ca
door cathy26 Apr 29, 2006 om 23:38
Geldzaken & recht

Lenen

Hoi lezers,

Ik heb een voormalige vriendin en collega een bedrag geleend om haar huur te betalen. Dit heb ik vi MIJN bank gedaan en heb mijn bankafschrift als bewijs dat het gestoord is. Ook heb ik van haar een mail bewaard waarin ze mij haar persoonlijke gegevens stuurt om het geld over te maken. Dit was twee jaar geleden en ik was van goedertrouw dat ze mij het geld terug zou betalen. Helaas niet. Ik probeer met haar contact te zoeken, maar ze reageert niet, is niet thuis en neemt haar telefoon niet op. Ik weet via welk detacheringsbureau ze werkt en weet waar ze woont (daar ik al regelmatig gekeken heb of ze thuis is om mijn geld terug te vragen). weet iemand welke stappen ik kan nemen om haar te laten betalen (beslag op haar loon, incasso, etc.)

bedankt alvast!

416 2 Rapporteer

je
door jessicaorl - Apr 30, 2006 om 00:04
36 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, dit kan lastig zijn. Je hebt wel bewijs, dat je haar het geld geleend hebt, maar hoe kun je bewijzen, dat ze het geld niet in een later stadium teruggeven heeft. Klinkt lullig, maar als er echt een zaak van gemaakt wordt en je voormalige vriendin houdt bij hoog en laag vol, dat ze jou dat geld al teruggegeven heeft, hoe kun  jij dan bewijzen, dat dat niet zo is. Ze zou dan aan kunnen geven, dat ze jou het cash terugbetaald hebt.

Wat je zou kunnen doen, is een incasso bureau in de arm nemen. ?daarmee wel rekening houdend met het te vorderen bedrag. als het om een klein bedrag gaat, heeft dat geen zin, want dan kost het je alleen maar geld.

Ik vind het triest voor je, maar het geeft weer eens aan, dat geld veel kapot kan maken. Vreindschappen worden er door verbroken etc. als het om geld gaat, zijn veel mensen nu eenmaal n iet te vertrouwen. Heel triest voor diegene, die in goeder trouw een vriend in nood wil helpen.

Succes,

Jesse.

stacey
door stacey - Apr 30, 2006 om 00:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Maar vraag me zowieso af of bankafschrift wat bewijst ?! Dat je geld naar haar gestort hebt ja, maar dat kan net zo goed geld geweest zijn dat je haar ergens voor terugbetaalde...........en email? heb je het haar laten ondertekenen? Moeilijk probleem , cut your loses zou ik denken, zonde van tijd, energie en geld vrees ik.

Succes