bultn
door bultn May 20, 2012 om 15:04
Geldzaken & recht

Mediamarkt, aanbiedingen.

de wasmachine begaf het zaterdag.
dus ik keek op de site van de 'ik ben toch niet gek?' keten.
met mijn interesse voor een nieuwe wasmachine.
2 type wasmachines van het merk samsung, de een was 250 euro en de andere 400 euro.
het was zaterdag al laat, dus ik had geen zin om een nieuwe te halen, maandag maar.
nu had ik ook al de folders binnen voor volgende week.
de folder voor deze desbetreffende winkel gaf aan dat je vakantiegeld meer geld waard zou zijn want bij een aantal bedragen, zoals boven de 300 euro krijg je dan 50 euro korting.
nu, net, zondag keek ik weer op deze site, zijn ineens de prijzen aangepast. die 250 euro machine kost nu ineens 302 euro, en de 400 euro wasmachine is veranderd in 459 euro! hoezo 50 euro korting?! je betaald nu ineens zelfs meer!
nu heb ik geen bewijs om dit aan te tonen, maar eigenlijk wisten we toch allemaal al dat ze dit zo deden?
we zijn toch niet gek?
gewoon de prijzen omhoog voordat de 19% btw actie er is, of de vakantiegeld actie, etc.

wat vinden jullie hiervan?

4076 20 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 20, 2012 om 15:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vind het echt waardeloos van Media Markt en nu u het hier op de site plaatst staan ze ook nog eens compleet voor gek met die zogenaamde stunts van ze.
Verder kun je er niet veel aan doen, zij bieden je de producten aan en je bent als klant vrij om te kopen of niet te kopen. Je zou er een verkoper van MM mee kunnen confronteren en proberen nog wat af te dingen op de wasmachine.
Voor de rest is het altijd het beste om even te googelen op een wasmachine die u wilt hebben, want die zogenaamde aanbiedingen zijn zo vaak niet vertrouwen.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - May 20, 2012 om 15:50
53 Antwoorden / 3 Vragen

Het is inderdaad belachelijk wat Mediamarkt doet.
U heeft het knap verwoord. Als ik bij Mediamarkt zou werken zou ik me behoorlijk schamen als ik het lees.

Sowieso vind ik Mediamarkt duur. Het enige voordeel van Mediamarkt is dat het aanbod groot is.
Teveel betalen als het niet hoeft doe ik niet. Mij zien ze mede daarom niet meer in de mediamarkt ..... 'ik ben toch niet gek' zullen we maar zeggen.

zwemmer
door zwemmer - May 20, 2012 om 16:44
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Nou ja toch, dat is wel een heel zielige strategie. Daar staan ze mooi voor aap mee.

valerius-2
door valerius-2 - May 20, 2012 om 18:07
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik vind dat iedereen eerst de boel bekijk voor dat u beslist, dat is juist gedaan. Die korting lijsten zijn nooit betrouwbaar, het moet toch uit de lengte of de breedte komen en aandacht trekken.

freya
door freya - May 20, 2012 om 18:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bultn,

Volgens mij ligt het toch iets anders.....
Ruim een week geleden had MM een actie (of liever gezegd, had Samsung een actie), waarbij er allerlei witgoed van het merk Samsung in de aanbieding was. Er was zelfs een spotje van op de TV. Kortom, die eerste prijs die je hebt gezien was een aanbiedingsprijs en die betreffende actie is nu blijkbaar voorbij, waardoor de prijs nu weer wat hoger is.
En nu is er dan blijkbaar een 'vakantiegeld' actie met een andere korting die wellicht iets minder gunstig uitpakt dan de 'Samsung' actie....

m.vr.gr. Freya

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 20, 2012 om 22:55
86 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bultn schreef op zondag 20 mei 2012, 15:04]de wasmachine begaf het zaterdag.
dus ik keek op de site van de 'ik ben toch niet gek?' keten.
met mijn interesse voor een nieuwe wasmachine.
2 type wasmachines van het merk samsung, de een was 250 euro en de andere 400 euro.
het was zaterdag al laat, dus ik had geen zin om een nieuwe te halen, maandag maar.
nu had ik ook al de folders binnen voor volgende week.
de folder voor deze desbetreffende winkel gaf aan dat je vakantiegeld meer geld waard zou zijn want bij een aantal bedragen, zoals boven de 300 euro krijg je dan 50 euro korting.
nu, net, zondag keek ik weer op deze site, zijn ineens de prijzen aangepast. die 250 euro machine kost nu ineens 302 euro, en de 400 euro wasmachine is veranderd in 459 euro! hoezo 50 euro korting?! je betaald nu ineens zelfs meer!
nu heb ik geen bewijs om dit aan te tonen, maar eigenlijk wisten we toch allemaal al dat ze dit zo deden?
we zijn toch niet gek?
gewoon de prijzen omhoog voordat de 19% btw actie er is, of de vakantiegeld actie, etc.

wat vinden jullie hiervan?

Daarom koop ik niets bij deze keten en het dochterbedrijf Saturn: "Ich bin doch nicht Blöd!"

bultn
door bultn - May 21, 2012 om 02:49
54 Antwoorden / 9 Vragen

hallo freya,

bedankt voor de opheldering.
het klopt inderdaad wat je zegt, het was een samsung jubileum aanbieding. voor 48 euro korting bij 300 of meer (en oplopend).
vandaar dat het zaterdag anders geprijst was dan zondag.
maar deze actie zou je dan 50 euro opleveren, dan nog kloppen de prijzen niet helemaal. het lijkt wel alsof ze maar wat doen.
neem nou bv die wasmachine van 400 euro, inclusief die jubileum korting. exclusief die korting zou dit 448 euro moeten zijn.
maar nu is ineens diezelfde wasmachine 459 euro.
het lijkt wel alsof ze maar wat doen.
in mijn omgeving zeggen mensen ook al dat ze dit doen bij aanbiedingen.
en het staat iedereen inderdaad ook vrij om te kopen of niet.
ik weet dat de prijzen verschillen met de webshop en met de winkels, ik weet ook dat elk filiaal andere prijzen hanteert.
maar eigenlijk vind ik dit niet meer zo'n leuke winkel.
en ze zijn soms zelfs duurder.
maar ze hebben soms van die leuke aanbiedingen, waar echt niets tegenop kan.
zoals laatst 3 games voor een bepaald bedrag, terwijl 1 game al bijna dat gehele bedrag was.

freya
door freya - May 21, 2012 om 10:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@bultn:

Het lijkt er inderdaad op 'alsof ze maar wat doen'. Zelf heb ik het idee dat het alleen maar bedoeld is om de mensen in verwarring te brengen. Kortom, het blijft opletten, 'actie' of niet.....

Freya

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 21, 2012 om 10:40
86 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bultn schreef op maandag 21 mei 2012, 02:49]hallo freya,

bedankt voor de opheldering.
het klopt inderdaad wat je zegt, het was een samsung jubileum aanbieding. voor 48 euro korting bij 300 of meer (en oplopend).
vandaar dat het zaterdag anders geprijst was dan zondag.
maar deze actie zou je dan 50 euro opleveren, dan nog kloppen de prijzen niet helemaal. het lijkt wel alsof ze maar wat doen.
neem nou bv die wasmachine van 400 euro, inclusief die jubileum korting. exclusief die korting zou dit 448 euro moeten zijn.
maar nu is ineens diezelfde wasmachine 459 euro.
het lijkt wel alsof ze maar wat doen.
in mijn omgeving zeggen mensen ook al dat ze dit doen bij aanbiedingen.
en het staat iedereen inderdaad ook vrij om te kopen of niet.
ik weet dat de prijzen verschillen met de webshop en met de winkels, ik weet ook dat elk filiaal andere prijzen hanteert.
maar eigenlijk vind ik dit niet meer zo'n leuke winkel.
en ze zijn soms zelfs duurder.
maar ze hebben soms van die leuke aanbiedingen, waar echt niets tegenop kan.
zoals laatst 3 games voor een bepaald bedrag, terwijl 1 game al bijna dat gehele bedrag was.

Ook al waren ze goedkoper: daar koop ik niets! De kans is ook groot dat je een gebruikt, dus niet nieuw in doos, apparaat meekrijgt die door een ander weer is teruggebracht of is hersteld van een reparatie. Een vorm van Russisch roulette!

freya
door freya - May 21, 2012 om 10:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zomerkoninkje schreef op maandag 21 mei 2012, 10:40]....
Ook al waren ze goedkoper: daar koop ik niets! De kans is ook groot dat je een gebruikt, dus niet nieuw in doos, apparaat meekrijgt die door een ander weer is teruggebracht of is hersteld van een reparatie. Een vorm van Russisch roulette!
Ten eerste, denk je dat dit in een andere winkel niet gebeurd dan? En ten tweede, je kunt natuurlijk zelf controleren of je bij aankoop een dichte doos krijgt en je kunt een reeds eerder geopende doos natuurlijk gewoon weigeren. Probleem opgelost, toch?

Freya

bultn
door bultn - May 21, 2012 om 11:57
54 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 21 mei 2012, 10:11]
@bultn:

Het lijkt er inderdaad op 'alsof ze maar wat doen'. Zelf heb ik het idee dat het alleen maar bedoeld is om de mensen in verwarring te brengen. Kortom, het blijft opletten, 'actie' of niet.....

Freya

ja, ik denk dat andere winkels dit ook wel doen.
maar dit viel me gewoon op, en ik wist niet dat er een jubileum actie was.
ook al kloppen de cijfertjes dan nog niet helemaal.
gewoon opletten inderdaad, en prijzen vergelijken.

pe
door petrov_1 - May 21, 2012 om 13:40
42 Antwoorden / 0 Vragen

Nou in Duitsland flikken ze dat niet.
Daar wortd bijzonder fel en duur opgetreden tegen dergelijke volksverlakkerij.
Daar wordt de konsument stukken beter beschermd als hiero.

tot15karakters
door tot15karakters - May 21, 2012 om 15:56
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als je deze reclame goed bekijkt is er maar 1 oplossing....
Samen kopen dus zoek een andere klant die ook Samsung product wil komen want samen is het bedrag dus ook de korting voor beide hoger.
Als je een groepje maakt van 10 klanten, reken dan eens uit!
Alleen moet je voor garantie wel met de bon komen dus die 10X een copy maken want dat mag...
En dan heeft iedereen ongeacht naam of adres gewoon garantie.

Dus een tijdelijke kopersclub want dat kost ze pas echt geld.
Reden mijn advies maar eens uit en U weet nu waarom ze niet blij met nog 9 andere klanten waren die gezamenlijk iets kochten.

harrie
door harrie - May 21, 2012 om 16:06
765 Antwoorden / 36 Vragen

Helaas trappen veel mensen in de schreeuwtruc. Hoe harder er geschreeuwd wordt, des te geloofwaardiger...... Het lijkt de politiek wel ;-))

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 21, 2012 om 17:19
86 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 21 mei 2012, 10:47][quote=zomerkoninkje schreef op maandag 21 mei 2012, 10:40]....
Ook al waren ze goedkoper: daar koop ik niets! De kans is ook groot dat je een gebruikt, dus niet nieuw in doos, apparaat meekrijgt die door een ander weer is teruggebracht of is hersteld van een reparatie. Een vorm van Russisch roulette!
Ten eerste, denk je dat dit in een andere winkel niet gebeurd dan? En ten tweede, je kunt natuurlijk zelf controleren of je bij aankoop een dichte doos krijgt en je kunt een reeds eerder geopende doos natuurlijk gewoon weigeren. Probleem opgelost, toch?

Freya

Als je thuis komt en de laptop bevat nog gegevens van een ander, laptop is gerepareerd. Freya, of dit bij elk willekeurig winkel(keten) gebeurd? Dat betwijfel ik ten stelligste, althans niet bij de buurtwinkel om de hoek.

MediaMarkt staat om bekend dat zij rustig gebruikte producten verkopen.

az
door azzkickr002 - May 21, 2012 om 17:40
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=zomerkoninkje schreef op maandag 21 mei 2012, 17:19][quote=freya schreef op maandag 21 mei 2012, 10:47][quote=zomerkoninkje schreef op maandag 21 mei 2012, 10:40]....
Ook al waren ze goedkoper: daar koop ik niets! De kans is ook groot dat je een gebruikt, dus niet nieuw in doos, apparaat meekrijgt die door een ander weer is teruggebracht of is hersteld van een reparatie. Een vorm van Russisch roulette!
Ten eerste, denk je dat dit in een andere winkel niet gebeurd dan? En ten tweede, je kunt natuurlijk zelf controleren of je bij aankoop een dichte doos krijgt en je kunt een reeds eerder geopende doos natuurlijk gewoon weigeren. Probleem opgelost, toch?

Freya

Als je thuis komt en de laptop bevat nog gegevens van een ander, laptop is gerepareerd. Freya, of dit bij elk willekeurig winkel(keten) gebeurd? Dat betwijfel ik ten stelligste, althans niet bij de buurtwinkel om de hoek.

MediaMarkt staat om bekend dat zij rustig gebruikte producten verkopen.

Dit klopt, Media Markt gebruikt veel "refurbished" artikelen. Die zijn gerepareerd, voorzien van een nieuwe handleiding en een nieuwe doos. Deze worden dan als "nieuw" verkocht. Dit gebeurt veelal met producten die ze niet massaal in de winkel hebben staan (denk aan wit-goed en laptops bijv)

En wij maar met z'n allen de Media Markt zo'n goedkope winkel vinden...
....

freya
door freya - May 21, 2012 om 20:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zomerkoninkje schreef op maandag 21 mei 2012, 17:19]....
MediaMarkt staat om bekend dat zij rustig gebruikte producten verkopen.
Ach, ik heb hier toch ook wel eens 'vragen' gelezen over gebruikte artikelen die afkomstig waren van BCC, Kijkshop en S&F, dus zó uniek is MM hier niet in.....

Freya

freya
door freya - May 21, 2012 om 20:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Oh....en dan vergeet ik Dixons nog.....

Freya

valerius-2
door valerius-2 - May 23, 2012 om 00:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien niet door klanten gebruikt maar als demonstratie in de winkel gestaan b.v. T.V die elke dag aan staan, ik heb altijd vreemdgevonden waar die blijven als ze er weken hebben staan draaien.

empyria
door empyria - May 23, 2012 om 06:40
504 Antwoorden / 3 Vragen

"...En wij maar met z'n allen de Media Markt zo'n goedkope winkel vinden..."

Spreek voor jezelf! ;-)

Ik mijd ze als de pest!

Ik ben inderdaad niet gek!