andregld
door andregld Apr 15, 2020 om 15:45
Geldzaken & recht

Mag canal digitaal eisen dat je betaald via een link?

Hallo,

Mag canal digitaal eisen dat je betalen moet via een link of via mijn canal digitaal in moet loggen om een factuur te krijgen? Ik klik nl op geen enkele betaallink die via mail worden verstuurd. Om alle risico's uit te sluiten wegens hacken en virussen.
Voorzover ik weet hoort een bedrijf toch een gespecificeerde factuur toe te zenden (mag als pdf via mail of via post) voor de diensten die zij verlenen.

Bovenstaande is de belangrijkste vraag.
Het onderstaande is de ervaring wat ik met canal digitaal heb.
Op 5-3-2020 krijg ik een mail met een link om mijn canal digitaal abonnement te voldoen. Zij gebruiken het mailadres: nota@service.canaldigitaal.nl
Ik replay de mail met het verzoek om een nota toe te sturen.
Na een verloop van tijd ontvang ik op 23-03-2020 wederom een herinnering. Ook deze mail gereplayed met het verzoek om een nota te sturen.
Op 09-04-2020 wederom een mail ontvangen na telefonisch contact. Nu wordt er gezegd dat er een nota aankomt. Blijkt dat wederom een mail te zijn nu van mailadres: service@email.canaldigitaal.nl. Ook deze mail gereplayed met het verzoek om de nota toe te zenden.
Uiteindelijk op 15-04-2020 weer een mail nu van info@canaldigitaal.nl. Heb de telefoon nu gepakt en gebeld. En krijg te horen dat canaldigitaal de mailadressen die zij gebruiken eigenlijk no-replay mailadressen zijn.
Vind dat canal digitaal hier de consument geheel op het verkeerde been zet met deze mailadressen te gebruiken. Iedere consument zal deze mailadressen interpreteren als normale mailadressen. Of heb ik dat mis??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

3426 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2020 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Toen wij nog klant waren bij CD betaalden we altijd via automatische incasso. Waarom doet u dat niet?

En je kunt/kon bij hen gewoon inloggen en je factuur bekijken. Wel zo handig. En wat is daar mis mee?

Op die mails van hen zal beslist gestaan hebben dat het no-reply is.

marita5
door marita5 - Apr 15, 2020 om 15:56
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Andregld ,

Ik zie het probleem niet , waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan .

Zie hier hoe u kunt betalen , en uw factuur kunt zien .

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/administratie/nota-en-betaling/

Misschien een optie automatische incasso , dan heeft u dit probleem niet .

Ik heb Ziggo , automatische incasso , factuur zie ik digitaal , kan ik uitprinten , problem solved .

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2020 om 16:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Op no-replay email adressen kan men toch niet antwoorden?

diumenge
door diumenge Apr 15, 2020 om 16:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Jawel, maar ze komen niet aan of worden niet gelezen. De door TS genoemde adressen zien er echter ook nog eens niet uit als no-reply adressen, dus ik kan mij de verwarring wel voorstellen. Het kan overigens ook in de mail staan dat een reply/antwoord op de mail geen zin heeft omdat die reacties niet gelezen worden, dat geeft TS dan weer niet aan.

andregld
door andregld - Apr 15, 2020 om 16:30
20 Antwoorden / 6 Vragen

Klopt tenormin,

Maar zij gebruiken normale uitziende mailadressen, zoals beschreven, maar deze mailadressen zien er dus normaal uit maar zijn het niet. Zoals canal digitaal zegt het zijn mailadressen waar geen mailbox aangekoppeld zijn.

br
door bravehenk Apr 15, 2020 om 17:24
206 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn zoveel bedrijven die dit soort mail adressen gebruiken.U weet dat u moet betalen u krijgt  een link om de nota uit te printen maar dat doet u ook niet(terwijl bevestigd is dat dit een juist mail adres is).U wilt dus iets wat niet normaal voor hun is een nota per post.Gewoon zo doorgaan komt er vanzelf een deurwaarder aan de deur met een nota van meer dan dubbele bedrag, en BKR melding

aurora1
door aurora1 - Apr 15, 2020 om 17:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom betaalt u niet per automatische incasso? Daarmee sluit u alle risico's uit.
Als u lang genoeg wacht mag u boete betalen. Op de site van Canal Digital staat duidelijk hoe betaald kan worden, en dat is hier nog een keer herhaald.

Topantwoord

sw
door swat1500 - Apr 15, 2020 om 17:54
3790 Antwoorden / 0 Vragen

Bij het afsluiten van uw contract met Canaal Digitaal heeft u afgesproken op welke wijze u uw abonnement zou voldoen. Als dit is na ontvangst van een papieren factuur dan mag Canaal Digitaalk u niet zomaar een andere betaal methode opdringen. U kunt uw abonnement dan opzeggen.
Wel kan Canaal Digitaal besluiten, na tijdige kennisgeving, de betaalafspraken wijzigen. U kunt dan uw abonnement kostenloos opzeggen. U kunt CD niet dwingen u op de "oude"wijze te blijven laten betalen.

andregld
door andregld - Apr 15, 2020 om 17:56
20 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo,

Voor een ieder die automatische incasso aangeeft.

Automatische incasso is geen optie voor mij daar ik graag mijn bankzaken zelf regel en doe dat niet via automatische incasso.
Mede doordat dit in het verleden (bij andere bedrijven) velen malen verkeerd ging.
Kortom geen goede ervaring mee met automatische incasso.

aurora1
door aurora1 Apr 17, 2020 om 00:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Stond er die keren dan wel voldoende saldo op uw rekening?
Het is heel simpel, als u het niet met een afschrijving eens bent kunt u storneren, en zelfs twee maanden lang.

Betalen moet u toch én voor een bepaalde datum, dus waarom zou u het uzelf moeilijker maken en gaan rommelen met mails e.d.? Of risico's van boetes willen lopen?

En u zet uzelf op het verkeerde been, niet CD. Uw rekeningen kunt u via uw account inzien, desnoods een screenprint van maken en vervolgens uitprinten.

Topantwoord

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Apr 15, 2020 om 18:05
29 Antwoorden / Vragen

Uit privacy overwegingen is het gebruik van acceptmail niet echt verstandig. Zowel hun site als de e-mail zelf bevatten technieken waarmee ze jou tracken, soort van spyware (zonder jou medeweten delen ze jouw data/gegevens met derden). Dit is al meer dan reden genoeg om de link niet te gebruiken, het zelfs beter om de mail helemaal niet te openen. Maak een filter aan en zorg dat ze na ontvangst linea recta verwijderd worden.

Beetje fatsoenlijk bedrijf zou dit soort diensten niet gebruiken en de privacy van hun klanten respecteren (@BNNVARA lezen wij ook eventjes mee?)

Thijs12
door Thijs12 Apr 15, 2020 om 19:55
544 Antwoorden / Vragen

Erg gevaarlijk. Ze tracken je en dan weten ze waar je woont. Linke soep, dan kunnen ze je zomaar een factuur per post sturen, toch!

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Apr 16, 2020 om 20:21
29 Antwoorden / Vragen

@Theo op dat woordje in het rood kun je klikken. Lees dat eens rustig door, wordt het ook jou vanzelf duidelijk wat hier mis mee is.
Als je het gelezen hebt, kom dan hier nog eens terug op jouw opmerking, zou ik waarderen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 15, 2020 om 19:34
2069 Antwoorden / Vragen

Wat is het toch triest dat mensen allerlei rare complexen aangepraat krijgen over de gevaren van het internet en wat "ze" allemaal niet van je weten en wat "ze" allemaal wel niet zouden kunnen. En als je dan om voorbeelden vraagt dan hebben ze negen van de tien keer een advertentie gezien voor een e-bike terwijl ze ook naar een e-bike gezocht hadden. Zo ook automatische incasso wat overal prima werkt maar bij sommige mensen niet. Waarschijnlijk aardstralen.

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets Apr 16, 2020 om 20:23
29 Antwoorden / Vragen

@Henk op dat woordje in het rood kun je klikken. Lees dat eens rustig door, wordt het ook jou vanzelf duidelijk wat hier mis mee is.
Als je het gelezen hebt, kom dan hier nog eens terug op jouw opmerking, zou ik waarderen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 17, 2020 om 11:42
2069 Antwoorden / Vragen

Ongelofelijk hè zelfs het "beroemde" voorbeeld komt terug maar dan met Rome ipv een e-bike. QED, het gaat werkelijk helemaal nergens over.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 15, 2020 om 19:47
544 Antwoorden / Vragen

Ik wil alleen nog maar betalen met automatische incasso. De enigste betaal mogelijkheid die je nog gedurende acht weken terug kunt halen. Ideal nooit meer, dat krijg je nooit meer terug.

rj
door rjw - Apr 15, 2020 om 20:08
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Wat maakt het uit of je een rekening digitaal op een website ziet of digitaal in je email? Als ze 'm PDF sturen heb je weer de kans dat sommige mensen het niet goed kunnen lezen omdat hun PDF reader net een beetje anders is.

diumenge
door diumenge Apr 15, 2020 om 23:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb werkelijk nog nooit een PDF ontvangen die niet gelezen kon worden, het is zelfs een ISO standaard. Dus de kans van op een onleesbare PDF lijkt mij nihil. Ben verder wel met je eens dat het niets uitmaakt hoe je de digitale rekening ontvangt, kan je altijd zelf nog een PDF van maken.

tijger1
door tijger1 - Apr 15, 2020 om 21:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als er juist iets veilig is, is het een automatische incasso. Gaat er iets fout, dan kunt u storneren. Als u zelf iets overmaakt, kan dat niet.

Maar goed, dan print u de factuur uit, en betaalt u hem, ook klaar.

gerbera
door gerbera - Apr 15, 2020 om 22:00
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ook met automatische incasso heeft u het zelf in de hand. Onterechte incasso kunt u gewoon terugboeken en of de rekening van de incassant blokkeren. En dat velen malen verkeerd gaan roept bij mij vraagtekens op, het is mij nog nooit overkomen. Dit kan voornamelijk mis gaan als er onvoldoende saldo op een rekening staat.

justmeagain
door justmeagain - Apr 16, 2020 om 00:02
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus u wil geen link om te betalen aanklikken omdat u dan gehackt kan worden.
Maar u wilt wel een factuur ontvangen per mail? Enig idee hoeveel ellende daarmee kan ontstaan. Ik kan een virus o.i.d. makkelijk als zijnde PDF bestand versturen. U opent uw factuur en ik heb toegang tot uw pc.