gb
door gbe Nov 30, 2012 om 14:08
Geldzaken & recht

Lid vara

Op 8 november ben ik aan de deur lid geworden van de vara. Het betreft een tijdelijk lidmaatschap met een automatische incasso. Om te voorkomen dat ik t.z.t. vergeet het lidmaatschap op tijd af te zeggen heb ik direct een mail gestuurd om het op te zeggen. Enige tijd later kreeg ik op dezelfde dag twee brieven met de mededeling dat ik lid was. Per mail heb ik toen nogmaals aangegeven dat ik het lidmaatschap na afloop wil beeindigen en dat ik niet twee ker lid wil zijn. Inmiddels zijn we drie weken verder en ik hoor helemaal niets van de vara. Hoe voorkom ik nu dat er straks twee keer een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven en dat het lidmaatschap stilzwijgend wordt verlengd? De enige reactie die ik van de vara ontvang is dat men het druk heeft. (wie niet?)

1589 15 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Nov 30, 2012 om 14:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Door schriftelijk aangetekend op te zeggen en uw toestemming tot automatische incasso per direct in te trekken in dezelfde brief. U kunt daarbij aangeven dat u zich 1malig heeft aangemeld en niet twee keer zoals de 2 bevestigingen van uw 1 malige aanmelding suggereert.
Vraag ook in deze brief om een schriftelijke bevestiging dat uw lidmaatschap per datum .... beëindigd wordt.

Copie brief + verzendbewijs bewaren.

holstein
door holstein - Nov 30, 2012 om 15:23
922 Antwoorden / 16 Vragen

Hoe maak ik het ingewikkeld, had nou even op die bevestiging gewacht en dan opgezegd, heb je nu niks aan natuurlijk, maar toch....

empyria
door empyria - Nov 30, 2012 om 15:48
504 Antwoorden / 3 Vragen

Of was gewoon helemaal niet lid geworden...was al deze ellende je bespaard gebleven...

tenormin
door tenormin - Nov 30, 2012 om 16:55
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Goh, ik wist niet dat de VARA ook al langs de deuren gaat om leden te werven. Maar is er dan al daadwerkelijk 2 maal geld afgeschreven van uw rekening? Dat u geen antwoord krijgt is niet ongebruikelijk bij de VARA, hoor.

dearagain
door dearagain - Nov 30, 2012 om 19:17
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*je kunt het nummer door de bank laten blokkeren

sweeterlake
door sweeterlake - Nov 30, 2012 om 19:29
468 Antwoorden / 16 Vragen

...zeker een cadeautje aan het tijdelijke lidmaatschap verbonden? Trolley en 5 nummers van het magazine Kassa?!

Een e-mail met opties selecteren bezorgfunctie en leesbevestiging vragen.

mr.ed
door mr.ed - Nov 30, 2012 om 21:33
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:55]Maar is er dan al daadwerkelijk 2 maal geld afgeschreven van uw rekening?

gbe schrijft toch

[quote=gbe schreef op vrijdag 30 nov 2012, 14:08]Hoe voorkom ik nu dat er straks twee keer een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven en dat het lidmaatschap stilzwijgend wordt verlengd?

Lijkt mij dan dat er nog niks is afgeschreven anders hoeft dat toch niet gevraagd te worden?

Of zie ik dat nu verkeerd?

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2012 om 00:23
16877 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 21:33][quote=tenormin schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:55]Maar is er dan al daadwerkelijk 2 maal geld afgeschreven van uw rekening?

gbe schrijft toch

[quote=gbe schreef op vrijdag 30 nov 2012, 14:08]Hoe voorkom ik nu dat er straks twee keer een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven en dat het lidmaatschap stilzwijgend wordt verlengd?

Lijkt mij dan dat er nog niks is afgeschreven anders hoeft dat toch niet gevraagd te worden?

Of zie ik dat nu verkeerd?

Nee hoor, dat "zie" je niet verkeerd. Maar ik denk dat gbe zich op zit te winden over iets dat nog niet heeft plaatsgevonden vandaar mijn vraag of er daadwerkelijk...enz. enz.

mr.ed
door mr.ed - Dec 1, 2012 om 00:41
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 1 dec 2012, 00:23][quote=mr.ed schreef op vrijdag 30 nov 2012, 21:33][quote=tenormin schreef op vrijdag 30 nov 2012, 16:55]Maar is er dan al daadwerkelijk 2 maal geld afgeschreven van uw rekening?

gbe schrijft toch

[quote=gbe schreef op vrijdag 30 nov 2012, 14:08]Hoe voorkom ik nu dat er straks twee keer een bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven en dat het lidmaatschap stilzwijgend wordt verlengd?

Lijkt mij dan dat er nog niks is afgeschreven anders hoeft dat toch niet gevraagd te worden?

Of zie ik dat nu verkeerd?

Nee hoor, dat "zie" je niet verkeerd. Maar ik denk dat gbe zich op zit te winden over iets dat nog niet heeft plaatsgevonden vandaar mijn vraag of er daadwerkelijk...enz. enz.

Is het dan niet handiger om hem gewoon te vertellen dat hij zich niet druk hoeft te maken zolang er niets is afgeschreven? Nu schep je alleen maae onduidelijkheid.

jobiejoba
door jobiejoba - Dec 1, 2012 om 09:54
134 Antwoorden / 1 Vragen

Als mailen niet werkt dan bel je toch even?

tenormin
door tenormin - Dec 1, 2012 om 10:59
16877 Antwoorden / 108 Vragen

OFF TOPIC: mr.ed, kan je je paardenkop misschien "stil zetten". Men slaat er van op hol.

mr.ed
door mr.ed - Dec 1, 2012 om 11:11
22 Antwoorden / 0 Vragen

Met de muispointer er op en dan het windows logo + Rechterpijl + Enter kan je hem stilzetten

gb
door gbe - Dec 1, 2012 om 12:01
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dames, Heren,

Dank voor jullie antwoorden. Een aantal antwoorden gevolgd door mijn reactie:

Is het geld al afgeschreven of wacht eerst maar op het afschrijven:
Nee, het geld is nog niet afgeschreven, dus ook niet twee keer, maar het is ook niet verstandig om eerst een probleem te laten ontstaan om dat dan weer te moeten oplossen. Ik heb twee brieven ontvangen dus lijkt het logisch dat ik nu ook twee keer geregistreed ben als lid en dat er dan ook twee keer een bedrag wordt afgeschreven. Ik probeer dat te voorkomen door een simpele vraag te stellen.

Je kunt ook bellen
Ja ik kan ook bellen, brief schrijven, belbus inschakelen. Dat kan allemaal maar ik doe zaken met een bedrijf en stel een vraag waar het bedrijf niet op reageert anders dan "we hebben het druk". Dit verwacht je niet van een bedrijf dat anders direct met het kassa vingertje omhoog staat als andere bedrijven dit doen. Waarom kan de vara zich dat dan wel permiteren?

Het nummer door de bank laten blokkeren
Dit is een prima tip helaas ken ik het rekeningnummer van de vara niet anders had ik deze tip zeker opgevolgd.

Conclusie:
Ik blijf van mening dat we in Nederland ook een publieke omroep moeten hebben en dat is ook de reden dat ik lid ben geworden. Echter het was klantvriendelijk en netjes geweest dat men direct een antwoord had gegeven op een zeer simpele vraag namelijk sta ik twee keer vermeld in hun systeem. Hoe moeilijk kan dat nu zijn?

Nogmaals bedankt voor al jullie reacties.

Cookies
door Cookies - Dec 1, 2012 om 12:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Ik blijf van mening dat we in Nederland ook een publieke omroep moeten hebben en dat is ook de reden dat ik lid ben geworden.......

Die P.O. blijft toch wel bestaan, daarvoor hoef je echt geen lid te worden. Als ze je dat aan de deur verteld hebben, ben je gewoon in de maling genomen.

jo
door jorisw - Dec 1, 2012 om 16:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gbe schreef op zaterdag 1 dec 2012, 12:01]
Je kunt ook bellen
Ja ik kan ook bellen, brief schrijven, belbus inschakelen. Dat kan allemaal maar ik doe zaken met een bedrijf en stel een vraag waar het bedrijf niet op reageert anders dan "we hebben het druk". Dit verwacht je niet van een bedrijf dat anders direct met het kassa vingertje omhoog staat als andere bedrijven dit doen. Waarom kan de vara zich dat dan wel permiteren?

Omdat een opgeheven vingertje zoveel makkelijker is dan zelf wel perfectie te leveren... Overigens zal dat bij de meeste forumleden die bedrijven van van alles en nog wat beschuldigen niet anders zijn: in hun professionele leven zullen ze ongetwijfeld zelf ook wel eens fouten maken waar ze anderen van beschuldigen.