mk
door mkp Dec 18, 2020 om 15:13
Geldzaken & recht

Levenstestament notarieel

Wordt niet geaccepteerd bij PME

1868 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Dec 18, 2020 om 15:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Iets meer om toe te voegen? Waarom niet?

gerbera
door gerbera - Dec 18, 2020 om 15:16
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is dan jammer, maar iets meer informatie zou duidelijkheid kunnen verschaffen. bv. Waarom accepteerd het pensioenfonds het niet.

mk
door mkp - Dec 18, 2020 om 15:17
10 Antwoorden / 16 Vragen

Bij PME kan ik geen corespondentieadres opgeven. Mijn moeder zit in verpleeghuis op gesloten afdeling en maakt alles kwijt.
Het PME doet niets met een notarieel levenstestament ( er nog nergens problemen mee gehad. Ik moet van PME moeder maar bij gemeente laten inschrijven op mijn adres, maar zij woont op adres van verpleeghuis. Anders kan ik het ook via een rechter gaan proberen.  Het is bij hun een postblokkade uit veiligheidsoverweging.

gerbera
door gerbera Dec 18, 2020 om 15:26
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een mogelijkheid de post van uw moeder door het verpleeghuis achter te houden en het aan u overhandigen. Onzin natuurlijk dat u uw moeder op uw adres moet laten inschrijven dat geeft alleen maar verwarring.
Mogelijk is uw moeder nog in staat zelf een ondertekende (post)adreswijziging door te geven, want hoe is dat dan gegaan met de verhuizing naar het verpleegtehuis. Moet PME toch ook een adreswijziging van uw moeder hebben gehad.

mk
door mkp - Dec 18, 2020 om 15:53
10 Antwoorden / 16 Vragen

Moeder woont in verpleeghuis op gesloten afdeling Nu is mijn adres correspondentieadres, Maar PME weigert dit, Ik mopet moeder maar de gemeente op mijn adres in laten schrijven, moeder woont op adres van verpleeghuis, of bij de rechter toestemming vragen. PMW heeft een postblokkade. Ik heb nergens problemen gehad met notarieel levenstestament alleen bij PME. moeder is ook dementerend, belangrijke stukken zijn  ineens verdwenen,
Ik heb alles verder op mijn adres.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2020 om 15:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u deze weg gevolgd? https://www.pmepensioen.nl/deelnemer/contact/klachten-geschillen/ en deze https://www.ombudsmanpensioenen.nl/nl  Ik kan niet goed volgen waarom het Pensioenfonds een en ander weigert tenzij er sprake is van strijdigheid met het PME pensioenreglement.
 Ik neem aan dat in het levvenstestament het een en ander goed is omschreven. Heeft u al een advies gevraagd aan de notaris waar het ook is betekend?

Een levenstestament is nuttig als u zaken heeft waarvan u zeker wilt stellen dat ze goed geregeld worden, wanneer u zelf niet meer kunt beslissen. Dat kunnen financiële zaken zijn, bijvoorbeeld als u beschikt over een woning of vermogen, of gebruikmaakt van een persoonsgebonden budget. Maar het kunnen ook persoonlijke zaken zijn, zoals de zorg voor een huisdier. En u wilt wellicht u uw medische wensen vastleggen als het gaat om het levenseinde. Het is slim om een levenstestament te maken als u nog gezond bent. Tenslotte is het een voorbereiding op een situatie waarin u iets overkomt. Een levenstestament is dus niet per se iets voor oude mensen. Ook op jonge leeftijd kunnen er situaties ontstaan waarin iemand niet meer zelfstandig kan handelen. U bepaalt zelf wat u in een levenstestament vastlegt. Meestal bestaat het uit twee volmachten: een financiële volmacht en een persoonlijke en medische volmacht. Bron: Alles over het levenstestament | ANBO

ma
door malty Dec 18, 2020 om 16:52
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt me dat de TS graag zijn eigen adres als correspondentie adres wil hebben maar PME kent dat kennelijk niet.
Wanneer PME post naar het verzorgingshuis stuurt is de ts bang dat de moeder die kwijt maakt, vandaar.
In het levens testament zal wel staan dat de TS de wettelijke vertegenwoordiger van de moeder is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 18, 2020 om 18:30
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Mogelijk zit daar het probleem indien de wettelijke vertegenwoordiging resp. bewindvoering toch niet goed is geregeld.

Het lijkt mij wel mogelijk om het verzorgingshuis daarbij om hulp te vragen m.b.t. het controleren van ontvangen post.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2020 om 16:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ik wijs u ook nog op dez\e mogelijkheid: Pensioenconsulent - PME (pmepensioen.nl)

panter22
door panter22 - Dec 18, 2020 om 17:24
6599 Antwoorden / Vragen

De correspondentie kan toch via de digitale post gaan? Je moeder heeft een DigD. Kijk eens:
https://www.pmepensioen.nl/deelnemer/pensioen-uitgelicht/digitale-post/

tijger1
door tijger1 - Dec 18, 2020 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het hangt er maar vanaf wat er in dat levenstestament staat en wat het belang van PME is

Van het pensioenfonds komt hooguit één keer per jaar de jaaropgave en de hoogte van het pensioen voor het jaar er op.

Dat kunt u ook zien door in te loggen.

va
door vanlotjegetikt - Dec 18, 2020 om 17:31
809 Antwoorden / Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 18, 2020 om 18:21
2094 Antwoorden / Vragen

Als dat uw typische stijl van communiceren is kan er zomaar sprake van wat misverstanden. Ik begrijp dat u uw adres als correspondentieadres voor PME van uw moeder wil. Heeft u ze al gewoon rechtstreeks gevraagd wat er dan nodig is om u wel als correspondentieadres te accepteren?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 18, 2020 om 18:36
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@MKP, als u reageert op ontvagen reactie si het aan te bevelen om dat te doen met aanklikken van 'reacties' dat dan rechts onder de verkregen reactie verschijnt.  N.,a,v andere en ook uw reacties: wil men dan bij het verzorginshuis waar men naar ik aanneem de problemen etc. kent u niet assisteren in te zin van het controleren van de ontvangen post en u daarover te informeren. Het lijkt mij dat dat zou moeten kunnen.

Dan toch de vraag of de in curatele stelling  of bewindvoering goed is geregeld?