Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 14:23
Geldzaken & recht

Mijn pakketje is bezorgd op mijn oude adres,nieuwe bewoners geven pakketje niet

Ik ben een paar maanden geleden verhuisd. De nieuwe bewoners van mijn oude woning is veel gedoe mee geweest, waar dus slecht contact mee is geweest. Nu heb ik een pakketje besteld bij SHEIN ( online kleding winkel uit China) en ik heb per ongeluk mijn oude adres aangeklikt. Waarschijnlijk wordt het pakketje vandaag bezorgd. Op mijn oude adres dus. Ik heb de nieuwe bewoner een mail gestuurd, maar ben bang dat hij niet zal reageren op mijn mail, of zelfs niet open zal doen als ik er langs zou komen voor mijn pakketje. Wat moet ik doen als de nieuwe bewoner mij niet het pakketje geeft. Kan ik dan eventueel politie inschakelen? Ik heb geen weten van een wijkagent die er zou zijn.

18111 31 Rapporteer

Topantwoord

Analoog
door Analoog - Jun 26, 2021 om 14:27
137 Antwoorden / Vragen

Wat als......maar het is nog niet zover toch?

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 14:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt, misschien maak ik me teveel druk erom. Maar wilde graag weten als dit zou gebeuren dat ik weet wat ik zou kunnen doen zodat het opgelost wordt.

lo
door lovewinnie - Jun 26, 2021 om 14:51
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Politie zou niks doen.  Er heeft namelijk geen strafbaar feit plaatsgevonden. Zelfs niet als hij het houd. Het is ongevraagd bezorgd op zijn adres en het is dus van hem. Dat is geen diefstal ofzo.
Hij is ook niet verplicht het aan u te overhandigen. Wat hij wel kan doen is retour afzender. En gezien u contact niet goed is mag hij bijde doen. Er wordt zelfs gewaarschuwd door politie om pakketjes die bezorgd worden op je adres maar met andere naam niet aan te nemen en al helemaal niet af te geven bij ophalen. Hij kan het dus ook weigeren en dan gaat retour afzender

Vragen kan altijd

sw
door swat1500 Jun 26, 2021 om 15:04
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Deze reactie is onjuist. Geadresseerde post is eigendom van de persoon aan wie dit geadresseerd is. Een ander mag zig deze post dus niet toeeigenen of zelfs open maken. Hij of zij maakt zich dan schuldig aan een strafbaar feit.
Het is wat anders als het ongeadresseerde post is zoals geen vermelde naam of "Aan de bewoners van ... straat ..." dergelijke post mag de ontvanger houden ook al heeft het enige waarde, tenzij het bezit van de inhoud van het pakket op zich strafbaar is zaols wapens of verdovende middelen.
Als de niet gerechtigde ontvanger de post niet overdraagt aan de geadresseerde of niet retour stuurt maakt hij/zij zich schuldig aan verduistering.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 26, 2021 om 15:23
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad geheel onjuist. Indien er wel naam opstaat is het niet afgeven te zien als diefstal/vervreemding. De vraag is evenwel voorbarig.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 15:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg inderdaad niet het pakketje mee, wat zou ik nu kunnen doen dan? Het is wel bezorgd, dus ze hebben het gewoon aangenomen, hebben ze zelf ook gezegd.

lo
door lovewinnie Jul 1, 2021 om 19:28
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wat op mijn adres bezorgd wordt krijgt niemand mee. Gaat afzender retour. Factuur kan ook zomaar op mijn adres staan. Op advies van wijkagent. Hier in wijk tijd lang werden spullen bezorgt door 2 mannen op hun naam en mijn adres ( ook buren en overburen) . Waarschijnlijk in hoop dat ik niet thuis ben en ze op postkantoor kunnen ophalen. Echter ben ik bij altijd thuis. Aangenomen want mijn adres . 2 uur later kwam iemand ophalen met smoesje, verkeerde adres . Nou nee. Geef niet mee . Afzender retour. Daarna kwam dan factuur verrekening dat ik niks hoefde te betalen ivm retour . Blij dat ik dus heb geluisterd naar wijkagent.

Wat op jou adres geleverd nooit afgeven want uiteindelijk ben jij verantwoordelijk . Factuur kan later komen ook op jou adres .
Ik geen diefstal als je het niet afgeeft

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 26, 2021 om 14:55
2093 Antwoorden / Vragen

Dat zou nog wel eens heel lastig kunnen worden als die mensen letterlijk niet thuis geven. In mijn beleving heeft de politie er niets mee te maken.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, snap dat de politie er niet veel mee te maken heeft. Maar stel hij weigert mij dit pakketje te geven, wil ik weten juridisch gezien wat mijn rechten zijn, en als er geen oplossing volgt of ik eventueel hulp kan krijgen.

aurora1
door aurora1 Jul 3, 2021 om 16:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga naar een advocaat als u het fijne "juridisch gezien" wilt weten.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 3, 2021 om 17:20
2093 Antwoorden / Vragen

Ik snap wel dat mensen denken dat dit juridisch gezien een eenduidige oplossing moet kennen maar als TS een beetje beter zou luisteren is de boodschap dat je het honderd keer beter over de menselijke dan de juridische boeg kunt gooien. Als ik zo verder lees wat er allemaal speelt dan denk ik dat TS zijn pakketje niet meer terug gaat zien en dat hij daar juridisch gezien niet veel aan kan doen.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 26, 2021 om 14:57
7209 Antwoorden / 3 Vragen

De kans is aanwezig dat de bewoner op uw oude adres het pakketje wel aanneemt nu hij weet dat het bezorgd wordt en van u is.
Afwachten maar.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hoop het ja, bedankt!

sw
door swat1500 - Jun 26, 2021 om 15:05
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt via politie.nl zien wie uw wijkagent is. Ik zou een enander eerst zelf proberen op te lossen en niet direct de politie te bellen. De politie is geen post ophaal en bezorg dienst.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat snap ik. Ik zou ook niet zomaar gelijk de politie inschakelen. Alleen wilde juridisch gezien weten wat mijn rechten waren. En of ik hier eventueel als nodig hulp zou bij kunnen inschakelen.

getty
door getty - Jun 26, 2021 om 15:07
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bewoner kan het pakket ook gewoon weigeren aan te nemen

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klopt, daar had ik nog niet aan gedacht!

br
door bravehenk - Jun 26, 2021 om 15:12
206 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft track en trace code? Dan kan je in de post NL app kijken met dat nummer en uw oude postcode huisnummer of pakje afgeleverd is.
Zo ja ga je even langs om op te halen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 26, 2021 om 15:31
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Dat kan alleen indien de bezorging via PostNL plaats vindt. DHL, DPD, TNT  hebben echter ook een track en trace mogelijkheid en mogelijk dan nu te laat ook een methode om het afleveradres te corrigeren.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2021 om 15:28
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Twee aspecten. Indien de nieuwe bewoners onverhoopt weigeren om u het apkket te doen toekomen is dat te zien als diefstal. Het betreft geen pakket dat zo maar ongevraagd aan de geadresseerde van die woning is gezonden.

Dat betekent dat het eerst maar eens zinvol is om af te wachten of u het pakket inderdaad niet krijg. Het kan best zo zijn dat die nieuwe bewonres het laten doorsturen aan u, er vanuitgaande dat men uw nieuwe adres heeft. Indien niet dan kunt u levering vorderen. Kijk dan even bij Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl voor een voorbeeldbrief. Mogelijk te laat maar toch ook de info dat PostNL, DHL, DPD, TNT  een track en trace mogelijkheid en  ook een methode om het afleveradres te corrigeren.

Het andere aspect heeft dat indien u onverhoopt pech heeft en het pakket 'zoek raakt' en naar ik aanneem weinig aan te doen is en zie dan o.a. deze info: https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

rj
door rjw Jun 27, 2021 om 09:23
3278 Antwoorden / 5 Vragen

Zelf een verkeerd adres opgeven is niet echt een valkuil. Of gaan die tips op Plus Online zo ver dat ze ook aangeven dat je wel het goede adres moet opgeven?

heremietkreeft
door heremietkreeft Jun 27, 2021 om 10:09
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Waar slaat dit nu weer op? De laatste link gaat over de valkuilen bij bestellen in China en heeft niets te maken met het opgeven van een verkeerd adres.

rj
door rjw Jun 27, 2021 om 12:35
3278 Antwoorden / 5 Vragen

Lees jij wel eens?? TS geeft aan dat ze per ongeluk het oude adres (dus het verkeerde adres) heeft opgegeven bij een bestelling en ze is bang dat de nieuwe bewoners op het oude adres het pakketje niet willen geven. En dan kom jij met een link over valkuilen bij het bestellen in China. De vraag van TS heeft totaal niets met bestellen in China te maken, dat is slecht bijzaak. TS had dezelfde fout ook bij een Nederlandse webwinkel kunnen maken. Dit soort soort totaal irrelevante antwoorden van jou brengen mensen alleen maar in verwarring.

wi
door willems123 - Jun 26, 2021 om 15:44
117 Antwoorden / 16 Vragen

Als dat pakket na 1 juli a.s bezorgd is, dan ben je zeker jouw pakket kwijt....Natuurlijk wilt de nieuwe bewoner geen extra kosten voor jou betalen!

https://aartjan.nl/blog/pakketje-china-hoe-zit-douane-en-postnl/

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou vandaag binnenkomen. Doe invoerrechten neemt deze webshop op zichzelf, zijn er wel kosten kan ik het terug sturen en opnieuw bestellen. Stond bij de klantenservice. Maar als hij het pakketje niet aan neemt, ben ik het pakketje inderdaad kwijt denk ik!

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2021 om 15:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U begint de nieuwe bewoners al te beschuldigen van het avhterhouden van het pakketje voordat het er is. Niet echt fraai.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik beschuldig nergens iemand, ik neem alleen dingen aan uit mijn ervaring met de omgang die er geweest is. Ik vraag gewoon iets, als u geen antwoord heeft hoef ik geen reactie.

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2021 om 16:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees dan uw titel nog maar eens na, daarin beschuldigt u die nieuwe bewoners.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb maar een kort aantal letters die ik mocht gebruiken. Dus moest het kort verwoorden. Het gaat om een scenario als die zou plaats vinden, dat ik antwoord wil weten als dit plaats zou vinden. En zoals ik al zei als u geen antwoord heeft op mijn vraag hoef ik geen reactie. Fijne dag!

tijger1
door tijger1 Jun 26, 2021 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had bijvoorbeeld het woordje "als" kunnen gebruiken.

tenormin
door tenormin Jun 26, 2021 om 17:28
16846 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, enig idee met "een kort aantal letters"? Hoe krijgen anderen wel hele lappen tekst die we te lezen krijgen, erop? Snap ik niet.

Donuts
door Donuts Jun 27, 2021 om 07:26
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ze hebben dus eindelijk eens een maximum gezet op het aantal karakters dat je kunt gebruiken bij de titel.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 22:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dat zo?

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 26, 2021 om 15:47
7209 Antwoorden / 3 Vragen
Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt!

rj
door rjw Jun 27, 2021 om 09:24
3278 Antwoorden / 5 Vragen

Totaal niet relevant als antwoord op de vraag. Het heeft immers helemaal niets met China te maken. Als je bij een Nederlandse winkel met het verkeerde adres had besteld was het probleem hetzelfde geweest.

Ro
door Robert C - Jun 26, 2021 om 16:20
13 Antwoorden / 1 Vragen

Meestal duurt het drie a vier weken dat het Chinese pakketje aankomt
bovendien is de inhoud heel slechte kwaliteit
nooit meer daar bestellen dus en laat denieuwe bewoner er een paar dagen van genieten

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2021 om 16:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

tijger1
DOOR  ISAXXXXXX 26 JUN. 2021 OM 16:26
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ik beschuldig nergens iemand, ik neem alleen dingen aan uit mijn ervaring met de omgang die er geweest is. Ik vraag gewoon iets, als u geen antwoord heeft hoef ik geen reactie

U beschuldigt dus wel, want u schrijft:

Mijn pakketje is bezorgd op mijn oude adres,nieuwe bewoners geven pakketje niet.

en het is daar nog helemaal niet.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 27, 2021 om 06:08
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Het uur was om.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 22:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Huh? Is de reactie verwijderd?

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 26, 2021 om 16:39
355 Antwoorden / Vragen

Heb je geen track & tracecode?
Vaak kun je via PostNL aangeven dat je je pakket op het postkantoor wilt ophalen.
Geen idee of dat bij buitenlandse pakketten ook mogelijk is.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 16:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee helaas niet. Ik krijg wel berichtjes binnen over wanneer het het vliegtuig in gaat etc. Maar erg duidelijk is het niet.

mahadma
door mahadma - Jun 26, 2021 om 17:24
11566 Antwoorden / 51 Vragen

In veel China shops krijg je een T&T en meldingen in land van bestemming aangekomen enz. En als u pakketje met ??? passende artikelen aankomt is het nog maar de vraag of het de juiste zijn. En ik heb mijn laatste china bestelling nog net op tijd binnen, 2 bi-sticks 32G voor 7 $.. Als het pakketje na 1 juli bij uw oude adres wordt bezorgd zullen zij daarvoor moeten betalen, ook bij € 22,00 min. Dat zullen zij niet willen.

Ik ben het overigens eens met de opmerking: U beschuldigd vooraf al. U had moeten schrijven: "Mijn pakketje kan op mijn oude adres bezorgd worden, wat nu?"

"Mijn pakketje is bezorgd op mijn oude adres,nieuwe bewoners geven pakketje niet"

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 26, 2021 om 17:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals ik toen al had gezegd het gaat om een scenario, ik leg het in mijn bericht beter uit. Ik had niet genoeg tekens meer over. Als u mijn reactie had gelezen dan wist u dat. Het is niet mijn intentie om iemand vals te beschuldigen. Ik heb bij deze webshop vaker besteld en dit is altijd goed gegaan. Invoerrechten zijn vanaf 1 juli, het zal voor die tijd geleverd worden, en deze webshop betaald zelf de eventuele kosten.

mahadma
door mahadma Jun 26, 2021 om 20:24
11566 Antwoorden / 51 Vragen

deze webshop betaald zelf de eventuele kosten.

Dit vraag ik mij af, maar oke

Mu
door Muser - Jun 26, 2021 om 18:10
1 Antwoorden / Vragen

Geeft de track&trace aan dat de bezorger vandaag met het pakket onderweg is?
Welke vervoerder in NL gaat jouw pakketje bezorgen?
Als het uit het buitenland komt, dan is de kans groot dat je invoerrechten of btw moet betalen.
Dit gebeurt niet meer aan de deur, dus je pakket zal dan naar een afhaallocatie gaan (tenminste, zo is het bij PostNL en toevallig werk ik daar).

Als het toch erop lijkt dat je pakket vandaag op het verkeerde adres is bezorgd: bel of chat met de klantenservice van de vervoerder (PostNL, DHL, wie dan ook). Ze zullen je altijd doorverwijzen naar de afzender, maar als je de situatie uitlegt is er misschien wel wat mogelijk. Zeker als de afzender niet te bereiken is of niet meewerkt. Maar feitelijk gezien ben jij wel degene die het verkeerde adres heeft opgegeven, dus ook die partij kan zeggen dat het je eigen schuld is en dat zij precies hebben gedaan wat de bedoeling is.
Het heeft in ieder geval totaal geen zin om ermee naar de politie te gaan.
Ik hoop dat de nieuwe bewoners van je oude adres zo vriendelijk zullen zijn om óf het pakket te weigeren, óf contact met je opnemen zodat je het alsnog krijgt.

Succes!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 27, 2021 om 08:07
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Ik zie dat u al bent gewezen op de mogelijkheid dat er BTW en invoerrechten betaald moeten worden. Dat is dan wel een gegronde reden om het pakket te weigeren door de nieuwe bewoners. De nieuwe bewoners behoeven dat niet te betalen als zij dat niet voor u willen doen.

panter22
door panter22 - Jun 27, 2021 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

Het is nu een dag later. Is het pakje bezorgd of ligt het nog bij de douane te wachten tot 1 juli.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het pakketje is bezorgd, maar krijg het niet mee.

panter22
door panter22 Jun 28, 2021 om 15:49
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je enig bewijs, behalve de T&T code, dat zij het pakket hebben ontvangen en niet willen geven?
Als je dit leest, dan wordt het moeilijk je pakket te krijgen:
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=41705

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jun 28, 2021 om 08:57
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Wijkagent vragen voor jou fout?

Je weet dat je voor definitief op  Verzenden klikken alles nagekeken moet worden.

Bestel ik juiste Artikel.
Juiste aantal.
Juiste adres,   België  Groningen is 2x 250 Km als ik die fout maakte!

En een goed contact met de kopers van de woning?

Zowel kerstkaarten doorsturen als   zij een probleempje hebben, beide  hebben hier belang bij.

Verder is  China juist de  grootste loterij wanneer je iets zult ontvangen,  dus ook als je niet verhuisde!

Vele gaan nu op vakantie en  die pakjes komen na 2e poging bij de plaatselijke Buurt Super die ze na week retour afzender mogen
sturen.
Je kunt de kopers van jou woning geen vakantie verbod geven voor Chinese Zooi!

diumenge
door diumenge Jun 28, 2021 om 18:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En hoppa, weer een lading onzinnig geblaat.

es
door esan - Jun 28, 2021 om 11:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als je pakket bezorgd gaat worden, dan krijg je vaak van postnl of DHL een mail met het tijdstip van bezorging. In deze mail krijg je ook de mogelijkheid om het pakket ergens anders te laten bezorgen. Als je kiest voor bezorging op een postnl-punt of DHL-punt, kun je je pakket daar afhalen.

1paul
door 1paul - Jun 28, 2021 om 11:50
3173 Antwoorden / 0 Vragen

nee hoor, zij mogen eht gewoon terug sturen met de mededeling, bewoner is verhuisd, daarmee doen ze niets verkeerd maar wacht eerst even af of ze het pakketje wel of niet meegeven aan u....

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Pakketje wordt niet meegeven, maar is wel aangenomen.

mo
door mof - Jun 28, 2021 om 12:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Politie doet niets, u heeft zelf het leveringsadres opgegeven. Er wordt geen strafbaar feit gepleegd totdat u kunt bewijzen dat de bewoners de post met uw naam erop hebben geopend. Pas dan is het briefgeheim geschonden. De bewoners hebben niet zelf besteld en hoeven niets te doen. Als u kunt bewijzen met track and trace dat zij het hebben ontvangen kunt u naar de civiele rechter om uw eigendom te claimen.  U had zelf beter moeten opletten.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 15:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

No shit dat ik beter moest opletten. Iedereen maakt wel is fouten. Zo'n nare reacties hoef ik hier niet. Dit platform is om elkaar te helpen niet om elkaar onderuit te halen. Maar bedankt voor het antwoord.

getty
door getty Jun 28, 2021 om 17:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar helaas is door uw fout het probleem niet oplosbaar.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 28, 2021 om 13:31
173 Antwoorden / Vragen

Denk ook hier weer dezelfde fout gemaakt is nl. vooruit betalen. Nooit doen altijd achteraf. Indien een zaak dat wil is deze zoal niet te vetrouwen. Pakketje achteraf betalen in dit geval, houdt in dat U niets ontvangen hebt en dus niet betaalplichtig bent. Indien zij dat wel aangegeven dat U betalen moet, zullen zij ook moeten aangeven dat U het ontvangen hebt.
Als het pakketje onder nummer is verzonden, is het te bewijzen dat het geleverd is op het oude adres, daardoor is de ontvanger betaalplichtig geworden als dit aangenomen wordt.  Aanmaningen zulln daar dan ook aankomen. Als de nieuwe bewoners even nadenken zullen zij deze ellende niet over zich heen willen laten komen. Overigens is het een alsen en waneren die U aangeeft. De reactie van de nieuwe bewoners is U niet bekend. Als zij het pakketje niet accepteren gaat het gewoon retour.

justmeagain
door justmeagain Jun 30, 2021 om 00:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

Bij 99 van de 100 bedrijven wordt er gewoon niets geleverd als je niet vooruit betaald. En AfterPay kennen ze in China echt niet. Kortom je kunt nooit iets uit het buitenland bestellen omdat je niet achteraf kunt betalen.

ma
door marbel10 - Jun 28, 2021 om 13:44
3 Antwoorden / Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoe u uw oude huis heeft achtergelaten, maar u kunt wel trachten de verhouding met de nieuwe bewoner(s) te verbeteren. Maar ook zonder dat zou u gewoon langs kunnen gaan en vragen naar het pakket. Nu begint u al te huilen voordat u geslagen wordt. Ja en willen ze het niet afgeven aan u, dan heeft u verder geen poot om op te staan. Pakketje WEG!

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 15:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag om een antwoord en hoef niet zulke rare onzin waar ik van alles naar me toe krijg. Fijne dag.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 22:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou nou!

Dave lubeck
door Dave lubeck - Jun 28, 2021 om 15:31
88 Antwoorden / 2 Vragen

Op de eerste plaats NOOIT MEER RECHTSTREEKS UIT CHINA BESTELLEN !!!!! Op de tweede plaats GEWOON BIJ EEN NEDERLANDSE RETAIL WINKEL BESTELLEN . HELP JE EIGEN VOLK !!!! Op de derde plaats WIE ZEGT DAT HET GEEN KINDERARBEID ( SLAVERNIJ ) IS IN CHINA EN DAAR BEN JIJ , EN VELE ANDEREN DEBET AAN !!!

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 15:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet rechtstreeks uit China. Ze hebben ook magazijnen in Europa. En dit antwoord betreft totaal niet mijn vraag. Jij bent ook waarschijnlijk debet aan zoveel dingen. Zoals de massamoorden in de vee industrie. Laat iedereen lekker z'n eigen keuzes maken.

justmeagain
door justmeagain Jun 30, 2021 om 00:34
623 Antwoorden / 8 Vragen

En waar kopen Nederlandse retailers in? Precies. En als er geen kinderarbeid was zouden vele duizenden kinderen/gezinnen omkomen. Want dan is er geen inkomen!

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx - Jun 28, 2021 om 15:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Toevoeging:

Ik hoef geen reacties waar ik geen antwoord krijg op mijn vraag of waar ik op mijn fout wordt gewezen dat ik het verkeerde adres heb ingevuld. Iedereen maakt wel is een fout, dit platform is om elkaar te helpen niet om elkaar onderuit te halen.

getty
door getty Jun 28, 2021 om 17:41
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar door uw fout is het probleem eigenlijk niet oplosbaar

het enige wat u nog kan proberen, is uw probleem voor te leggen aan de webshop. Maar ook zij hoeven dit niet op te lossen.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 17:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het zou heel makkelijk oplosbaar zijn het pakketje is gewoon aangenomen, maar door kinderachtigheid het niet willen geven met smoesjes. Wie doet er nou moeilijk om een pakketje terug te geven.

tijger1
door tijger1 Jun 28, 2021 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is hier niet, u vraagt en wij draaien.

getty
door getty Jun 28, 2021 om 18:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als ze het niet geven, houdt het op.

ik denk niet dat de politie iets voor u kan doen in deze.

wat is de waarde?

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 18:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bestaat er niet een blokkeer knop? Want van jou wordt ik toch knetter gek. Ontzettend zielig de hele dag op deze site zitten. Ga is iets leuks doen oude zuurpruim.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 18:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik, de waarde ga ik niet openbaar op het internet zetten. Ik vind wel een andere manier hoe ik het krijg.

getty
door getty Jun 28, 2021 om 18:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Doe even normaal zeg!

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 18:19
1 Antwoorden / 1 Vragen

Haha ja sorry maar als je blijft doorgaan, dan vraag je er ook echt om. Heb mevrouw/ meneer al een aantal keer gevraagd om niet meer te reageren. Ben netjes gebleven, maar als je het blijft opzoeken dan ben je bij mij bij het verkeerde adres.

getty
door getty Jun 28, 2021 om 18:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

De waarde is in deze wel belangrijk om te beoordelen of de politie kan meedenken.

aurora1
door aurora1 Jun 28, 2021 om 21:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hier zijn de mensen zelf directeur van hun eigen antwoorden en niet de vraagsteller.

U reageert erg respectloos.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 29, 2021 om 11:33
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als ik de boze reacties op ongewenste antwoorden zo lees.....

Als je tegen de kopers van jou Ex woning ook zo doet  zullen ze extra lastig doen.
U kunt vanavond  tussen  23.50 en 23.55 het ophalen... of zo....

Dat jij zelf een foutje maakte, iets te snel besteld.....
Je wilde product en vergeet  dat oude adres nog is opgeslagen......

Kan mijn ook overkomen maar  vriendelijk blijven,  dat is de manier om pakje  op normale manier te ontvangen!
Mijn pakje dus Ik MOET het hebben,  hoe jaag je kopers van je Ex huis  in het Harnas....

Wees lief en bied excuus aan voor jou foutje, dan geven ze het gewoon.

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Jun 28, 2021 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Uit je reacties blijkt dat de nieuwe bewoners het pakketje hebben ontvangen, en dat zelfs hebben toegegeven, maar ze willen het pakketje niet aan je afgeven. Ik zou daar toch maar even mee naar de politie gaan, wellicht kan je nog een keer langs gaan met de wijkagent.

Het is gewoon hufterig gedrag van die nieuwe bewoners, geen idee wat dat veroorzaakt heeft maar dat is verder helemaal niet van belang. Het pakketje is niet voor hen bestemd, dus ze hadden het nooit moeten aanpakken en nu ze dat wel gedaan hebben moeten ze het gewoon afgeven of desnoods, zou wel een naaistreek zijn, terugsturen.

Isaxxxxxx
door Isaxxxxxx Jun 28, 2021 om 18:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ga morgen zelf nog een keer langs, om het gewoon te bespreken. Als ze weer moeilijk doen, ga ik inderdaad kijken wat ik voor opties heb om toch mijn pakketje terug te kijken. Wat het veroorzaakt heeft is dat er een poort deur niet goed in de grond stond, hebben gewoon een klusjesman geregeld en het betaald. Maar daar is de irritatie uit ontstaan. Het is inderdaad erg hufterig. Iedereen maakt wel is een foutje.

diumenge
door diumenge Jun 28, 2021 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat voor irritatie er ook bestaat, dat is geen reden om 'eigen rechter' te spelen en dat pakketje niet af te geven. Theoretisch kunnen ze het er op gooien dat ze bang zijn de rekening te moeten betalen (oplichters bestellen wel eens pakketten op rekening op andere adressen, waarbij ze het pakket dan onderscheppen of zelfs komen ophalen, de echter bewoner ontvangt dan de rekeningen), maar dat is in dit geval erg ver gezocht omdat ze je kennen. Als ze daar echt bang voor zijn, dan moeten ze het maar retour sturen dan krijg jij geld tenminste terug of je hoeft niet meer te betalen.

Verder maar je oude adres uit je account verwijderen om herhaling te voorkomen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jun 29, 2021 om 11:37
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Poort deur?

Mijn 38 jaren  oude woning zal ook vele gebreken tonen bij klussen die ik nog niet wist.
Je koopt  een gebruikte 2e hands woning en dan is  een poort deur normale  probleem.

Je kocht wat je zag en  de  poort laten herstellen is netjes, maar als bij de koop die ook al slecht werkte,
had je  juridisch mogen weigeren zelfs.

Bij aankoop huis een keuring en  dan hadden ze er wel recht op.
Maar zomaar kopen....

Vind netjes opgelost dat je mannetje betaalde in ingehuurd hebt!
Nu nog dat pakje over die  schutting graag.....

Ik verkocht 26 jaren oude keuken met waterschade....
Dat mag ook en  dan weet je dat je zelf iets leuks mag uitzoeken en niet mijn (wan)smaak!

diumenge
door diumenge Jun 29, 2021 om 19:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@soms, ik zal het netjes houden. ga lekker naar facebook met je onzinnige, onsamenhangende en vooral niet relevante gewauwel.

aurora1
door aurora1 - Jun 28, 2021 om 21:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2021 om 00:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u zo tegen die nieuwe bewoners tekeer gaat als hier tegen de leden op dit forum, kan ik mij levendig voorstellen dat zij het pakje niet aan u afgeven.

aurora1
door aurora1 Jul 3, 2021 om 16:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat was en is ook mijn gedachte. Misschien hebben ze dat pakje wel weggegooid…

rj
door rjw - Jun 29, 2021 om 20:27
3278 Antwoorden / 5 Vragen

Ik word nu toch wel nieuwsgierig wat er ooit is voorgevallen tussen TS en de nieuwe bewoners dat dit nu zo escaleert. Wat voor reden hebben de nieuwe bewoners om het pakje niet af te geven? Het zal vast niet alleen aan de nieuwe bewonders liggen dat ze zo doen.

diumenge
door diumenge Jun 29, 2021 om 21:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn zat aso's die een pakketje achterhouden als het verkeerd bezorgd wordt, dus dat kan het net zo goed zijn. Echter, onder mijn reactie reageerde TS met de aanleiding. Hoewel ik daar niet veel van kan maken.