oh
door ohjiro Jul 31, 2007 om 03:10
Geldzaken & recht

Lenen van andere zaken dan geld

het zit zo: ongeveer 6 maand geleden had mijn digitale camera uitgeleent aan iemand voor een feestje, daarna vroeg ik hem weer terug ze vroeg of ze hem wat langer mocht lenen op dat moment had ik geen bezwaar maar ik heb nu al 5 maand bijna wekelijks gevraagd voor mijn camara met elke keer weer een nieuwe smoes ik had hem zondag nodig voor de 21ste verjaardag en ze zei dat ik hem zaterdag zou krijgen dus ik belde haar op met de vraag waneer krijg ik mijn camera. toen zei ze die krijg je niet meer terug. dit kost mijn vriendschap met haar maar ik wil mijn camara terug. hoe moet ik dat aanpakken want ik ben het nu zat.

ik noem trouwens geen namen en dergelijke omdat ik dat nogal laag vind.

414 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 31, 2007 om 09:21
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik zou niet bellen, maar even langs gaan..........

Misschien je moet je haar dan even vragen wat precies het probleem is, wellicht is hij stuk gegaan en durft ze dat niet te zeggen ( bv omdat ze geen nieuwe kan betalen).

Zoals gezegd kun je verder er weinig mee als ze nergens aan meewerkt want je kunt niets bewijzen.

Maar een vriendin is het blijkbaar niet dus kun je alleen terugvallen op eenzelfde rotstreek als zij jou heeft geleverd dus misschien moet je anders even op de koffie gaan en iets van haar met dezelfde waarde van de camera confisceren, dan kan ze het terugruilen...........

Of je grijpt dr gewoon even stevig bij dr str*t en eist per direkt je camera terug        ;-)

Als dat allemaal niet lukt moet je het maar voor gezien houden en een andere camera regelen, ik zou er dan niet langer vruchteloos tijd aan besteden.       sommige mensen vinden materiele dingen blijkbaar belangrijker dan vriendschap ;-(  en die zijn je vriendschap en tijd niet waard.

Jammer, maar dat zal je dan in ieder geval geen tweede keer gebeuren ........

Succes,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2007 om 09:57
16875 Antwoorden / 202 Vragen

AANGIFTE doen wegens ontvreemding. U heeft wel is waar de camera vrijwillig uitgeleend maar dat wil niet zeggen dat u hem kado heeft gedaan.

oh
door ohjiro - Jul 31, 2007 om 15:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

iik heb voldoende getuigen een stuk of 5 de laatste keer alleen al dat zei beloofde hem terug te geven als dat van nut is tenminste

harrie
door harrie - Jul 31, 2007 om 15:22
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hallo Ohjiro.

Volgens mij kun je er weinig aan doen. Je hebt de camera vrijwillig afgegeven. Zonder getuigen wordt het een welles-nietes spelletje als zij bijv. stelt dat het een cadeautje was. Je kunt proberen bij de Politie aangifte te doen wegens flessentrekkerij, alleen die komen pas in actie als er meerdere aangifte's liggen. Met 1 aangifte kunnen ze niets beginnen.

Overigens krijg ik een donkerbruin vermoeden dat er iets met de camera aan de hand is. Defect geraakt tijdens het feestje / verloren of misschien wel doorverkocht.

Je kunt haar schriftelijk sommeren de camera voor een bepaalde datum terug te geven, aangetekend en een copie voor de aangifte maken. Zo niet een schriftelijk antwoord eisen. Hiermee bouw je een dossier op.

succes, Harrie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 31, 2007 om 15:33
16875 Antwoorden / 202 Vragen

dus zeker nu er getuigen zijn wel iets doen en herhaald: aangifte!

tonnieboy
door tonnieboy - Aug 1, 2007 om 01:08
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Uw ex-vriendin maakt zich schuldig aan verduistering en daar kunt u bij de politie aangifte van doen. Zie bij wetboek on line Wetboek van Strafrecht artikel 321 (gevangenisstraf van max. 3 jaar).
Sommeer haar eerst de camera binnen 5 dagen en in goede staat te retourneren, daar u zich anders genoodzaakt ziet om aangifte te doen van verduistering en dat u een gerechtsdeurwaarder zult inschakelen om de schade die u heeft geleden te verhalen.

la
door ladylaaf - Aug 1, 2007 om 07:07
57 Antwoorden / 5 Vragen

 mijn vriend heeft ongeveer twee maanden geleden een nieuwe koffer uitgeleend

bij terugkomst van vakantie bleek de koffer kapot nu zouden ze opgeven aan de reisverzekering

tot op heden nog  niks uitbetaald gehad

het ergste van de situatie is die kerel behoort tot de vriendengroep

mijn vriend wil er niet veel gesprekstof ivm kwetsen en eventueele woorden

maar vrienden gaan niet zo met elkaar om

maar heb me voorgenomen  eens kom ik hem tegen waarschijnlijk

in de vakantie of zo

en spreek hem hierop aan

als ik iets leen wat bijna nooit voorkomt breng ik het ook heel terug

jullie hebben niets aan mijn verhaal maar wil dit toch even kwijt

ik ben zelf eerlijk en oprecht en dan zo

harrie
door harrie - Aug 1, 2007 om 09:40
765 Antwoorden / 36 Vragen

Hoi Ladylaaf.

Gewoon eens vragen; "Heb je al wat van de verzekering gehoord?" Daar kan niemand aanstoot aan nemen. Zou hij dat wel doen, dan moet je het "korte lontje" lozen uit de vriendenkring.

Overigens zijn sommige verzekeringen traag, dus alles kan nog.

Groeten Harrie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 1, 2007 om 09:45
16875 Antwoorden / 202 Vragen

verzekeringen? Wat kan die doen?

harrie
door harrie - Aug 1, 2007 om 09:50
765 Antwoorden / 36 Vragen

@ gerrit

Dit schreef Ladylaaf.

@bij terugkomst van vakantie bleek de koffer kapot nu zouden ze opgeven aan de reisverzekering@

vandaar mijn reactie, Groeten Harrie