevolgd en als NeoDutchio met zijn correcte bijdragen het bloed onder je nagels vandaan haalt, geeft het aan dat hij een zenuw heeft geraakt waardoor je je realiseert dat hij volkomen gelijk heeft. Misschien hulp zoeken om eens in de spiegel te leren kijken. Er zijn ontzettend veel coaches in Nederland. Daar zit er vast wel 1 bij die jou kan helpen met je probleem.

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 12:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Respect werkt bij mij twee kanten op.

Wie mijn keuzes niet kan respecteren hoeft van mij ook geen respect te verwachten.
En aangezien Neodutchio er blijk van gegeven heeft dat niet te kunnen.

Of reist u ook het halve land door om een proefrit te maken?
Of wordt u ook graag voor leugenaar en smoezenverzinner uitgemaakt omdat ik meneer niet aan het verstand gepeuterd krijg waarom ik geen proefrit heb kunnen maken.

@Juliomariner
Ik ben inmiddels weer in contact met de leasemaatschappij en we hopen samen tot een bevredigende oplossing te komen.

ju
door juliomariner Dec 30, 2020 om 12:52
1327 Antwoorden / 2 Vragen

Dat is mooi. Mag ik u oprecht aanraden te proberen uw toon aan  te passen. Emotie is een slechte raadgever.  Vaak blijken de medewerkers dan echt meer voor u te willen doen en dan musschien zelfs naar een oplossing buiten de box te zoeken. Ze moeten natuurlijk ook volgens van boven opgelegde richtlijnen werken maar die zijn soms ook rekbaar.

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 13:05
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Ed, misschien moet u mijn reacties dan even opnieuw gaan lezen. Ik heb u gezegd (en daarvoor al voorspeld) dat uw dealer natuurlijk geen Karl had staan, maar dat er zat stonden in Nederland. Maar dat het maken van een proefrit wel hoort bij uw onderzoeksplicht. En als dat wil zeggen dat u wat verder moet rijden, dan is dat zo. U hebt er voor gekozen om het niet te doen, dat wil dus zeggen dat u ook zelf verantwoording neemt voor de gevolgen.
Ik heb ook nergens gezegd dat de leasemaatschappij geen toestemming nodig heeft. U bent diegene die enkel zegt dat niets mag. Ik heb u uitgelegd dat aanpassingen echt wel mogen, mits zij daarvan weten. Echter zoekt u steeds uitvluchten in de trand van te duur, kan niet, mag niet, kan de stoel niet opslaan, enz. Kijken naar mogelijkheden zal u meer brengen dan alleen maar uitvluchten zoeken.

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 14:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben inmiddels weer in gesprek met de leasemaatschappij om tot een passende oplossing te komen.
Heb zelfs voorgesteld om de auto evt. met een kleine verhoging van het leasebedrag, om te ruilen voor een
modelletje dat mij minder problemen bezorgd.
In dat opzicht heb ik wat meer financiele armslag, maar helaas geen duizenden euros op de bank om het gat tussen maatschappij en dealer te kunnen overbruggen of zelf een op maat gemaakte stoel aan te schaffen.
Dan had ik dat wel gedaan en mijn relaas hier niet geplaatst.
Voordeel is dat de Karl niet hoeft te worden aangepast en in originele staat weer als occasion ter lease kan worden aangeboden.
En ik heb een auto waar de originele stoel ook kan blijven zitten.
Een uiterst prettig en geanimeerd gesprek gevoerd met een vriendelijke dame die alle begrip had voor mijn situatie.
En die mijn omruilidee ook wel zag zitten toen ik haar de voordelen had uitgelegd
Zij zou het gaan overleggen met de desbetreffende afdeling en weer contact opnemen wanneer ze iets meer zou weten.
Alleen gaat daar even wat tijd overheen i.v.m. de feestdagen.

Ik wacht de uitkomst van dit overleg rustig af.
Ik zou het fijn vinden als men aan mijn voorstel gehoor zou willen geven.
Dat dit dan gebeurt uit coulance spreekt natuurlijk vanzelf.
Maar ontevreden klanten wil geen enkel bedrijf.

De dealer van mijn vader sprak ooit de woorden: Bent u tevreden, zeg het anderen. Bent u niet tevreden, zeg het ons.
Daar sta ik 100% achter.

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 15:03
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wellicht dat u mij niet zal geloven, maar ik hoop ook voor u op een goede uitkomst. Zoals al eerder gezegd is zal een oplossing uit coulance moeten komen. En dat zal alleen gaan met respect naar elkaar toe.

Ik duim voor u. En nu maar hopen dat de toekomstige leaserijder van uw auto hier niet kijkt.

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 15:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Juliomarine

Ik heb aan de leasemaatschappij een voorstel gedaan om de Karl om te ruilen voor een
auto met stoelen waarvan ik wel weet dat die goed zijn.
Voordeel is dat de Karl niet hoeft te worden aangepast en ter occasionlease kan worden aangeboden.
En de nieuwe auto hoeft ook niet te worden "verbouwd".
Dat dat het leasebedrag dan iets hoger uit zal vallen is voor mij niet echt een probleem.

Ik zit niet zodanig krap qua budget dat dat een probleem zou kunen vormen.

Alleen beschik ik niet over duizenden euro's om het gat tussen leasemaatschappij en dealer te kunnen overbruggen of zelf een maatstoel aan te schaffen.

Een uiterst geanimeerd gesprek met de leasemaatschappij gehad hierover, en men zou het met de desbetreffende afdeling gaan overleggen.

Dat gehoor geven aan dit voorstel een act van coulance is, is natuurlijk vanzelfsprekend.

Ik wacht de uitkomsten van het overleg af.

Zal wel na oud en nieuw worden werd mij al verteld.

The Friar
door The Friar Dec 30, 2020 om 15:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geloof je Neodutchio.

Ik geef toe dat ik misschien iets te heftig gereageerd heb.

Emotie is inderdaad een slechte raadgever.

Achteraf weet je altijd wat je van tevoren had moeten doen, maar achteraf is het mooi wonen.

Wat mij betreft is de strijdbijl begraven en bied ik mijn welgemeende excuses aan.

Ik hoop dat je ze accepteren wilt.

Zand erover.

Mijn oma zei vroeger altijd dat je nooit met ruzie uit elkaar moet gaan.

Een wijze vrouw.

Ik wens je alle goeds voor het nieuwe jaar toe..

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 15:42
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Nu hoop ik niet dat uw oma mijn moeder is, die zij namelijk hetzelfde, hahaha. Laten we hopen op een goede afloop, ook weer goede reclame voor Leaseplan dan. En anders wordt het volgende week verder zoeken naar een oplossing.

ro
door ronny530 - Dec 30, 2020 om 16:55
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Zo te lezen hebben de reacties naast boosheid ook iets anders los gemaakt want u heeft nogmaals contact met de leasemaatschappij gelegd en een voorstel gedaan die voor beide partijen bespreekbaar is. Uit de harde toonzetting van uw vraag begreep ik dat het omzetten van het contract naar een andere auto geen optie was en het maandelijkse lease bedrag het uiterste bedrag was dat u kon betalen.

mo
door mof - Dec 30, 2020 om 17:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een slechte rug en gaat een auto leasen die u noet eerder heeft kunnentesten? U had vooraf met leaseplan kunnen overleggen en vragen over de mogelijkheden. Nu zit u vast aan uw contract. Volgens de geldende voorwaarden. Leaseplan hoeft met uw rugklachten, die al bestonden voor u de lease aanving, geen rekening te houden.

justmeagain
door justmeagain - Dec 31, 2020 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

@geboren Amsterdammer
Het is een nette stoel die u heeft gevonden, ook een nette prijs. Helaas zal het de standaard stoel zijn die met leer is bekleed. Qua zitcomfort zal het dus niet echt opschieten.
Ts had beter een oudere luxe wagen kunnen leasen. Veel meer auto voor hetzelfde geld alleen iets ouder.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 31, 2020 om 01:04
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Justmeagain,

Als ik een rugpatient zou zijn, zou ik ook kijken naar een mooie Citroën met luchtvering.

Ik heb ervaring met autostoelen:
Ik heb mijn autostoelen laten bekleden met leer en dat zit toch wat beter : je hebt wat meer grip in de bochten en de stoel vormt meer naar het lichaam.

TS zou ook nog kunnen informeren naar een originele in hoogte verstelbare stoel.,maar dat zal flink duurder zijn.

Als ik TS was zou ik beide stoelen vervangen door leer en ook de achterbank:dit kan de waarde van de auto verhogen.

De Opel Karl is een goede auto, maar ik vermoed dat TS is "verwend" met de Peugeot 208,die eigenlijk een klasse hoger is dan de Opel Karl.

john devries
door john devries - Dec 31, 2020 om 11:52
216 Antwoorden / Vragen

Er zijn heel veel goede raadgevigen en antwoorden gegeven.Maar TS zoek een antwoord dat in zijn straatje past ,dus stelt hij hier een reeds door hem zelf beantwoorde overbodige vraag. Overigens staat het enige correcte antwoord in de voorwaarden van zijn contract en heeft achteraf zeuren weinig nut.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 31, 2020 om 23:42
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte John de Vries,

Ik heb ook het idee, dat TS van de Opel Karl af wilt omdat hij hem niet lekker vindt rijden.

Ik vraag me af of een proefrit had gescheeld: je leert een auto pas goed kennen na een paar maanden rijden.

pa
door pallieterv - Dec 31, 2020 om 21:32
1 Antwoorden / Vragen

Waarom vinden mensen als "HENKDEZEVENDE" het toch zo belangrijk om mensen de les te lezen ?
Je kunt ook gewoon zeggen : Dat is nú misschien niet meer zo eenvoudig op te lossen.
Of..........als je geen oplossing weet, reageer niet.
Wat heeft de vragensteller er aan dat hij voor geweldige stommeling wordt uitgemaakt.
Of wil "HENDRIKDEZEVENDE" alleen maar aandacht ?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 1, 2021 om 13:44
2055 Antwoorden / Vragen

In dit specifieke geval wilde ik echt héél duidelijk zijn. Actie is reactie ook in communicatie en TS is niet bepaald mild tegen anderen die niets anders verkeerd doen dan het niet met hem eens zijn. Duidelijk?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 1, 2021 om 10:01
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bij nalezen vraag ik me wel af;

Is een Peugeot 208 kopen wel voldoende?
Na 15 maanden Karl, en  was die rug al of is dit erger geworden....
Als je jezelf meld en vraagt of ze nog een gebruikte 208 hebben staan, vele Lease worden ontbonden door thuiswerken of ontslag/failliet, enz..

Ook de kussentjes?  Zomaar pakken en proberen is onzin,  eerst moeten we weten waar de pijn punten zitten,
want dat doen de specialisten met aangepaste stoelen ook.
Net als een Bureau stoel,  de dure  was ik niet blij mee,  de goedkope €49,95 Jysk  bevalt mijn prima...
Tijdens bijles van studente  ontdekt en ook gekocht!
Voor mijn boot, thuis, kantoor en werkplek,  voor mijn ideaal maar deze piepende en slecht verstelbare zal voor anderen waardeloos zijn.
Mijn rugklachten zijn er mee weg,  toevallig  precies wat ik  nodig had....  nu 5 van deze want  in zijn daar ook niet meer leverbaar!

Maar een Lease firma wil best een voertuig ruilen, vaak wel  oude inleveren en nieuwe contract voor  volle looptijd  tekenen.

En vergeet niet, je oude  Peugeot 208  is er niet meer nieuw, ook die is  iets andere stoel geworden....
En soms moet je dan  bepaalde  bouwjaar  zoeken.

Ik zou zeker eens gaan vragen,  en  dan  is bij  verlengen  Lease overeenkomst  vaak iets mogelijk  dat  misschien iets duurder is,
maar  zeker  goedkoper dan ziek thuiszitten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 1, 2021 om 12:18
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Soms,

Ik krijg ook steeds meer het idee, dat TS van de Opel Karl af wilt omdat hij hem niet lekker vindt rijden.

Als je veel op de snelweg rijdt, is het niet verstandig om een boodschappen model (A klasse) te kiezen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 1, 2021 om 19:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een Mercedes A klasse is niets mis mee,  net als de Audi  A1 of A2...
Kleine met   volgens mijn prima stoelen en nog veel meer.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 1, 2021 om 21:11
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@Soms,

Ik bedoel natuurlijk niet de A klasse van Mercedes, dat is meer een "C segment" auto.

Met "A klasse auto"  bedoel ik de "boodschappen" auto's zoals de Volkswagen Up en de Toyota Aygo.

Deze auto's zijn eigenlijk gebouwd voor de kortere stukken.
Daarom hebben ze vaak minder goede stoelen.

panter22
door panter22 Jan 2, 2021 om 08:50
6599 Antwoorden / Vragen

Het heeft misschien ook te maken met status. En grote vent in kleine een 1.0 auto.  Daar kun je niet mee voor de dag komen. Ben je rugpatient, en dan bedoel ik niet een beetje pijn in je rug, dan heb je die pijn ook in een standaard Peugeot 208 stoel.

The Friar
door The Friar Jan 3, 2021 om 12:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Status hecht ik niet zoveel waarde aan.

Dan had ik geen Opel Karl geleased. :-)
Mijn lichaamslengte van 1.85m zorgt wel voor wat logistieke problemen maar is niet de hoofdreden. Zo kan bijv. de achterbank niet helemaal plat, anders zit ik met het stuur in mijn buik en de knieën tegen het dashboard. Daardoor kan ik niet echt grote spullen meenemen, maar als een paar glazen panelen bij de Ikea al een onderneming gaan worden omdat ze te lang en te breed zijn voor de kofferbak........... of verhuisdozen.

Tjsa........

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 3, 2021 om 17:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Voor dit Ikea probleem,  meet eerst de afstand  stoel/ achterklep voor je naar Ikea ging....   doe ik ook voor ik iets daar koop....
Bij slecht weer  een natte doos en veel spaanplaat meubels houden daar niet van.. kom ik komende zomer wel eens langs....  want met klep open, dan  is het achterraam  er niet erg blij mee....  maar dan wel meer laadruimte!

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 3, 2021 om 21:37
1765 Antwoorden / 31 Vragen

@The Friar,

U bent met uw 1 meter 85 te lang voor een boodschappen auto.

Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom u rugklachten krijgt, uw zitpositie is niet goed omdat de stoel niet laag genoeg kan.

Vooral omdat u moet schakelen.

Als u weer voor een boodschapoen auto kiest, kies dan voor een automaat.

panter22
door panter22 Jan 4, 2021 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen

@geborenamsterdammer, boodschappenauto's worden niet meer gemaakt.

ro
door ronny530 - Jan 2, 2021 om 12:08
2778 Antwoorden / 41 Vragen

Vraagsteller is inmiddels in gesprek met de leasemaatschappij en wat daar uit voort komt weet enkel vraagsteller. Er zijn legio merk en modellen voor lease constructies beschikbaar maar allle adviezen ter spijt vraagsteller is degene die de auto gaat rijden. Het noemen van merken die de één bevalt hoeft niet de keuze van de ander te zijn want ik kan ook wel roepen dat ik de beste ervaringen met Renault heb maar een ander kraakt het merk Renault af dus valt er geen peil op te trekken. Enkel vraagsteller kan de juiste keuze maken en dient dat zorgvuldig te doen want de komende jaren zit hij/zij aan die keuze vast.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jan 2, 2021 om 13:11
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Waarschuwing;

Er is geen garantie dat een Peugeot  208 of  zo  nu ook goed is!
Na 15 maanden  ellende  kan je rug slechter geworden zijn.

Amsterdammer noemde een  maatwerk stoel,  vanaf  €1000 leverbaar en als je  een 60 maanden contract  hebt  is dat  €1000,- ;60 maanden =  €16,67  per maand  extra aan kosten.
Ook de volgende auto ooit kun je deze met montage kosten en  andere rail overzetten,   12 tot 18 jaren mee gaan kan als je weinig Km maakte...

Dan is oude gebruikte stoel overzetten  nog voordeliger, en  omdat ik er vanuit ga dat  je de rest van Karl  op die stoel na wel prima vond....

Een stoelen specialist moet weten  welke  plek je pijn hebt en welke aanpassingen....
Ik zou daarom  ook  de mogelijkheid van  alleen maar  elke keer meeneem stoel overwegen....

De volgende keer pakken ze een nieuwe  stoel uit magazijn voor je huidige om terug te zetten,  en  de nieuwe erin monteren...
Vaak is de  opslag  en montage bij een speciaal bedrijf die  deze stoelen ook leverde.
Zolang niets rond is,  elke Lease firma kreeg deze vraag zeker vaker voor speciale  stoelen.

panter22
door panter22 - Jan 4, 2021 om 08:34
6599 Antwoorden / Vragen

Het wordt steeds duidelijker. Je wilt geen oplossing voor eventuele rugproblemen,
Je gooit dat argument in de strijd om gratis van het  leasecontract af te komen,
Je gebruikt dit forum om de leasemaatschappij onder druk te zetten om toe te geven.

Redacteur
door Redacteur - Jan 4, 2021 om 08:55
1054 Antwoorden / 62 Vragen

Gezien de vele onbeleefde reacties over en weer, gaat deze vraag op slot.