ha
door hans69 May 9, 2012 om 13:23
Geldzaken & recht

Leuker kunnen wij het niet maken................

L.S, een paar jaar geleden heb ik als oudere erbij gewerkt,
toen er geen werk meer was ben ik gestopt.
Nu 2012 werd ik door de inkomstenbelasting voor een behoorlijk bedrag aangeslagen,over de tijd dat ik inkomsten had uit werk.o.a. terugvordering zorgtoeslag en inkomsten.
met de belastingdienst NH werd de afspraak,op papier,gemaakt dat ik het bedrag in delen mocht terugbetalen,ca € 215 p.m.
deze maand werd er per ongeluk dubbel betaald,het verzoek aan de belastingdienst(telefonisch)of het teveel betaalde terug gestort kon worden,omdat ik ook nog zorg p remie moest betalen etc werd met neen beantwoord.
immers ik had nog een bedrag openstaan............
toen ik refereerde aan de afspraak met de belasting,werd mij te verstaan geven dat ik maar beter op moest letten bij overschrijving van geld..........
hans69

3758 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 9, 2012 om 13:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

leuker kunnen wij het niet maken...

ook niet makkelijker

ro
door rondol - May 9, 2012 om 13:35
43 Antwoorden / 5 Vragen

Hans,
Als ik het goed uitgerekend heb, moet jij totaal €5160 terugbetalen? Immers je mag het openstaande in 24 maanden terugbetalen!

emcede
door emcede - May 9, 2012 om 13:47
960 Antwoorden / 4 Vragen

Leuker kunnen we het inderdaad niet maken, makkelijker wel: dan betaal je de volgende maand toch niet, dan loopt alles weer glad.

Zal niet je bedoeling zijn omdat je nu/deze maand nog andere kosten moet betalen, maar dat is inderdaad niet het probleem van de Belastingdienst.

@rondol: dit doet voor de beantwoording niet ter zake. Ook is dit veel te snel geconcludeerd. TS schrijft nergens binnen welke termijn hij moet terugbetalen. Zo is het best mogelijk dat hij het bedrag in 5 maandelijkse termijnen terugbetaalt...

ro
door rondol - May 9, 2012 om 13:51
43 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=emcede schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:47]

@rondol: dit doet voor de beantwoording niet ter zake. Ook is dit veel te snel geconcludeerd. TS schrijft nergens binnen welke termijn hij moet terugbetalen. Zo is het best mogelijk dat hij het bedrag in 5 maandelijkse termijnen terugbetaalt...

Je mag van de belastingdienst in 24 termijnen betalen. Uiteraard als jij het in 5 termijnen wilt betalen, om er sneller van af te zijn, is dit ook mogelijk.

valerius-2
door valerius-2 - May 9, 2012 om 13:58
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft de fout gemaakt als u nu is hiervan de schuld neemt en dan is gaan praten over de oplossing.Zet u administratie op order dan kan het in elk geval niet meer voorkomen.

bl
door bloem2004 - May 9, 2012 om 14:00
37 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=emcede schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:47]: dan betaal je de volgende maand toch niet, dan loopt alles weer glad.

Zal niet je bedoeling zijn omdat je nu/deze maand nog andere kosten moet betalen, maar dat is inderdaad niet het probleem van de Belastingdienst.

Het 1 maand overslaan van de betaling kan er toe leiden dat de betalingsregeling komt te vervallen. Ik adviseer TS om de betalingen de volgende maanden gewoon voort te zetten en dan 1 maand eerder klaar te zijn.

vr1944
door vr1944 - May 9, 2012 om 20:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Helaas krijg nooit geld terug als je schuld hebt uitstaan bij de belastingdienst.De afspraak die je met de belastingdienst gemaakt hebt houd in dat je trouw minimaal maandelijks het afgesproken bedrag betaaald.Als je meer betaald beschouwen ze het als extra aflossing Als je nu maand overslaat schendt je de gemaakte afspraak en loop je het risico dat ze alles in een keer vorderen. Niet doen dus lijkt me

ha
door hans69 - May 14, 2012 om 12:39
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=rondol schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:35]Hans,
Als ik het goed uitgerekend heb, moet jij totaal €5160 terugbetalen? Immers je mag het openstaande in 24 maanden terugbetalen!

Rondol,in elk geval dank voor je reaktie,echter terug betalen kan enkel in het geval van teveel zorgtoeslag uitbetalen door de belastingdenst.
dan mag je in 24 mnd terug betalen.dit geld niet voor de inkomstenbelasting.
dan moet je een aparte regeling treffen.en is afspraak ,afspraak.dat heb ik zwart op wit van de belasting.dan vind ik dat zij,de belasting,hun eigen afspraak niet na komen,door het teveel betaalde niet terug te storten.
hans69. 15 mei 2012