si
door silvie49 Mar 29, 2008 om 13:39
Geldzaken & recht

Lesgeld betalen?

mijn dochter deed een opleiding spw3 op het roc daar is ze in juni 2007 mee begonnen en in september is ze daar mee gestopt ze werkte 4 dagen per week in een kinderdag verblijf en ging 1 dag per week naar school,

nu zegt het roc dat ze het hele schooljaar moet betalen een bedrag van 491 euro .anders sturen ze een incasso buro op haar af,mijn dochter is 20 ,kan ze hier wat tegen doen ?

588 7 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 29, 2008 om 14:13
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Waarom denk je dat ze niet(s) zou hoeven betalen ?!

Je schrijft je in voor een schoolJAAR en die betaal je dan dus ook, of je wel of niet gaat doet dan niet ter zake, er moest wel een leerkracht, lokatie ed geregeld voor dat jaar, als iedereen zomaar stopt moet die toch ook doorbetaald.......

Je gaat een verplichting aan voor dat jaar, evenals de school en die moet dus nagekomen worden.

Zou wel per direkt betalen, als er een incassoburo wordt ingehuurd dan wordt de rekeing een stuk hoger.

Groetjes,

poltol
door poltol - Mar 29, 2008 om 14:16
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Waarschijnlijk is hier niets tegen te doen. Uw dochter heeft een contract met het ROC afgesloten voor het krijgen van een opleiding gedurende een bepaalde periode. In de kleine lettertjes zal wel staan dat u ze de opleiding wel tussentijds kan beeindigen maar dat daar geen teruggaaf van lesgeld op plaatsvindt. Dat betekend dan dus ook dat ze, als ze in termijnen betaald, deze betaling geheel moet afmaken. Het ROC had namelijk ook het bedrag in één keer, bij aanvang van de opleiding, kunnen innen. En dan was u het "restant", bij tussentijds stoppen, ook kwijt geweest. Kort gezegd u sluit een contract voor de duur van de studie en dat bedrag moet in zijn geheel betaald worden.

Vr.gr. poltol

stacey
door stacey - Mar 29, 2008 om 14:33
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Een en ander zijn overigens ook duidelijk aangegeven/te lezen in hun voorwaarden. Te vinden bij de overeenkomst of anders op hun  website.  En door aangaan/tekenen van de (leer)overeenkomst ben je hiermee destijds dan ook accoord gegaan.

stacey
door stacey - Mar 29, 2008 om 14:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--In de kleine lettertjes --- Kleine lettertjes zijn tegenwoordig zo klein niet meer, maar dat is ook niet meer nodig, toch niemand die ze leest blijkbaar ;-)

soepkiep
door soepkiep - Mar 29, 2008 om 15:05
529 Antwoorden / 75 Vragen

dit is normaal heb ik ook gehad mijn dochter moest 1 uurtje in de week naar het roc omdat ze voor de rest vrij stelling had gekregen omdat ze de rest  al gehaald had ik moest 900€ en nog wat betalen voor een heel jaar en hoeveel uren vallen er niet uit? maar heb het toch moeten betalen

si
door silvie49 - Mar 29, 2008 om 15:11
16 Antwoorden / 9 Vragen

ik ben op zoek naar haar onderwijsovereenkomst kan het nergens vinden volgens mij hebben we het nooit ontvangen,kan ik roc vragen mij een kopie te sturen ?

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 30, 2008 om 01:56
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Silvy,

Dit is de normale gang van zaken. Als je dochter zich niet aangemeld had, zat waarschijnlijk iemand anders op haar plek. Zij meldde zich aan voor dat schooljaar en dan wordt halverwege niet iemand anders opgetrommeld om haar plaats in te nemen voor de rest van de cursus. Jammer, maar zo is het.

Zou de school het resterende lesgeld aan haar teruggeven, dan derft de school inkomsten en de school moet toch ook ergens van betaald worden.

Hardware ERror MAN.