mathijs_b
door mathijs_b Sep 27, 2021 om 11:59
Geldzaken & recht

Mag politieke partij mijn telefoon inschakelen om propaganda te laten horen?

Mijn telefoon lag op tafel en opeens kreeg ik een hele toespraak van Baudet (?) te horen. Gewoon uit het niets, ik had nergens op geklikt.

Ik vind dit soort Gestapo/Stasi praktijken in Nederland niet door de beugel kunnen. In Noord Korea kun je dit verwachten maar mag dit nu ook al in Nederland? Mij lijkt dat ik op dezelfde manier ook afgeluisterd kan worden.

Vraag: Mag dit zomaar?

2494 15 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Sep 27, 2021 om 12:06
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Zal nog wel 1 of ander programma hebben open gestaan, bijv. YT, FB of Twitter.

ne
door neodutchio - Sep 27, 2021 om 12:06
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Als dit soort zaken daadwerkelijk zou gebeuren, dan was er wel mee over te horen zijn. Er zal dus wel iets anders aan de hand zijn.

mathijs_b
door mathijs_b Sep 27, 2021 om 12:23
641 Antwoorden / 77 Vragen

Het gebeurde zojuist, 11:45 Ik heb een gedeelte op kunnen nemen.

ne
door neodutchio Sep 27, 2021 om 12:44
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe hebt u het opgenomen, met een andere telefoon die het niet had? Hoe toevallig is het dat alleen die ene telefoon het had?

Iv
door Ivan007 - Sep 27, 2021 om 12:15
47 Antwoorden / 3 Vragen

Je weet niet eens zeker (?) wiens stem je te horen kreeg?  Ga ervan uit dat je het gewoon via een door jezelf geïnstalleerde app te horen kreeg die je vergeten was uit te zetten

justmeagain
door justmeagain - Sep 27, 2021 om 12:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Pure fantasie.
Is het technisch mogelijk? Ja

Bent u een belangrijke pion in deze? Waarschijnlijk niet.
Dus waarom u denkt dat ze u op de korrel hebben is een raadsel.
Zoals al geschreven er zal nog wel iets op de achtergrond hebben gedraaid.

mahadma
door mahadma - Sep 27, 2021 om 13:09
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Of het mag is vraag 2, Vraag 1 = ik wijt dit gebeuren aan uw telefoon, er MOET nog wat 'open' gestaan hebben, met name uw app's en of andere instellingen.
Zet eens een avg op uw phone, en check alle app's eens, 99,999999999999% zeker. Voor zover ik weet komt alleen een groot alarm lokaal/landelijk door elke telefoon.

rj
door rjw - Sep 27, 2021 om 13:12
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk mag dat niet. En het gebeurt ook niet. Het klinkt eerder dat er een app automatisch allerlei video's afspeelde en dat Dirk Ezel wat meer geluid maakte waardoor het opviel.

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2021 om 13:13
16835 Antwoorden / 108 Vragen

In principe zou alles kunnen, maar een telefoon die niet aan staat gaat het ook niet zomaar "aan" om een stemgeluid van Baudet (?) te ontvangen. Telefoon was kennelijk niet uit. Maar u heeft het met een andere telefoon kunnen opnemen? Ik zou zeggen: probeer het eens via de Telegraaf: best een artikel voor koppensnellen.

Gr
door Grunn1 - Sep 27, 2021 om 13:15
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat heeft dit met Gestapo/stasi praktijken te maken. Een ongehoorde vergelijking die werkelijk niet door de beugel kan. Neem aan dat je nog niet zo oud bent om te weten wat de Gestapo deed.

Donuts
door Donuts Sep 27, 2021 om 14:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

TS is 70+.

Be
door Bewaklu Sep 27, 2021 om 14:45
132 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou TS beter moeten weten....

ro
door ronny530 - Sep 27, 2021 om 13:27
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Het kan maar zo zijn dat Siri of Googleassistent ingeschakeld is geweest of nog nog ingeschakeld staat. Zodra er een woord opgevangen wordt en dat kan zelfs van een radio of televisie zijn kan de telefoon een uitleg laten horen. De telefoon van een collega begon ook spontaan uitleg te geven over een onderwerp waarover op de radio gesproken werd.

mathijs_b
door mathijs_b Sep 27, 2021 om 22:26
641 Antwoorden / 77 Vragen

Eindelijk een waardevol antwoord. Dat zou inderdaad kunnen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 27, 2021 om 13:41
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Zou het het een vriend kunnen zijn die een grap uithaalde?

gerbera
door gerbera - Sep 27, 2021 om 14:09
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Goh da's ook toevallig, mijn telefoon liet een slaapliedje horen en wel midden op de dag. Kolder natuurlijk, Jomanda is niet meer actief dus was u of aan het "dagdromen" of er heeft iets ingeschakeld gestaan.

Donuts
door Donuts Sep 27, 2021 om 14:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Jomanda's bereik is grenzeloos...

Be
door Bewaklu - Sep 27, 2021 om 14:44
132 Antwoorden / 1 Vragen

Dan zou TS beter moeten weten....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2021 om 15:44
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Het mag niet en wat niet kan is nog nooit gebeurd.
Als al door vele anderen gezegd, er zal wel één of andere app open hebben gestaan (via bijv. een bluetooth verbinding of dergelijke) terwijl uw telefoon 'aan' stond. (En 'luidsprekestand' was ingeschakeld.

Technisch gezien kan het aanschakelen van een telefoon mogelijk wel maar dan zal degene die dat doet toch over 'inlog' gegevens van uw telefoon moeten beschikken.

Het lijkt mij zinvol dat indien u toch twijfelt deze ervaring voorlegt aan uw telefoonprovider.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 27, 2021 om 22:03
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mathijs,

Welk merk en type smartphone heeft u?

Wanneer heeft u de laatst update gehad?

mathijs_b
door mathijs_b Sep 27, 2021 om 22:28
641 Antwoorden / 77 Vragen

Xiaomi Note 8 Pro. Update 26-9.

Is een Chinees..... ;-(

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Sep 27, 2021 om 22:41
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mathijs,

Ik lees online toch wel wat problemen met dit toestel van u.

Klik op de volgende link :

https://nl.cybercomputersol.com/7-problemas-del-xiaomi-redmi-note-8-y-8-pro-y-c-mo-solucionarlos

ju
door juliomariner Sep 29, 2021 om 19:05
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie het probleem dat plotseling toespraken van Baudet worden afgespeeld er niet bij staan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 28, 2021 om 19:18
1766 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mathijs,

Ik lees online, dat er ook na een update problemen zijn met uw toestel, klik op de volgende link :

https://itigic.com/nl/redmi-note-8-pro-miui-12-errors-no-solution/