La
door Lapis Feb 9, 2021 om 20:07
Geldzaken & recht

Mag Fit for free geld incasseren terwijl ze gesloten zijn?

I k ben lid van fot for free en nu met de lockdown zijn ze dicht maar ze blijven gewoon wel geld afschrijven van mijn rekening. Ik heb emails gestuurd met de vraag waarom ze dit doen. Het antwoord dat ze geven is dat ze na het einde van mijn contract 8 weken gratis mag sporten. Ik wil dit niet en zou na het einde van mijn contract niet meer bij fit for free zitten. Ik word nu gedwongen om daar langer te blijven en geld te geven aan iets wat ik niet kan gebruiken. Hoe kan het dat ze dit gewoon mogen doen ?

1705 5 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 9, 2021 om 20:25
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Heel zwart wit gezegd hoeft er niet betaald te worden als er niet geleverd wordt. Maar, als niemand meer zou betalen is het voor iedereen einde verhaal als ze failliet gaan. Om die reden is het advies gekomen om gewoon door te betalen en achteraf een regeling te treffen.

La
door Lapis Feb 10, 2021 om 13:58
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou het kunnen begrijpen als ze me de keuze hadden gegeven. Bij basic fit bijv. krijg je de keuze wel. In de eerste lockdown kreeg je die keuze bij fit for free ook om wel of niet door te betalen.

Thecla58
door Thecla58 Feb 10, 2021 om 14:13
870 Antwoorden / 3 Vragen

@Lapis
Basic Fit is niet Fit for Free, their house their rules... Nu heeft, inschatting van mijn kant, F4F besloten om het geld wel te incasseren en de wel betaalde maar niet geleverde dagen om te sporten, straks als ze weer open mogen te verrekenen. Daarna is je abonnement afgelopen. Maar ik ben er niet voor 100% zeker van.

tijger1
door tijger1 - Feb 9, 2021 om 20:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan storneert u toch gewoon en zegt u op.

Waarom zou u niet meer sporten bij hen?

La
door Lapis Feb 10, 2021 om 13:47
Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik gedaan maar ze halen het weer weg.

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2021 om 13:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat hun rekening blokkeren voor incasso's.

La
door Lapis Feb 10, 2021 om 14:04
Antwoorden / 1 Vragen

Dan stuuren ze de deurwaarder. De reden waarom ik mijn contract wil eindigen is omdat ik veel reacties op de instagram van f.f.f. heb gelezen dat bij veel leden na het einde van hun contract nog steeds word geincasseerd. Ze zijn ook niet echt bereikbaar, geen telefoon nummer , emails worden na een tijd genegeerd. Ik vond het altijd prettig om daar te sporten omdat het niet altijd druk is maar nu snap ik waarom.

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2021 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze sturen geen deurwaarder, die komt pas als ze een rechtzaak starten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 9, 2021 om 21:00
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo lapis ,

Veelgestelde Vragen , klik op de rode regels .

B. Hoe zit het precies met het 8 weken ‘Terug naar Fit’ abonnement?
Het aantal dagen of weken dat je nog over had van je abonnement op 15 december 2020, de dag van sluiting, houd je tegoed. We verlengen de einddatum van je abonnement namelijk met eenzelfde periode. Daar hoef jij niets voor te doen! Zo kun je alsnog gebruik maken van je volledige 8-weken abonnement zodra onze clubs weer open zijn.

C. Klopt het dat er ondanks de lockdown mijn abonnementskosten geïncasseerd blijven worden?
Je hebt betaald voor de periode tijdens de lockdown waarin je niet in de club kunt trainen. Om je tegemoet te komen in de weken dat je niet fysiek in  je club kunt sporten, bieden we je de mogelijkheid om compensatie aan te vragen. Klik op deze link om je gegevens voor de compensatieregeling in te vullen. Wij zorgen er dan voor dat deze weken ‘toegang tot de club’ worden toegevoegd aan het einde van je abonnement. De link is geldig t/m 21 februari 2021.

Let op! Als je al compensatie hebt aangevraagd via de link en het formulier hebt ingevuld op onze website, dan hoef je nu niets te doen. Wij voegen de extra weken dan automatisch voor je toe aan het einde van je abonnement.

https://www.fitforfree.nl/veelgestelde-vragen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 9, 2021 om 21:42
16887 Antwoorden / 202 Vragen

In de tweede balk ziet u o.a. 'zoek een vraag'. Klik die aan en vul dan in FITFORFREE en dan op ok. U ziet dan meer vragen van deze aard en ook de antwoorden van ons.

La
door Lapis Feb 10, 2021 om 13:48
Antwoorden / 1 Vragen

Top , bedankt!

audb
door audb - Feb 10, 2021 om 13:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als je er geen gebruik van kan maken dan gewoon een bericht sturen dat je het abbonement kosten gepauzeerd tot je weer kan sporten.

Geef aan dat als ze dat ze dat niet accepteren je het contract ontbind op grond van niet geleverde diensten.

Ze zullen zich beroeppen op overmacht maar dat is een bedrijfs risico die ze maar moeten apcepteren.

Immers gaan de spieren achteruit als er niet gesport wordt en dat zou je alleen kunnen doen door thuis te sporten en daar ze geen faciliteit bieden om dat thuis te kunnen doen is ontbinding mogelijk.