ro
door rob hubert Jun 3, 2016 om 19:28
Geldzaken & recht

Let Op! Oude aanvraagformulieren worden vanaf 11 juli 2016 uit Omgevingsloket on

Ik krijg per mail bovenstaande mail van het ministerie van infrastructuur en Millieu. Ik twijfel of dit een echte mail is, en heb nog nergens op geklikt.

Weet iemand meer van dit soort emails?

Vr. Groet,

Rob

De mail luidt:

Beste heer/mevrouw,

U heeft in Omgevingsloket online één of meerdere aanvraagformulieren ingevuld, maar niet verstuurd naar de gemeente, het waterschap, de provincie of Rijkswaterstaat. Tenminste één formulier is al meer dan een jaar niet gewijzigd en wordt vanaf 11 juli 2016 uit Omgevingsloket online verwijderd.

Het is natuurlijk mogelijk dat u een aanvraagformulier alsnog wilt versturen. In dat geval kunt u er zelf voor zorgen dat het formulier niet verwijderd wordt. U kunt dat doen door vóór 11 juli 2016 een kleine wijziging in het formulier aan te brengen. Hoe u dat kunt doen leest u op [link heb ik verwijderd ] (www.infomil.nl/opruimactie)

Daar leest u ook waarom de oude en niet actieve aanvraagformulieren worden verwijderd.

Let op! Op 29 juni is het Omgevingsloket online vanwege onderhoud niet beschikbaar.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk Omgevingsloket
Rijkswaterstaat Leefomgeving

1178 6 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 3, 2016 om 19:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou zeggen als het echt was zou de aanhef wel Dhr Hubert zijn en niet beste heer/mevrouw.
Maar de site ziet er legitiem uit dat dan weer wel.
Diewilik

ja
door jackyh Jun 3, 2016 om 23:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Mij bevalt dat Beste ook niet. Als u denkt dat u geen formulieren heeft ingevuld en niets lopende is, zou ik de mail verwijderen.

diumenge
door diumenge - Jun 3, 2016 om 20:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

1. Dit is een echte site van de rijksoverheid.
2. Klopt hetgeen ze stellen? Ofwel, hebt u daar nog ingevulde formulieren staan?

Cookies
door Cookies - Jun 3, 2016 om 20:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je weet toch zelf wel of het klopt wat in de 1e alinea gezegd wordt.

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2016 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft toch niet ergens op te klikken? U kunt gewoon op de normale manier bij Omgevingsloket inloggen en daar de boel bekijken.

hutch
door hutch - Jun 3, 2016 om 22:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Die site is in 1999 geregistreerd, lijkt mij ook wel de echte website.

Maar als u met uw muisaanwijzer op die link gaat staan (dus niet aanklikken), ziet u linksonder, in een apart kader, dan wel dezelfde website, of een andere website?

le
door lexdura - Jun 4, 2016 om 06:54
121 Antwoorden / 0 Vragen

Mail is echt. Omgevingsloket houdt vaker zo'n opruimactie (in 2014 was er ook een). Zowel Infomil.nl als Omgevingsloket Online zijn sites van de Rijksoverheid. Zonder op deze sites in te loggen of gegevens te verstrekken kunt al het een en ander over deze opschoning nalezen. Als u daarna op de normale manier, met uw DigId inlogt op het OLO (omgevingsloket) is er niets aan de hand.