tommir
door tommir Feb 24, 2011 om 17:59
Geldzaken & recht

Lenen met halfjaar-contract

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik wonen nu net een paar maanden op onszelf,
zoals iedereen wel weet komt daar flink wat bij kijken en kost alles een hoop geld.
Bij ons is alles heel snel gegaan, we kregen bericht over een woning, zijn dezelfde dag gaan kijken en hebben drie dagen later getekend, dezelfde week woonden we er.

Om dat zo snel waar te kunnen maken hebben wij wat geld van zijn familie moeten lenen.
Sindsdien hebben we goed nagedacht over een lening bij de bank, dit omdat we gewoon zelfstandig willen zijn en eigenlijk geen schuld willen hebben bij familie, mocht er wat dan ook fout gaan, we willen geen familiedrama's. Gewoon zelf alles regelen dus.

Een paar weken terug ben ik me er dus goed in gaan verdiepen, en heb hier en daar wat offertes aangevraagd, overal werden we meteen afgewezen om dezelfde reden. Mijn vriend heeft maar een halfjarig dienstverband, dit wordt steeds gewoon weer met een halfjaar verlengd.
Ik heb zelf maar een arbeidsongeschiktheidsuitkering dus daar begin je ook niet veel mee.

Mijn vriend heeft een redelijk inkomen maar banken willen gewoon zekerheid, geen halfjaar contract. Dat snap ik gezien de gebeurtenissen de afgelopen tijd, maar werkgevers willen tegenwoordig gewoon bijna geen vaste dienstverbanden meer aanbieden.

Maargoed, het kan toch niet zo zijn dat wij nergens een lening kunnen krijgen? Het zou gaan om 5000,- euro
Heeft iemand tips? Zelf ervaring hiermee?

Alvast bedankt!

4334 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2011 om 18:11
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Eén advies: niet doen!

Waarom? Aan je familie kan je alles uitleggen en afspraken mee maken (moet je je wèl aan houden, zeker moreel gezien) en rekenen geen rente, als je twee betalingen even niet kan doen, krijg je geen BKR notitie, geen aanmaningen en geen extra kosten, mits je dat eerlijk zegt en je beloftes nakomt.

Ervaring leert vele mensen, dat er na lening 1 lening 2 volgt lening 3 en voor je het weet heb je veel schulden, met alle problemen van dien.

Probeer gewoon even "pas op de plaats" te maken, los af zoals afgesproken. Geduld levert geld (besparing rente) op. Zeker met jullie risicovolle financiele situatie.

Groet, MG.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 24, 2011 om 18:13
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom geen doorlopend crediet dat kan je aflossen hoe je dat wilt. Zoek maar eens met google op die optie

tommir
door tommir - Feb 24, 2011 om 18:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 24 feb 2011, 18:13]Waarom geen doorlopend crediet dat kan je aflossen hoe je dat wilt. Zoek maar eens met google op die optie

Klopt en daar heb ik ook al naar gekeken maar werd om dezelfde reden ook afgewezen bij verschillende banken...

tommir
door tommir - Feb 24, 2011 om 18:22
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 24 feb 2011, 18:11]Eén advies: niet doen!

Waarom? Aan je familie kan je alles uitleggen en afspraken mee maken (moet je je wèl aan houden, zeker moreel gezien) en rekenen geen rente, als je twee betalingen even niet kan doen, krijg je geen BKR notitie, geen aanmaningen en geen extra kosten, mits je dat eerlijk zegt en je beloftes nakomt.

Ervaring leert vele mensen, dat er na lening 1 lening 2 volgt lening 3 en voor je het weet heb je veel schulden, met alle problemen van dien.

Probeer gewoon even "pas op de plaats" te maken, los af zoals afgesproken. Geduld levert geld (besparing rente) op. Zeker met jullie risicovolle financiele situatie.

Groet, MG.

Je hebt wel gelijk, maar ik moet erbij zeggen, we hebben de laatste tijd al een moeizame band met zijn familie, ik wil van hun eigenlijk gewoon niet meer afhankelijk zijn, dan maar rente betalen...

edrick3
door edrick3 - Feb 24, 2011 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

Dan betaal je wél 10,3 % rente! = variabel. (ING)

Opnemen € 5.000 theoretische looptijd: 65 maanden, rentepercentage 10,3% termijnbedrag per maand € 100,00 Het totale door u te betalen bedrag € 6.500,00

@tommir,

Kijk eens op verschillende sites (van banken) wat voor jullie de mogelijkheden zijn - om te beginnen bij je 'eigen' bank.

Voor bv de ING klik hier.

Suc6

tommir
door tommir - Feb 24, 2011 om 18:34
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 24 feb 2011, 18:27]@valerius-2,

Dan betaal je wél 10,3 % rente! = variabel. (ING)

Opnemen € 5.000 theoretische looptijd: 65 maanden, rentepercentage 10,3% termijnbedrag per maand € 100,00 Het totale door u te betalen bedrag € 6.500,00

@tommir,

Kijk eens op verschillende sites (van banken) wat voor jullie de mogelijkheden zijn - om te beginnen bij je 'eigen' bank.

Voor bv de ING klik hier.

Suc6

Dankje, maar onze eigen banken, ING en SNS ben ik inderdaad mee begonnen, daarna ben ik heel het internet afgegaan, volgens proefberekeningen kunnen wij overal minstens 35.000 lenen. Dus ik heb meerdere offertes aangevraagd, we hebben zelfs al een akkoord gehad van de bank, nadat we het contract al hadden getekend en papieren hadden ingestuurd, maar op de dag van uitbetaling kregen we alsnog bericht van de bank dat de lening toch geannuleerd was, met wéér als reden; halfjaar contract. Terwijl ze daar allang akkoord mee waren!!!
Ik ben er echt al een tijd intensief mee bezig maar het lukt niet, ik snap het niet...
Zowel persoonlijke lening als doorlopend krediet.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2011 om 18:40
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Nog een tip. Als je naar "banken" gaat die meer risico nemen, betaal je (veel) meer rente.

tommir
door tommir - Feb 24, 2011 om 19:22
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 24 feb 2011, 18:40]Nog een tip. Als je naar "banken" gaat die meer risico nemen, betaal je (veel) meer rente.

Ja, dat weet ik, maar dat heb ik er dan wel voor over...
Ik zou een dag bezig zijn als ik onze hele situatie zou uitleggen, maar voor ons is wat voor lening dan ook op dit moment best dringend.

mahadma
door mahadma - Feb 24, 2011 om 19:30
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"Ik zou een dag bezig zijn als ik onze hele situatie zou uitleggen, maar voor ons is wat voor lening dan ook op dit moment best dringend."

Je hoeft niet je privé hier neer te zetten. Maar het enige dat ik probeer te zeggen is dat lenen bij "loansharks" een oneidige lening is. En spijt is dan te laat.

Nu mag dit een noodsprong zijn, maar kijk goed en denk lang na VOORDAT je een een handtekening zet.

askjeeves
door askjeeves - Feb 24, 2011 om 19:37
134 Antwoorden / 3 Vragen

Dankje, maar onze eigen banken, ING en SNS ben ik inderdaad mee begonnen, daarna ben ik heel het internet afgegaan, volgens proefberekeningen kunnen wij overal minstens 35.000 lenen. Dus ik heb meerdere offertes aangevraagd, we hebben zelfs al een akkoord gehad van de bank, nadat we het contract al hadden getekend en papieren hadden ingestuurd, maar op de dag van uitbetaling kregen we alsnog bericht van de bank dat de lening toch geannuleerd was, met wéér als reden; halfjaar contract.

Moeewahahhahah........... sinds tijden niet gelachen. Als je denkt dat je 35,000 zou kunnen lenen, dan geloof je echt in sprookjes......

persoonlijke lening is max 60 maanden, minimale rente 9%, dan praat je dus over 721,00 per maand........ 7 maanden aflossen bij je schoonouder en je bent klaar.......wat is het punt?? Ohw nee.....liever 5 jaar bezig zijn en je blauw betalen.

En dan mag je nog blij zijn dat ik van 60 maanden uit ga, tegenwoordig is de standaard norm 36 maanden..........das dik 1130,00 per maand..... 4 maanden dus.

Succes met de lening, je kan altijd Dirk bellen.......die weet wel hoe het moet :-)