vleermuiswes
door vleermuiswes Apr 6, 2016 om 03:31
Geldzaken & recht

Mogen deurwaarders beslagvrije voet zelf bepalen?

In december 2014 heeft canock en chase beslag gelegd op mijn uitkering (wajong), met een beslagvrijevoet van €0,- . er waren toen ook andere beslag leggers (SVHW en GGN) dus mijn voledige inkomen is naar deurwaarders gegaan (leuke kerst is dat). in mei 2015 ben ik middels de rechter tot een betalingsregeling gekomen van 100 per maand voor een huur achterstand 3+ maanden. na 3 maanden betalingen heeft de schuldeiser (de verhuurder) het dossier in eigen beheer genomen.

Zelf heb ik budgetbeheer (SPBB.nl) dit is vrijwillig bewind/budgetbeheer (vrijwillig, maar niet vrijblijvend €89 p.m en ik ben inmiddels 6000 euro rijker aan schulden). De betalingen liepen nog volgens de overeenkomst van de rechter (naar flanderijn). de schuldeiser kreeg in de 4de maand geen geld, maar ik had netjes nog naar flanderijn overgemaakt. de schuldeiser heeft andere deurwaarder in de arme genomen. deze hebben vonniskosten, rechtskosten en een boel rente gerekend (alles wat flanderijn gedaan had). in december had ik weer een leuke kerst. flanderijn had al in maand 2 van de lopende betalingen van 2015 beslag gelegt op mijn uitkering (beslag vrijevoet is 1289). gemeente belastingen legt beslag op mijn uitkering in december 2015 voor een bedrag van 195 (beslagvrijevoet van 879) de rest is naar andere schuldeisers gegaan. en ik kan mijn huur niet betalen. dus de gevolgen zijn niet meer te overzien.

vonnis word geëxecuteerd door syncasso met dubbele kosten van het schuldbedrag enz. kortom ik zou mijn huis uitgepleurd worden. Momenteel heb ik hulp gevraagt via de gemeente voor schuldhulpverlening en ben in een voortraject van de gemeentelijke kredietbank, maar eerlijk gezegt ben ik puin aan het ruimen van een SPBB die niet goed met mijn schuldvraag konden omgaan en deurwaarders die de macht hebben. ik kan geen advocaat in de armen nemen, want mijn uitkering is belasting technisch te hoog. Dus advocaat en pijljaar verleg, dus rechtelijke procedure wordt het niet/ is niet mogelijk.

1260 3 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 6, 2016 om 03:49
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Niet erg professioneel van me maar plaats uw vraag dan even op het forum van Avro-Tros. Daar loopt de vraag/verhaal niet vast.https://forum.www.radartv.nl

vleermuiswes
door vleermuiswes Apr 6, 2016 om 05:37
8 Antwoorden / 7 Vragen

Tja ik heb mijn vraag al gelukkig veranderd en wat uitgebreider kunnen plaatsen. ik heb uw advies wel nagestreeft, maar tros-radar heeft helaas ook zijn manco.

Ach het staat nu op beide forums, dus thnxs voor het advies

tenormin
door tenormin - Apr 6, 2016 om 05:40
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Begrijp hier helemaal niets van, sorry @vleermuiswes. Gaf een antwoord op een volledig ander onderwerp: TOPIC: "dan type je een verhaal en... etc".

vleermuiswes
door vleermuiswes Apr 6, 2016 om 06:35
8 Antwoorden / 7 Vragen

ik begrijp dat de cases enigszins veranderd is, maar u reageerde op het feit dat ik na het typen van een soortgelijk verhaal als nu is beschreven, dat het de server van kassa time-out gaf. dus ik was erg gefrustreerd om na 30 minuten een samenhangend beknopt verhaal te schrijven ineens verloren ging (door een server die einde sessie gaf enz.) de lijdraad van het verhaal was nog wel aanwezig (in een notendop). vooralsnog was tros-radar een goed advies.

marita5
door marita5 - Apr 6, 2016 om 07:37
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Vleermuiswes ,

Lees deze informatie eens door , hier kunt u de beslagvrije voet zelf berekenen , of klik benedenaan daar staat de beslagvrije voet van ieder jaar vermeld . lees ook de linkerkolom klik op de rode regel .

https://www.kbvg.nl/4099/ik-heb-schulden/beslagvrije-voet.html