ru
door rudiex Jan 26, 2019 om 08:22
Geldzaken & recht

Mijn creditkaart jaaroverzicht onvolledig

Ik betaal rente voor het gespreid betalen op mijn creditcard Visa. Best duur, Ik meen 4 procent over een jaar. Maar wat mij verbaasd in mijn jaaroverzicht, dat er op geen enkele manier inzichtelijk wordt gemaakt hoeveel rente ik heb betaald over het afgelopen jaar, over het geleende bedrag. Een normale bank geeft je daar wel inzicht in wanneer een jaar is afgeloten. Het zij op een lening, of hypotheek. Maar waarom doet in mijn geval Visa daar geheimzinnig over. Zijn ze bang dat klanten dan afschrikken hoeveel kosten zij hebben gemaakt. Ik mis die informatie om zicht te krijgen in mijn betaal gedrag. Zijn daar geen regels voor waaraan een jaaroverzicht moet voldoen?

Mvg Rudie

568 3 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 26, 2019 om 08:43
7192 Antwoorden / 3 Vragen
ne
door neodutchio - Jan 26, 2019 om 08:50
5153 Antwoorden / 12 Vragen

Als u toch weet dat het duur is, waarom dan nog steeds geld lenen via een CC? U krijgt elke maand een overzicht, daar hoeft u dus geen jaar op te wachten. U weet zelf ook wat u uitgeeft met de CC, dat kan dus ook geen verrassing zijn. Als u dus zelf geen inzicht heeft in uw uitgaven en kosten kunt u het beste een budgetcoach in de arm nemen.

panter22
door panter22 - Jan 26, 2019 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

Die 4 % is 14 % per jaar. Bel die Visa even op. Dan weet je het meteen.
https://www.worldcard.nl/veelgestelde-vragen/kosten-en-rente/