we
door weespermopjes Oct 20, 2017 om 12:46
Geldzaken & recht

Lebara sms gemist en tegoed weg. maar ook het geld voor de vernieuwing

heb mijn lebara al meer dan 8jaar en vernieuw het netjes alle zes maanden. heb nu een sms gemist(kan daar niet mee omgaan) en wilde ik binnen 6 maanden mijn telefoon opwaarderen zoals altijd. ingelogd en netjes geld over gemaakt. nummer gekregen. dat je dan in moet voeren. blijkt dat de kaart niet meer werkt en het nummer weg is. daar ik mijn telefoon zuiver voor de veiligheid heb  met wandelen enz. niet vaak gebruikt. heb ik contact opgenomen met klanten service. die vertelde jammer dan 8o euro bel te goed weg maar ook het geld dat ik overgemaakt heb om op te waarderen. want dat zit op de kaart. maar kon niet op de kaart want die bestond niet meer net als het nummer. gewoon geld weg. te goed weg. toch geen service. toen ik het kocht was eens in de 6 maanden opwaarderen genoeg. verders geen email. gehad. dat ze wel weten als je in het verleden op waardeerde . kan dat zo maar. de klanten service zij gewoon nou ja pech alles weg. koopt u maar nieuw.. iemand hier ervaring mee. of weet iemand een andere die wel gewoon je geld behoud . heb maar het minium.. dus dit is met aow. een grote tegen valler..

1816 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Oct 20, 2017 om 12:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Neem bijv. prepaid van Simyo. Eens binnen het halfjaar een sms' je sturen of even bellen. Maar het is niet aan de provider om uw opwaarderen in de gaten te houden. Dat moet iedereen zelf doen, ook bij Simyo.
Net zoals u afspraken en verjaardagen zelf in de gaten houdt.

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2017 om 12:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ook bij andere providers moet er of 1x in de zoveel maanden even gebeld of ge-smst worden of 1x in de zoveel tijd worden opgewaardeerd. Doe je dat niet dan raak je bij alle andere providers ook je 06 nr. EN je tegoed kwijt.

Vervelend, maar het tegoed ben je echt kwijt.

Als je daar niet mee om kan gaan, kun je beter een heel goedkoop abonnementje voor bellen en sms nemen, bijv. bij Simyo.

heb nu een sms gemist (kan daar niet mee omgaan) 

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2017 om 13:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Zonde geld.
Een wel vaker voorkomend iets.
Is bij alle providers het geval.
Wel raar dat het bedrag van opwaarderen ook foetsie is. Zou daar nog maar eens over reclameren, want dat klopt niet. En helpt dat niet zou ik een klacht plaatsen op bv www.klachtenkompas.nl
Bij T-mobile hoef je niet op te waarderen, maar moet je 1x per 6 maanden een keer bellen.
Bij T-Mobile is je opwaardeertegoed onbeperkt houdbaar. Het enige wat je hoeft te doen is een keer in de 6 maanden zelf bellen, sms'en, internetten of opwaarderen.
Info: https://www.t-mobile.nl/prepaid

Cookies
door Cookies Oct 20, 2017 om 13:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Bij T-mobile hoef je niet op te waarderen, maar moet je 1x per 6 maanden een keer bellen...... Bij andere providers hoeft opwaarderen ook niet, als je maar af en toe even belt/sms't. Dat zal TS vermoedelijk ook gaan vergeten.

ro
door ron503 - Oct 20, 2017 om 13:24
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

Waarschijnlijk heeft in die sms een verandering van de voorwaarden gestaan want het is nu zo dat na 120 dagen zonder activiteit de simkaart inactief wordt gemaakt en het nummer komt te vervallen. Lebara heeft u wel middels een sms op de hoogte gesteld maar als u die niet leest houdt het voor Lebara ook op.
Het meest geschikte is een sim only abonnement met enkel bellen en sms en eventueel een data bundel als uw gsm daarvoor geschikt is.

Ge
door Genee - Oct 20, 2017 om 13:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen
0

U kunt een brief schrijven naar Lebara waar u uitlegt wat er gebeurt is.
Klantenservice komt met, voor hun, makkelijke oplossingen.
Heel wat jaren geleden ook zoiets meegemaakt, had een AH prepaid welke gebruik maakte van KPN als provider.
Had mobieltje ook voor nood.
AH ging toen naar een andere provider, sms’jes gemist waarin stond dat ik me bij KPN aan moest melden.
Kon ook niet meer opwaarderen en flink wat beltegoed weg.

Na lang bellen kreeg ik bij KPN de juiste man te pakken, deze kon de gegevens van mijn vervallen nummer zien en het beltegoed.
Kreeg netjes een nieuwe prepaid kaart toegestuurd en het beltegoed van het vervallen nummer werd op het nieuwe nummer gezet.
Dus het kan wel mooi opgelost worden.
Of dat bij Lebara ook zo netjes opgelost zal worden is de vraag maar u kunt het proberen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 20, 2017 om 13:53
3449 Antwoorden / 25 Vragen
1

Lebara Is geen bank waar u tegoed spaart 

Al heeft u 1000.euro beltegoed het is niets waard aleen wat belminuten.
U  waardeert al. 8 jaar op dat ging altijd al via SMS, nu kunt u ineens niet meer met sms omgaan?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ye
Yennester - Nov 27, 2023 om 14:11
Winkels & webshops

Ervaringen met Poluno Amsterdam?

Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws. Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer