ro
door rojomarcusse Feb 15, 2012 om 15:54
Geldzaken & recht

Mag AH een betaling annuleren?

Het volgende overkwam een kennis. Hij deed boodschappen bij AH en ging afrekenen. Hij stopte zijn pinpas in de pinautomaat en toetste de pincode in. Vervolgens werd de betaling geannuleerd en werden de boodschapppen van de band gehaald. Hij bleek rood te staan. Mag of hoe kan AH weten, dat iemand rood staat. Is dat niet een zaak tussen de bank en de betreffende persoon. En in hoeverre is hier de privacy in het geding.

2107 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rapil
door rapil - Feb 15, 2012 om 16:02
433 Antwoorden / 0 Vragen
0

Simpel als je rood staat en daarvan geen afspraak met de bank hebt gemaakt dat je rood mag staan, wordt er geen cent vanaf die rekening betaald. Geen saldo, geen boodschappen. En ja dat mag.

zwemmer
door zwemmer - Feb 15, 2012 om 16:06
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

AH weet (allereest) niet dat je rood staat, de bank weet het. Zonder een krediet bij je betaalrekening lukt een betaling dan niet meer.

Zwemmer

naitsoezn
door naitsoezn - Feb 15, 2012 om 16:13
842 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bij pinnen moet er toch geld van de ene rekening (de klant) naar de andere rekening (de winkel). Als dit mislukt (omdat de klant roodstaat), dan krijgt de klant de boodschappen niet mee he, er moet toch betaald worden. Hier is niets privacy-gevoeligs aan.

sa
door saunafreakje - Feb 15, 2012 om 16:17
14 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als een betaling niet lukt, staat er niet genoeg geld op de rekening. En: geen geld, geen boodschappen.

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2012 om 17:00
16933 Antwoorden / 108 Vragen
0

Is toch hetzelfde als je bij een pinautomaat staat, komt er ook niets uit, alleen op het scherm komt: Saldotekort. Dus AH of welke zaak ook: niemand doet iets fout behalve de kaarthouder die geen geld op de rekening heeft.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 15, 2012 om 17:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Betaling geweigerd, betaal op andere manier.
Als het een 2e keer nogmaals dan moet je contant betalen.

Dus zij weten niet of je rood stond of dat de ING weer eens off line was.

jo
door jorisw - Feb 15, 2012 om 17:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Deze vraag moet van een troll zijn, dat kan toch niet anders?

jo
door jorisw - Feb 15, 2012 om 17:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 15 feb 2012, 17:11]Betaling geweigerd, betaal op andere manier.
Als het een 2e keer nogmaals dan moet je contant betalen.

Dus zij weten niet of je rood stond of dat de ING weer eens off line was.


Betalingen gaan niet direct van de winkel naar de bank maar via Currence....

valerius-2
door valerius-2 - Feb 15, 2012 om 17:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Wat een rare vraag is dit, ook als je geen geld bij je hebt worden de boodscappen toch ook niet mee gegeven, als je rood staat is je betaling toch niet mogelijk.

marjon1
door marjon1 - Feb 15, 2012 om 17:41
284 Antwoorden / 3 Vragen
0

Simpel, je kunt niet betalen als het saldo ontoereikend is.
De medewerker ziet niet wat het saldo is of dat er een andere rede is waarom je niet kunt betalen dus wat de privacy betreft, die is niet in het geding hoor.

ew
door ew - Feb 15, 2012 om 18:10
116 Antwoorden / 12 Vragen
0

Een winkelier kan wel weten dat er niet voldende saldo op de rekening staat als de pin transactie niet lukt. Er komt dan namelijk een melding in het schermpje,indit geval 0116.

http://www.pintip.nl/meldingen_op_het_display.html

Of de vervolgactie welke de persoon achter de kassa nam netjes is kun je over discussiëren. Er had ook een andere mogelijkheid tot betalen aangeboden kunnen worden.

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2012 om 18:44
16933 Antwoorden / 108 Vragen
0

@ew, maar rojomarcusse schrijft toch niet dat de cassiëre luidkeels heeft geroepen dat hij saldotekort had? Dat zou inderdaad niet netjes zijn geweest, maar kan me nauwelijks voorstellen dat dit heeft plaatsgevonden. Het personeel wordt over het algemeen goed geinstrueerd over dit soort situaties.

diumenge
door diumenge - Feb 15, 2012 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=jorisw schreef op woensdag 15 feb 2012, 17:20]Deze vraag moet van een troll zijn, dat kan toch niet anders? Inderdaad ja, en is ook altijd een kennis die het overkomt...

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2012 om 19:38
16933 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op woensdag 15 feb 2012, 19:17][quote=jorisw schreef op woensdag 15 feb 2012, 17:20]Deze vraag moet van een troll zijn, dat kan toch niet anders? Inderdaad ja, en is ook altijd een kennis die het overkomt...

Dit dacht ik, de vraag lezende, ook: ja, ja, die kennis toch. Lezen we vaker: iemand die ik ken!

zwemmer
door zwemmer - Feb 15, 2012 om 19:43
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Wat zou dat nou. Of het nu een kennis is of niet, het is een vraag en daar gaat het toch maar om. Ik kan mij die schaamtegevoelens wel voorstellen. Ze zijn niet nodig maar ze zijn er. Daar moet je respect voor hebben.

Zwemmer

diumenge
door diumenge - Feb 15, 2012 om 19:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

De schaamtegevoelens kan ik mij ook voorstellen. De vraag is echter een beetje raar, het is niet anders dan geen geld in je portemonnee hebben bij het afrekenen, dan krijg je ook je boodschappen niet mee. Zoals hier al eerder gezegd, als AH geen geld krijgt, dan krijg jij je boodschappen niet. Heeft niets met privacy te maken.

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2012 om 19:53
11716 Antwoorden / 52 Vragen
0

Als ik de topic titel lees: "Mag AH een betaling annuleren?" dan moet er toch sprake zijn van een wezenlijke betaling, cash of pin. Er wordt hiet gepint maar kennelijk waren er of te veel boodschappen, of te weinig saldo of te weinig elastiek in het krediet. Ergo, er is geen sprake geweest van een betaling. Er is niets betaald. En niets betalen is geen boodschappen.

ro
door rojomarcusse - Feb 16, 2012 om 11:05
28 Antwoorden / 19 Vragen
0

Bedankt voor al jullie reacties. Het is mij duidelijk hoe het zit.
En het was ook niet meer dan een vraag, die mij mij opkwam toen een kennis van mij (ja, het was echt waar een kennis!) dit overkwam.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer