ja
door jandriessen_1 Sep 3, 2005 om 18:06
Geldzaken & recht

Meetfout door Brugman Keukens

Begin dit jaar hebben wij bij Brugman Keukens een nieuwe badkamer
aangekocht. Hierop is door een medewerker van Brugman een bezoek
gebracht aan de 'oude'badkamer en is alles netjes opgemeten. Met de
meetgegevens is een tekening gamaakt voor de aannemer die de badkamer
zou komen verbouwen. Tevens zijn met deze gegevens door Brugman
douchedeuren besteld. Afgelopen week is de verbouwing door de aannemer
begonnen en nu blijkt dat door een meetfout van Brugman de opening
waarin de douchedueren dienen te komen niet klopt. Deze opening is 15cm
groter dan op de tekening is aangegeven. Resultaat is dat dus de
speciaal op maat gemaakte douchedeuren niet gaan passen. Brugman
beroept zich nu op hun voorwaarden waarin staat dat zij niets
terugnemen. Het toegeven van de meetfout hebben zij wel gedaan. Ook
tegen de aannemer is dit gezegd. Ik heb Brugman aangegeven niet accoord
te gaan met deze meetfout maar zij stellen dat ik het probleem kan
oplossen door gewoon nieuwe douchedeuren te bestellen van 2000 euro.

Mijn vraag is nu in hoeverre ik in mijn recht sta aangezien door
Brugman een meetfout is gemaakt die behoorlijk wat gevolgen heeft voor
de verdere aanleg van de douche. De werkzaamheden zijn zelfs stilgelegd
totdat een oplosing is aangedragem. Als leek kan ikhelaas niet zien of
alle meting kloppen. Je mag aannemen dat iemand als Brugman kennis van
zaken heeft en een meting juist en correct uitvoerd en daarna een nette
en kloppende tekening kan aanleveren.

Misschien dat er hier mensen zijn die mij kunnen aangeven wat mijn
rechten zijn en eventueel kunnen zeggen welke stappen ik dien te
ondernemen.

737 2 Rapporteer

cassandra_1
door cassandra_1 - Sep 4, 2005 om 00:06
117 Antwoorden / 1 Vragen

Brugman heeft een meetfout gemaakt en heeft dit ook toegegeven, dus dient Brugman te zorgen voor een passende douchedeur. Omdat dit een bredere deur moet worden, zal deze ook wat duurder zijn. Dat u die meerkosten moet betalen is uiteraard reëel. De oplossing die Brugman aanbiedt, gewoon € 2.000 betalen voor een nieuwe deur, is bepaald niet in overeenstemming met hun website waar zij schrijven dat 100% tevredenheid bij de klanten hoog in hun vaandel staat!

Dat Brugman zich beroept op zijn eigen algemene voorwaarden dat zij geen artikelen terugnemen is hier niet relevant, want wanneer de juiste deur geleverd was zou die ook niet teruggegeven hoeven worden. De fout ligt bij hun en niet bij u.

Brugman is aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). In de algemene voorwaarden van de CBW staat dat in voorkomende gevallen samen met de leverancier naar een oplossing gezocht moet worden. Binnen 14 dagen na constatering van de fout moet u Brugman schriftelijk in kennis stellen dat u geen genoegen neemt met de levering van de niet passende douchedeur. Bereikt u geen overeenstemming met Brugman, dan kunt u de klacht binnen 3 maanden voorleggen aan de Stichting Geschillencommissie Wonen, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag, tel. 070 - 3105310. U moet dan wel € 113,00 klachtengeld betalen, maar dat krijgt u terug wanneer u in het gelijk gesteld wordt. En dat lijkt mij in dit geval niet zo'n probleem.

wi
door wicegirl - Sep 11, 2005 om 20:44
2 Antwoorden / 3 Vragen

wij hebben enkele jaren een keuken laten plaatsen door Brugman, bij ons was de onderste afwerkplaat in de verkeerde maat gelevert, omdat we een verhoogd aanrecht hebben. Brugman heeft dit perfect opgelost, gewoon een nieuwe plaat zonder bijkomende kosten. Pluim voor Brugman.