ne
door netric Mar 6, 2019 om 17:16
Geldzaken & recht

Mag een bedrijf 10 uur achteraf berekenen voor het monteren van een fiestendrage

Beste Leden,

Ik heb bij het bedrijf, Ridderbeks, een fietsendrager besteld van Thule inclusief montage. Nu krijg ik een rekening van de fietsendrager en dat ze 10 uur bezig zijn geweest a 75 euro per uur. Ik heb van te voren niet gevraagd hoelang dit zou kunnen duren.

Ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf daar 10 uur mee bezig is. Is er ergens een richtlijn hoelang de montage zou kunnen duren van een fiestendrager. Als ik naar de handleiding kijk denk ik dat ik zelf 5 a 6 uurtjes nodig zou hebben. Zelf denk ik dat Ridderbeks, als professional dit binnen 2 uur zou moeten doen.

Heb ik het recht om te eisen dat ze de montage voor 2 uur berekenen? Of mag ik nog altijd de fietsendrager eraf laten halen?

1937 13 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 6, 2019 om 17:28
16867 Antwoorden / 202 Vragen

10 uur voor het plaatsen van een fietsdrager? Dat lijkt erg veel maar: u geeft helemaal niet aan wat voor soort fietsendrager het is. D.w.z. een drager voor op de trekhaak, op het dak of??
Maar uit de modellen die ik zie bij enig zoeken lijkt het er toch erg op dat het monteren niet zo ingewikkeld zou zij dat het 10 uren in beslag zou moeten nemen.
Ik zie inmiddels ook dat Ridderbeks een Caravandealer is en lijkt het er dus op dat de drager voor uw caravan is bedoeld.
Graag dus even iets meer info.

aurora1
door aurora1 - Mar 6, 2019 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als het ding inclusief montage gekocht is dan betaalt u toch alleen het bedrag van die fietsendrager?
Ik kan het bedrijf en die fietsendrager inclusief montage overigens niet op internet vinden, behalve op Facebook. Daar vind ik overigens alleen campers e.d.
Als u toch extra zou moeten betalen dan zou ik ze het ding er leuk laten afhalen en elders gaan shoppen bij een betrouwbaar bedrijf dat positief bekend staat. En niet via Facebook.
Verder geeft u veel te weinig informatie om een goed antwoord te kunnen geven.

ne
door netric - Mar 6, 2019 om 17:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

De fietsen drager is een Thule sport G2, en dit moet op een caravan Adria Adora 472 L

ne
door netric - Mar 6, 2019 om 17:37
3 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.ridderbeks.nl/nl/ridderbeks-campers-caravans-en-vouwwagens/
Ridderbeks in Echt

ne
door netric - Mar 6, 2019 om 17:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Aurora,

Is dit genoeg informatie, of wat bedoel je wat je nog mist?

aurora1
door aurora1 Mar 7, 2019 om 00:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En er was een prijs inclusief montage? Wat heeft u er dan mee te maken of ze over dat monteren 10 uur gedaan hebben? Zie ook @edrick3 pm 18.16 uur. Als het anders zit dan dat svp vermelden. En u kunt anders altijd nog elders rondvragen hoeveel uren dat monteren duurt.

ne
door neodutchio - Mar 6, 2019 om 17:40
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Waren er al bevestigingspunten aan de caravan, of moest alles nog gemaakt worden? Het simpelweg ophangen zal geen probleem geweest zijn, maar als er nog geleiderails en steunpunten gemaakt moesten worden gaat het langer duren.

costnix
door costnix Mar 6, 2019 om 21:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hier is een fotoreportage van een montage van een fietsenrek op een caravan. Het is een tweemanskarwei en de hele caravan ligt open.
http://www.caravans.net/toebehoren/fietsdragers-monteren.php

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2019 om 17:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u van te voren gevraagd hebt wat die fietsendrager ging kosten, wat is dan de moeite om te vragen wat het monteren kost?

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2019 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

10 uur?  Is dat geen typefoutje en moet het 1 uur zijn?
Je hebt uiteraard geen 'recht' ergens op, aangezien er niets zwart op wit staat.
Al met die factuur terug geweest en uitleg gevraagd?

tenormin
door tenormin Mar 6, 2019 om 22:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Kan geen type fout zijn; TS heeft het over 2 uur rekening.

edrick3
door edrick3 Mar 7, 2019 om 09:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even beter lezen. ;-)

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2019 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2019 om 18:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik heb bij het bedrijf, Ridderbeks, een fietsendrager besteld van Thule inclusief montage.
En daar stond een prijs voor naar ik aanneem. En daar ben je mee akkoord gegaan.
Hoelang die montage dan geduurd heeft doet er dan niets toe.

Topantwoord

Ge
door Genee - Mar 6, 2019 om 19:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u gevraagd waarom het 10 uur heeft gekost om de fietsendrsger te monteren.
Vraag eens bij een ander caravanbedrijf wat dat monteren kost.

jo
door jorisw - Mar 6, 2019 om 19:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb even op de website van Thule gekeken en het niet zo straightforward als zo'n fietsendrager voor achter de auto. Er moeten gaten worden geboord in de achterkant van de caravan en aan de binnenkant moeten verstevigingsplaatjes worden aangebracht. Ik neem aan dat dit aan de binnenkant netjes is weggewerkt. Het is sowieso een klus voor 2 personen. 10 uur is dan niet zo gek.

Maar goed, als je het zelf beter weet, waarom laat je het dan doen bij een professioneel bedrijf?

vu2615
door vu2615 - Mar 6, 2019 om 21:02
81 Antwoorden / 3 Vragen

U geeft bar weinig info. Wat was de prijs inclusief montage? Als daar een heel groot verschil in zit, zou ik eerst een gaan informeren bij Ridderbeks of ze een verklaring hebben voor het verschil.