to
door toyota25 Oct 11, 2005 om 23:34
Geldzaken & recht

Mag dit volgens "De wet Mulder"

Mijn eechtgenote is een tijdje geleden bekeurd omdat ze een Gsm vasthield tijdens het auto rijden, ze belde niet.

De agent die haar staande hield maakte proces-verbaal op.

Alle gegevens heeft hij overgenomen van het rij- en kentekenbewijs.

Toen mijn echtgenote de acceptgiro kreeg van het CJIB, bleek dat het kenteken niet klopte, de agent had het kenteken verkeerd overgenomen van het kentekenbewijs.

Hierop heeft zij bezwaar aangetekend bij de OvJ in Arnhem.

Deze heeft eigenhandig het kverkeerd vermelde kenteken aangepast en veranderd in het goede kenteken.

Zijn argument was dat hij daar toe gerecht was volgens "de wet Mulder".

Is dat zo ? Mag een OvJ een wijzigingen aanbrengen volgens "Mulder"???

564 2 Rapporteer

rj240479
door rj240479 - Oct 11, 2005 om 23:48
15 Antwoorden / 4 Vragen

Beste,

ik heb geen eenduidig antwoord voor u, maar mij is het volgende gebeurd;

een aantal jaren geleden kreeg ik een bekeuring voor fietsten zonder licht... jammer maar helaas. na een paar weken kreeg ik een brief binnen van het CJIB. hoewel de agent in kwestie mijn gegevens van mijn ID kaart had overgenomen was mijn naam totaal verkeerd geschreven (een p ipv een b, een s ipv een z, en een a ipv aa in een naam met negen letters!). ik heb hierop bezwaar aangetekend, dat ik niet de persoon in kwestie was. hierop kreeg ik een brief terug met de mededeling dat het moet lijken (of iets van gelijke strekking) tevens kreeg ik een nieuwe boete waar mijn naam WEL goed geschreven was. ook hier is dus geknoeid met het "gele" papiertje en de uiteindelijke boete. ik heb betaald...

lijkt niet geheel op de boete die je gekregen hebt, maar de handels wijze komt wel op het zelfde neer. SCHANDALIG! als een agent niet 6 letters en cijfers over kan schrijven.

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/browsercheck/continuation=29617-002/session=478694914637694/action=javascript-result/javascript=yes

kom je in het wetboek terrecht.

succes er meer!

scroogy
door scroogy - Oct 12, 2005 om 00:36
367 Antwoorden / 20 Vragen

Helaas voor u, dat mag. Het verkeerde kenteken is geen reden om onder die bekeuring uit te komen. Ook als het kenteken niet wordt aangepast is de bekeuring juist.

Van belang is dat de bedoeling duidelijk was, alle partijen wisten waarvoor en voor wie de bekeuring bedoeld was. Daar was ondanks het verkeerde kenteken geen misverstand over.

Vervelend om een bekeuring te krijgen voor het niet hands-free "bellen" (de bekeurende agent kan niet zien of er wel of niet gebeld wordt). Het vasthouden van een mobile telefoon is verboden, je mag ook niet sms-en of sms-jes lezen of kijken hoe laat het is als je daarmee je gsm in de hand pakt.