jj
door jjhensens Jun 19, 2017 om 14:33
Geldzaken & recht

Letzelschade

Hoe claim ik letselschade , ben in USA aangereden, in dat land?
Ik had geen letselschadeverzekering afgesloten, maar nu een stuk inkomen etc.

1125 6 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jun 19, 2017 om 14:41
5209 Antwoorden / 12 Vragen

Dan zult u dus zelf een jurist moeten gaan betalen. Alle bewijzen verzamelen en dat voorleggen aan de tegenpartij.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2017 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is er procesverbaal opgemaakt?
Is de tegenpartij aansprakelijk?
Zo ja, heb je die aansprakelijk gesteld?
Heb je de gegevens van de tegenpartij?
Ga naar het juridisch loket voor info.

Gerry1969
door Gerry1969 Jun 19, 2017 om 15:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

USA, zal wel niet.

getty
door getty - Jun 19, 2017 om 14:49
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Een advocaat in de VS in de arm nemen?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 19, 2017 om 15:41
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je geen verzekering hebt kun je niet veel claimen.
Je zult naar de USA moeten.gaan, daar een advocaat nemen, die zal politierapporten opvragen en de tegenpartij aansprakelijk stellen mits de tegenpartij schuldig is.
Uit uw verhaal blijkt namelijk niet wie de schuldige is.
Maar als particulier krijgt u toch gewoon uw salaris doorbetaald bij ziekte? U heeft dan toch geen derving van inkomsten. Bent u ZZPer zonder verzekering dan hoort u niet op dit forum thuis.

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2017 om 16:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had toen eerst eens bij een Nederlandse ambassade in de USA kunnen informeren. Misschien kunt u alsnog een ambassade mailen met uw vraag als u niet via onderstaande link voldoende informatie kunt vinden.
Vele websites waarop u antwoorden kunt vinden: https://www.google.nl/search?q=letselschade+in+de+usa+claimen&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&ei=DeVHWfqxNKLc8AeZtpy4DQ

TP
door TPeeters - Jun 19, 2017 om 17:14
31 Antwoorden / Vragen

Ik zou inderdaad ook eens informeren bij het juridisch loket.