Meetfout door Brugman Keukens
Begin dit jaar hebben wij bij Brugman Keukens een nieuwe badkamer
aangekocht. Hierop is door een medewerker van Brugman een bezoek
gebracht aan de 'oude'badkamer en is alles netjes opgemeten. Met de
meetgegevens is een tekening gamaakt voor de aannemer die de badkamer
zou komen verbouwen. Tevens zijn met deze gegevens door Brugman
douchedeuren besteld. Afgelopen week is de verbouwing door de aannemer
begonnen en nu blijkt dat door een meetfout van Brugman de opening
waarin de douchedueren dienen te komen niet klopt. Deze opening is 15cm
groter dan op de tekening is aangegeven. Resultaat is dat dus de
speciaal op maat gemaakte douchedeuren niet gaan passen. Brugman
beroept zich nu op hun voorwaarden waarin staat dat zij niets
terugnemen. Het toegeven van de meetfout hebben zij wel gedaan. Ook
tegen de aannemer is dit gezegd. Ik heb Brugman aangegeven niet accoord
te gaan met deze meetfout maar zij stellen dat ik het probleem kan
oplossen door gewoon nieuwe douchedeuren te bestellen van 2000 euro.
Mijn vraag is nu in hoeverre ik in mijn recht sta aangezien door
Brugman een meetfout is gemaakt die behoorlijk wat gevolgen heeft voor
de verdere aanleg van de douche. De werkzaamheden zijn zelfs stilgelegd
totdat een oplosing is aangedragem. Als leek kan ikhelaas niet zien of
alle meting kloppen. Je mag aannemen dat iemand als Brugman kennis van
zaken heeft en een meting juist en correct uitvoerd en daarna een nette
en kloppende tekening kan aanleveren.
Misschien dat er hier mensen zijn die mij kunnen aangeven wat mijn
rechten zijn en eventueel kunnen zeggen welke stappen ik dien te
ondernemen.
Brugman heeft een meetfout gemaakt en heeft dit ook toegegeven, dus dient Brugman te zorgen voor een passende douchedeur. Omdat dit een bredere deur moet worden, zal deze ook wat duurder zijn. Dat u die meerkosten moet betalen is uiteraard reëel. De oplossing die Brugman aanbiedt, gewoon € 2.000 betalen voor een nieuwe deur, is bepaald niet in overeenstemming met hun website waar zij schrijven dat 100% tevredenheid bij de klanten hoog in hun vaandel staat!
Dat Brugman zich beroept op zijn eigen algemene voorwaarden dat zij geen artikelen terugnemen is hier niet relevant, want wanneer de juiste deur geleverd was zou die ook niet teruggegeven hoeven worden. De fout ligt bij hun en niet bij u.
Brugman is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). In de algemene voorwaarden van de CBW staat dat in voorkomende gevallen samen met de leverancier naar een oplossing gezocht moet worden. Binnen 14 dagen na constatering van de fout moet u Brugman schriftelijk in kennis stellen dat u geen genoegen neemt met de levering van de niet passende douchedeur. Bereikt u geen overeenstemming met Brugman, dan kunt u de klacht binnen 3 maanden voorleggen aan de Stichting Geschillencommissie Wonen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, tel. 070 - 3105310. U moet dan wel € 113,00 klachtengeld betalen, maar dat krijgt u terug wanneer u in het gelijk gesteld wordt. En dat lijkt mij in dit geval niet zo'n probleem.
wij hebben enkele jaren een keuken laten plaatsen door Brugman, bij ons was de onderste afwerkplaat in de verkeerde maat gelevert, omdat we een verhoogd aanrecht hebben. Brugman heeft dit perfect opgelost, gewoon een nieuwe plaat zonder bijkomende kosten. Pluim voor Brugman.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren
Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer