ca
door carrie40 May 24, 2007 om 23:04
Geldzaken & recht

Mag een instalatiebedrijf mij per e-mail royeren?

na een onderhoud met veel waterschade en een 10 keer zo'n hoge rekenig, laat het bedrijf 6 weken niks van zich horen, nou heb ik een persoonlijk gesprek aangevraagd , dat kon vandaag om 15.30 uur , komen wij daar is er alleen een secetaresse, maar niet de 2 mannen die ik wilden spreken, dus na 3 kwartier wachten zijn wij weg gegaan. krijg ik een e-mail thuis met ; wij zullen u per heden als klant uit ons bestand royeren en ook niet meer de service bieden bij storing. en de rekening moet binnen 2 dagen betaald zijn, anders geven zij het uit handen mag dit per e-mail?

361 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja dat mag het staat gelijk met een brief u wordt hiermee op de hoogte gebracht van hun opzeggeing, maar zij kunnen hiermee niet de vordering op de schade die zij u hebben toegebracht niet zomaar te niet doen, als u hun nu via email een claim doet voor de schade en daarna via een aan getekende brief deze email als nog bevestigen.

Met groet Valerius

ve
door verwijderd - May 24, 2007 om 23:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag carrie44,

Je schrijft: wij zullen u per heden als klant uit ons bestand royeren en ook niet meer de service bieden bij storing. De rekening moet binnen 2 dagen betaald zijn, anders geven zij het uit handen mag dit per e-mail?

Een e-mail wordt meer en meer gezien als een duurzame gegevensdrager zoals bijvoorbeeld een brief of fax. Nu je ook gesommeert bent binnen 2 dagen te betalen kun je dit zien als een eerste aanmaning (de zaak zal immers al wat langer spelen schat ik in). Om meer kosten te voorkomen is het dus handig om meteen te betalen. Tenzij jij schriftelijk kunt aantonen dat de rekening 10 keer te hoog is. Dat laatste zal waarschijnlijk niet het geval zijn, omdat je voorafgaande aan de werkzaamheden geen vaste prijs hebt afgesproken.

Mijn konklusie is wel dat je behoorlijk onbeschofd wordt behandeld door deze firma. Gelukkig kun je natuurlijk altijd een ander wél betrouwbaar bedrijf zoeken en enige anti-reklame in jouw netwerk kan natuurlijk ook geen kwaad.

Sukses, groeten, Read2.