h-
door h- de- k Sep 28, 2013 om 23:45
Geldzaken & recht

Mag dit

Mag een mr.advocaat de belangen van een familielid behartigen in een juridische zaak.

1076 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Sep 29, 2013 om 00:03
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat zou u bij de controlerende functie van advokaten moeten vragen.

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2013 om 09:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, een advocaat dient onafhankelijk te zijn van zijn cliënt.

ro
door ron530 - Sep 29, 2013 om 09:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De vraag is wat vaag. Een advocaat schakel je in om jou belangen te behartigen in een juridische procedure. Wat zoekster stelt is niet juist want een advocaat kan niet onafhankelijk zijn van de cliënt.

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2013 om 09:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou dat niet mogen. Hij moet juist de belangen behartigen van zijn client.

zoekster
door zoekster - Sep 29, 2013 om 09:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hij moet wel de belangen behartigen van zijn cliënt en partijdig zijn, maar hij moet ook onafhankelijk zijn.
Klik

tot15karakters
door tot15karakters - Sep 29, 2013 om 10:52
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Er is nauwelijks controle op.

Vooral bij verschillende familie namen is het niet te zien.
Maar bij dezelfde namen, vooral als je een veel voorkomende hebt is het niet te doen.
Als je dus Bakker, Smit of de Vries heet kan het toevallig zo zijn dat de naam gelijk is en of je familie bent, die controle is lastig en zolang je het niet laat merken is er niets aan de hand.

Als ik de Bijbel zou geloven zijn we sinds de Ark allemaal familie van elkaar......
Dus deze regel, wat is familie en hoe ver moeten ze weg zijn is bepalend en wat doe je met kinderen van andere onbekende vader?
Ja, of iemand familie is kan erg lastig zijn om uit te zoeken dus wat niet mag en niet gedaan word, vaak is familie advocaat juist meer actief......

dearagain
door dearagain - Sep 29, 2013 om 18:44
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*natuurlijk mag dat